Når Adam og Eva tar første bit av Eple på jomfru turen i TG F Japan del 1

Tråd i 'Reisebrev' startet av drsyk, 01. juli 2019.

  1. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

    Endelig kom fortsettelsen. Herlig!
     
    drsyk liker dette
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da var det klart for ny dag:

    Frokost inntatt som vanlig, hoppet på metroen og i dag var ferden lokalisert til Ginza: Kakse strøket med de "rimeligste" shopping alternativer i Tokyo

    IMG_6077.JPG IMG_6078.JPG IMG_6079.JPG

    Dette var et smykke. Nissan har tydeligvis en brutal konsept bil på gang:
    IMG_6080.JPG IMG_6081.JPG IMG_6082.JPG IMG_6083.JPG

    Kafe noen?
    IMG_6084.JPG IMG_6085.JPG IMG_6086.JPG IMG_6087.JPG IMG_6088.JPG
    Her var det mye mennesker, tax free, og shopping bagger...
     
    Avixlo, snus_mumrikken, CKe and 14 others like this.
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Sultene ble vi og havnet på en restaurant for litt biff, Ginza forlot vi og havnet på en restaurant på Shibuya. Maten var nok engang velsmakende og falt i smak. Prisen var ikke for stiv og vi ble mette. Anbefales. Service var innenfor, mye lokale mennesker, og de var behjelpelige med å tilberede maten, byttet grill rist for hver runde og kjøtt stykkene hadde sitt eget preg av smak.
    IMG_6096.JPG
    IMG_6095.JPG

    Forrett små retter, scampi med salat og bønner.

    IMG_6089.JPG
    Meat sushi...så og si 1 sekund pr side, min bedre halvdel la sine tilbake for ytterligere 6-7 sekunder
    IMG_6091.JPG IMG_6092.JPG IMG_6093.JPG
    Dette var aldeles nydelig, de saftige kjøttstykkene ble til en smaksløk orgie uten like:D… Huff som det savnes...
    IMG_6094.JPG Avslutningen ble mango sorbet og pudding.
    IMG_6097.JPG IMG_6098.JPG

    Et vellykket måltid uten sidestykke, når madammen sier at dette var nydelig, er det innenfor, fram til jeg avslørte hun hadde spist oksetunge, :p hun innrømte hadde IKKE smakt på den om viste hva var hva...hehe
     
    Avixlo, snus_mumrikken, CKe and 20 others like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dagen derpå, etter inntatt frokost, var madammens føtter såre og vonde, hun dro innom massasje i B2 Ground floor der var det en massasje spesialist:

    Re Ra Ku...

    I dag ønsket hun en rolig dag...

    Ja vel tenkte jeg og havnet hos hotellets Concierge service, som da anbefalte følgende:

    Ninja restaurant og Robot restaurant(kun for show, NO FOOD klar beskjed).

    Jeg gikk for å sove litt til Madammen kom til rommet. Så var det å komme seg av gårde:

    Slik var utsiden av Ninja Resturant, meget anonym må en si:

    IMG_6103.JPG

    Inngangen av helt til høyre på første bilde! IMG_6104.JPG
    Nei var ikke bare roboten som hilste oss velkommen, har var det også en menneskelig vert, registrerte oss i bookings systemet og, det var da Ninja roboten tok over, sa en frase og velkommen inn til restauranten, bak roboten åpnet det seg en dør og vi gikk inn, etter riktignok noen bilder. IMG_6105.JPG IMG_6106.JPG Vi ble møtt av en menneskelig vert som ba oss om å ta oss av skoene, og vi ble så møtt av denne skikkelsen.

    IMG_6107.JPG Vi ble ledes til et mørkt rom, med "lave stoler" nei ble ikke satt på gulvet, mystisk og mørk atmosfære, døren ble lukket og vi var i et liten privat rom.

    IMG_6108.JPG Sake ble servert som del av Set menyen.(ser i etterkant jeg IKKE fikk tatt en bilde av menyen)

    IMG_6109.JPG
    Første forrett, servert på et skip med damp i fra nedre dekk, en stilig gimmick. IMG_6110.JPG
    Kjeks type med krabepate, hvis jeg ikke husker feil, velsmakende! Dog kun en bit og ned gikk den rimelig kjapt da kun inntatt frokost tidligere på dagen.

    IMG_6111.JPG Neste fingermat var et stykke nydelig tunfisk og laks. Nydelig!

    IMG_6112.JPG
    Neste rett av keramikk, kull og BBQ, litt grønnsaker først, så stykke saftig kjøtt, men nydelig, ikke svidd, men noe belegg som ser kull svidd ut, aldeles nydelig nok engang!

    IMG_6113.JPG



    Neste rett var noe merkelig, da kom inn med dette brettet med noe steke materialet og to råe kjøtt biter, plutselig tenner hun på ene hjørnet og det tilbredes mens flammene står til vers. For et show! Og kjøttet var nydelig nok engang! Sake gikk ned på høy gir!
    IMG_6114.JPG

    Neste mystiske rett, hadde et lokk og ble bedt om å fjerne lokket, idet siver det ut mystisk damp og kommer fram en nydelig meat sushi salat. Nydelig nok engang! For et show! IMG_6115.JPG
    Neste som ble servert var et brett med 3 forskjellige Wasabi og krydder. Dette var tilbehør til påfølgende bilde.
    IMG_6116.JPG
    Dette var desidert, det beste kjøttet inntatt fram til turen og det kan en skrive 2 streker under, saftig, perfekt mørket, smelte i munnen faktor på topp og bare lyst på mer og mer!!! Det var IKKE behov for tilbehøret, da kjøttet var i en klasse for seg selv, og lot meg fantaserer meg vekk med hver bit av dette prestisjestykke kjøttet!
    IMG_6117.JPG IMG_6118.JPG
    Da kom enda en rett??? Forundret som jeg var, antok jeg kjøttet var stjernen i fest måltidet, var dette for å dempe nedturen? Dette var absolutt innenfor nydelig grillet grønnsaker, med tunfisk og kamskjell, hvis ikke husker feil, en tok en litt lenger pause mellom kunstverket før dette måltidet, skyldte ren munnen med Sake og kastet med løs på denne retten, igjen vellykket leverering!
    IMG_6119.JPG
    Sist men ikke minst, fikk vi servert denne: Bonzai treet: Kunstverk nok engang.
    Dette bestod av vanilje krem, pudding, is, sjokolade, kjeks!

    Dette var høydepunkt etter høydepunkt! Desserten førte til at sluttsummen ble 10/10!

    Hva kan en si for en fantastisk servering, atmosføre, gjennomføring og oppvarting. Med beskrivelser av hver rett, servering på mystisk og spennende vis, et magisk ninja show (ikke lov med bilder) som underholdning på slutten , ca 10 min show med magi, perfekt avslutning må en si!

    Her må en innom, dette var vel verdt hele konseptet.:):):)
     
    Avixlo, snus_mumrikken, CKe and 22 others like this.
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Last edited: 04. aug 2019
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Pianoet kledde ihvertfall stedet. Kunne passet glatt inn på et Thon hotell når tenker meg godt om. ;)

    Prisen var vel ca. 9.000-10.000 YEN pr hode, om ikke husker feil.
     
    Last edited: 05. aug 2019
    Stuttfeiten, jgroneng and Shyneno like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Yen eller kroner?
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Korrigert, beklager den
     
    holmen liker dette
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Etter en aldeles vellykket middag var neste på programmet, Robot Resturant, denne er en MUST for alle første gangs Toyko reisende, et klovne sirkus uten like, her ler du til lattermusklene havner i krampe! De som har vært der kan glatt hoppe over dette, dog om ønsker å freshe opp minnene kan gjerne ta en titt, men til de som ikke har vært der, følge med:

    IMG_6120.JPG
    Da var det inn den kjendis gata og fulgte fram til billet luken, var på mottsatt side av inngangen. Ble spurt om booking nr og vipps hadde vi fått plass nr og ble henvist til mottsatt side.
    IMG_6121.JPG

    Der ventet robot lignende stoler en kunne sette seg i og fått tatt noen bilder... IMG_6122.JPG

    Det var myyyyyyyyyyyyyyyyye lys og effekter... IMG_6123.JPG IMG_6124.JPG

    Da gikk en ned trapper og var mye glitter, bling bling og lys, det forsatt i det uendelige. IMG_6125.JPG

    Da ble man delt opp i 3 rader på hver sin side. Første øyekast var denne figuren under: IMG_6126.JPG

    Da brakte programmet løst: Store trommer montert på kjøretøy med merkelige figurer på, R/C styrt hele veien. IMG_6127.JPG

    Og slik forsatt det. Enda en merkelig figur. IMG_6128.JPG

    Her kom det nok en skapning: IMG_6129.JPG

    Enda mer raringer som danset og sang. IMG_6133.JPG


    Hva kan en si om denne? Mer farger, lys og effekter... IMG_6134.JPG

    Nå kom vi inn i hakkebakke skogen...altså versjon 2120... IMG_6135.JPG

    Denne figuren skulle dere sett på video! Han tok kaka, usikker om likte å danse eller annet innabords...Han hoppet frem og tilbake, danset og lagde et bra show. IMG_6137.JPG


    Mer lys i form av drinker...Robot resturanten fikk aldri nok av lys gimicker... Doktoren stod over... IMG_6138.JPG

    Da var vi plutslig over i krig mellom naturens mennsker og robot verden: IMG_6142.JPG IMG_6145.JPG
    Her gikk alle "dyrene" i angrep/forsvar mot robot verden
    IMG_6146.JPG IMG_6147.JPG IMG_6148.JPG

    Hmmm kun 20 bilder pr innlegg?:rolleyes:
     
    Avixlo, snus_mumrikken, CKe and 12 others like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsettelse ifra over:
    Dyr vs Robot forstsetter: Altså de hadde et budskap, robotene på ikke få ta over... Litt paradoxalt når Japan er verdensledende innen robot teknologi?
    IMG_6149.JPG IMG_6150.JPG

    Noen neon kledde figurer som danset vilt. IMG_6151.JPG

    Robot skapninger. Disse ble kjørt inn og så satt på gulvet. IMG_6152.JPG
    Ja de hadde noen danse bevegelser...men veldig robot aktige...
    IMG_6153.JPG
    Så kom en seanse om verdens fred og masse flagg, Norge var med JIPPI
    IMG_6154.JPG

    Mer dans og drama... IMG_6155.JPG

    Enda en robot ja IMG_6156.JPG IMG_6157.JPG IMG_6158.JPG IMG_6159.JPG

    Ja da fikk en nok av lysshow, roboter og folkedans for et helt liv!

    Dette var bare en sånn greie en må innom, for å kunne skryte av det til andre. En kan velge å dra på sirkus eller dette her og ha det like gøy, men kun once in a life time konsept. IMG_6160.JPG

    Nei da var det på tide å dra til hotellet.
     
    Avixlo, snus_mumrikken, CKe and 13 others like this.
  11. cuivien

    cuivien Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    716
    Bonuspoeng:
    93
    Robotrestauranten er sykt gøy én gang, men tror jeg hadde fått epilepsi av å dra tilbake :confused:
    Skal til Tokyo neste sommer selv, så da blir det muligens å sende resten av gjengen inn der mens jeg går litt lenger ned i gata og drikker sake med lokalbefolkningen
     
    Avixlo and drsyk like this.
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Er 100% enig, var gøy så lenge det varte, å se på bilder i etterkant er gøy for bekjente, men nei takk om så får gratis billetter :rolleyes:

    Tokyo er en by en ikke kan besøke for mange ganger, like så med landet. En favoritt hos ut. kan en trygt si @cuivien :). Skal tilbake når ferdig med Kina, Singapore, Sør-Korea, Thailand, mulig Bali osv osv osv.
    Men tilbake skal jeg:
    2 ord: Wagyu og Tunfisk...den avstands forelskelsen varer livet ut...
     
    Avixlo, Stuttfeiten, Shyneno and 3 others like this.
  13. cuivien

    cuivien Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    716
    Bonuspoeng:
    93
    gaaaaahhhh *sikle* :D:D

    [​IMG]
     
    Avixlo, Stuttfeiten and drsyk like this.
  14. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    "Tokyo er en by en ikke kan besøke for mange ganger, like så med landet."

    jeg tok det som du var missfornøyd og aldri ville tilbake :)
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nei overhode ikke, det var ment som at en aldri får nok :) Stor koste meg og kommer mer spennende på reisebrevet når får tid ila denne uka.
     
    Shyneno liker dette
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da var enda en ny dag ankommet og egentlig den dagen der Kyoto var satt på agendaen, nestsiste dag før vi satt kurs mot "borte bra, hjemme best", tiden har flydd ufattelig fort, nye opplevelse, steder, atttraksjoner, har tatt all vår tid, og enda gjenstår massssssssssse å oppleve.

    Etter endel fram og tilbake, landet vi på følgende:vi forsetter dette reisebrevet med del II, slik trådens tittel tilsier, med de Japanske landelige strøk i fokus.

    Omega 3 og fiske markedets dag!

    Dessverre stod vi opp, som vanlig ikke i tide til å rekke klokken 05.00 fiske auksjonen(det var heller ikke planen må en innrømme), men vi kom oss helskinnet fram til market for å se og oppleve den beste sushien overhode mulig i Tokyo, nemlig Tsukiji! Enda en obligatorisk ting å oppleve!

    Metro er og ble vår bestevenn under reisen, for de som kjenner Tokyo veit TAXI er FY FY, kun til KRISE bruk.


    IMG_6164.JPG IMG_6166.JPG

    Et tempel på vei mot fiske markedet. IMG_6167.JPG

    Jepp det var tegnet på at vi var på rett spor!
    IMG_6176.JPG

    Etter å ha kommet inn i 4 forskjellige bakgater, og madammen hadde handlet grønn pulver te, tørka tang og tare, chop sticks og annet minneverdi av Japansk kultur... Nei ble ikke noen kniver denne gangen!

    IMG_6175.JPG
    Denne resturanten var THE ONE ifølge flere av dem lokale vi spurte for hver butikk vi var innom. Dessverre har jeg glemt navnet, men google translate kan kanskje hjelpe til?

    IMG_6168.JPG
    Vi gikk inn, ble hilst velkommnen, vist til stoler, der alle satt rundt "kjøkkenet" i kjent stil, de ferskeste råvarer fra dagens fangst. NAM NAM.
    IMG_6169.JPG
    Bare se på dette her! Huff som det savnes!!!
    IMG_6170.JPG
    Bestilte noe av alt! Hva kan en si, dette satte smaksløkene på overtid!!! Aldri smak så nydelig, herlig og velsmakende sjømat før. Dette var virkelig noe av det beste en har smak.Tunfisk du er min HELT :)
    IMG_6171.JPG
    Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh må sluke trøsten med velbalansert Sakeeeeeee!

    IMG_6172.JPG IMG_6173.JPG
    BBQ style tunfisk på slow grill low flame metode...Den var mør og saftig innvendig, kunne ha flyttet inn her.
    IMG_6174.JPG Nei takk, tror var noe blekksprut grei, husker ikke helt, my bad, kom i snakk med naboen, en senior shipping ingeniør midt på dagen, ute med juniorene,2 stk, senioren var rågod i engelsk, juniorene bare flira, hadde en lenger lunch med x antall Sake. Må si at Japanere kommer i 2 utgaver, normal/robotaktig og brisen/full/kul. Jeg foretrekker den siste, han var morsom og ble veldig fasinert over norsk shipping industri, laks, og snø! Det ble et par Sake på oss og da ble madammen litt for opptatt med noe snapchat og FB. Ved slutten på sake og prestige måltide, det hadde jeg lært mye om Japans opprusting tid etter krigen, biff og fisk. Vi inviterte han til Norge om han en vakker dag skulle ta turen:)

    Kan en si I LOVE JAPAN? Vedder en flaske bobler på at det er minst 10 andre IF`ere(hvis ikke flere) som også har samme feeling som doktor`n :rolleyes:
     
    Last edited: 08. aug 2019
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293

    Kan vedde en selvimportert flaske sake på at det er vesentlig flere en 10 andre forumister som har samme feeling som både doktorn og undertegnede:D
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Heheh, skal spandere et par runder bobler på deg @ccurrahee om du er med til HKG turen;) Må bare gjenta meg selv, tunfisk og Kobe biff er unikt for Japan, selvom det er mye annet en må oppleve og se, så er fisken og biffen nok til at det er kjærlighet ved første bit av herlighetene!!!
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sitter på flyet hjem fra Peru om alt går som planlagt. Så jeg har tilgang på bobler( og har sikkert spist god Japansk i Peru) men helt sikkert ikke så gode som du hadde ordnet og dere skal drikke. Nei, jeg har ikke funnet noen løsning på å komme meg til HKG i tide for bobler dessverre. Og det er jeg genuint lei meg for:(
     
  20. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Puh. Endelig ajour i reisebrevet. Herlig!
     
    Shyneno liker dette

Del denne siden