Når Adam og Eva tar første bit av Eple på jomfru turen i TG F Japan del 1

Tråd i 'Reisebrev' startet av drsyk, 01. juli 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Må unnskylde for treghet i reisebrev, men ingen unnskyldning er bra nok.

    Da ruslet vi litt rundt til det ble aften, tok turen tilbake til hotellet, fikk pudret nesen, lagt om antrekket, nydusjet påvei ut igjen, denne gangen var det ingen hemninger på kostnadssiden og det ble en av de mest eksklusive, autentiske Kobe biff restaurantene i Tokyo, nok engang takk til Concierge servicen vår på hotellet.

    Vel så finkledde vi var, ble det IKKE metroen, men taxi for engangs skyld.
    Webp.net-resizeimage.jpg
    Hadde lest litt på nettet og gjort litt forarbeide. Det var akkurat det Tokyo og biff handler om. For en flott entre. Da spaserte vi ned trappene. Fulle av forventninger til en kulinarisk opplevelse uten sidestykke.

    Webp.net-resizeimage (1).jpg
    Verten tok oss i mot, ba om navnet, ble så ført til bordet, var en elegant stil over lokalet, ikke helt robot aktiv, men systematisk elegant.

    Webp.net-resizeimage (2).jpg Vi ble møtt av verten, så den som viste oss bordet, deretter en annen som komme med menyen.

    Webp.net-resizeimage (3).jpg
    Jeg ba om BOBLER! Og denne var en fulltreffer uten like!
    Webp.net-resizeimage (4).jpg Vi ble fortalt litt forhistorikk, om biffens opprinnelse, biffens kvaliteter, grad av marmorisering, fett prosenter og smakene, deretter ble vi fortalt om de forskjellige delen av oksen, og hva en skulle forvente. Dette tok ca 10 min. Fascinert som jeg var, mens bobler ble nyttet i den grad det er mulig på 10 min. Tennene begynte å sikler nå...ikke bare etter mer bobler, men litt Kobe mesterverk.

    Webp.net-resizeimage (5).jpg Dette var den Set menyen som ble anbefalt for en Uber the topp opplevelse innenfor det arkitekturiske mesterverk av Japansk kunst!

    Webp.net-resizeimage (6).jpg

    Første rett+boble 2. Kobe biff med sesongens fisk, aldeles nydelig, fantastisk presentasjon ifra servitøren, altså 2 som leverte og 1 presenterte. Fisken var lokal delikatesse i rett ifra fiske markedet!
    Webp.net-resizeimage (7).jpg
    Rett 2, samme presentasjon, for en service, øverst til venstre, mini salt, soya aktig smak, øverst til høyre, grønnsak og Kobe, midten omelett, nederst til venstre usikker om var tofu eller omelett igjen, nederst til høyre, kjøtt smakende suppe med 2 grønne bønner, de ulike smakene, rettene utlignet og forsterket herlighetene hverandre, de harmonerte perfekt!
    Webp.net-resizeimage (8).jpg Rett 3, Krabbe og reke suppe, nok engang fantastisk presentasjon med bekrivelse, opphav til råvarer og forventet smak. Ja den falt i smak, jeg er ikke en suppe mann!

    Webp.net-resizeimage (9).jpg 4. Grønnsaks tempura og scampi, med en soya preget saus til, og lite stykke Kobe ved siden av. Her var en nok engang lamslått over at grønnsaker kunne være å godt? Scampien var nydelig, men det jo var bare 1...
    Webp.net-resizeimage (10).jpg

    Kveldens høydepunkt, kunstverket var offisielt avdekket og ut i det fri!, Dette var noe av det meste fantastiske, velsmakende, kjøtt stykke inntatt i hele mitt liv. Hva, hvor og hvordan denne kokken og oksen fra Kobe har sammen skapt, er noe en aldri bør endre på. For hver bit var det, gledes tårer, smaksløkene var i en orgie uten like, og for hver bit som minket ifra tallerken var en sorg, for at det ble mindre og mindre av det gudommelige mesterverket igjen å nyte. Boblene ble glemt, like så med min bedre halvdel...Bare meg og Kobe på første date! Kjærlighet ved første blikk...………..



    Webp.net-resizeimage (11).jpg

    Etter at en fikk nytet, sorget, og bearbeidet Kobe`n fikk vi enda en rett, dette var egentlig totalt unødvendig men litt nudler og mer Kobe kjøtt. Nei dette var en liten nedtur og totalt unødvendig...Men ned gikk det med boblene.
    Webp.net-resizeimage (12).jpg Desserten var ingen nedtur, dette var også både elegant, velsmakende og falt rett i smak, Iskrem, karamell gele terninger i en luftig vanilje saus, med pulverisert sjokolade, med sjokolade saus til. The Chief var totalt innenfor med denne, da jeg er en liten sjokoholiker. En perfekt avslutning på en praktfullt og usedvanlig unikt måltid.

    Webp.net-resizeimage (13).jpg
    Sist men ikke minst. Toalettet setter standarden for restauranten. Dette var 5 stjerners. Bare se på antall knapper på neste bilde. En SPA behandling for der solen ikke skinner.

    Webp.net-resizeimage (14).jpg Webp.net-resizeimage (15).jpg

    Prisen, husker jeg dessverre ikke, men det var totalt uvesentlig, dog fortsatt rimeligere enn Maeemo… Vi ble personlig takket av Manager og Chiefen, der jeg lovpriste opplevelsen til å være den beste i livet innenfor den kulinariske verden.

    Vi lovet på tro og ære, her kom vi garantert igjen!

    Som det savnes...en del av meg er gjenglemt i Japan, ikke Lower back, som noen andre, men en del av sjelen...

    De som verdsetter Kobe, ved hva Doktor`n skriver om!
     
    Avixlo, NorFlight, Flymunda and 25 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Fruen og jeg vi hadde kobe biff i Hiroshimam på julaften. Det var himmelsk mat, men totalopplevelsen var ikke i nærheten av det du beskriver her.
    Spørs om vi ikke må ta en tur tilbake :)
     
    ArthurDent and drsyk like this.
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan anbefales på det sterkest :) Spesielt innom denne restauranten, så får du oppleve noe utenom det vanlige, ble selv svært positivt overrasket, like så med fruen som ikke er en ekte kjøtt elsker som meg, godkjente dette milevis over grensen til det hun foretrekker, hun spiste ALT som ble servert, det tolker jeg som godkjent ;)
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ein kan egentleg ikkje seie så mykje meir enn Takk! Herlig reisebrev doktor. :) Eg gledar meg til å treffast om der fortsatt er eit Hong Kong i november.
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for gode ord, det skal vi sannelig, Hong Kong består, om så vi må hente Godzilla ifra Japan for backup. Kina mann er kanskje litt sint pga Donald, som ikke har signert avtalen, de må få ut dampen på noen andre. Nei nok politikk, vi sees i Nov. dermed basta :)
     
    ArthurDent and Eddie47 like this.
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Dette så virkelig snasent ut :)
     
    ArthurDent, drsyk and Shyneno like this.
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig bra! Takk for at du har tatt deg tiden til å dele med oss fra det som ser ut til å ha vært en fabelaktig tur!
     
    ArthurDent and drsyk like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kvelden var fortsatt ung etter inntatt et prakt måltid og vi havnet tilbake til hotellet for litt aften bobler ifra baren på øverste etasje. Det var først da at kvelden ble en fulltreffer.

    Webp.net-resizeimage (1).jpg Webp.net-resizeimage (2).jpg Webp.net-resizeimage (3).jpg Webp.net-resizeimage (4).jpg Webp.net-resizeimage (5).jpg Webp.net-resizeimage.jpg
    For en utsikt, flott arkitektur, et hav av lys på skyskraperne, her kunne en sitte å dagdrømme seg til uendelige stressmestrings og avspennings øvelser... Bare tenke hvor mange som bor der ute og nyter samme utsikt som oss. Dette er ikke hverdags kost for doktoren, og nyter hvert øyeblikk, med sin bedre halvdel. Men innser etter en kort tid, et slikt hektisk liv, er ikke for en aldrende sjel, om så det er i Tokyo eller Drammen... Borte bra, hjemme best.
    Det er vanskelig å si om vi var om gjenget av Japanere eller andre asiaenere ifra samme region, var det boblene eller min kunnskap om ansikts trekk som var fraværende, jeg undres.

    Tiden har virkelig flydd av sted, dette var både lenge nok borte ifra barn, samtidig for lite tid til å kunne nyte Japan ifra en annen siden enn Tokyo, del 2 venter på seg om så det er 1 eller 10 år til skal vi tilbake.

    Tunfisk og Kobe, magi innpakket i arkitekturiske mesterverk, en har tilføyd nye smaker til nytelse senteret i hjernen, et begjær og fasinasjon for Japansk kultur og tradisjoner. Argato Japan :)
     
    Avixlo, NorFlight, Flymunda and 15 others like this.
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da var det dags for hjemreisen.

    Pakket og sjekket ut, takket for et flott opphold. Et rad av ansatte på hotellet bukket og Arigato nærmet i kor. Det ble taxi til Metroen. Metroen huff, den var tettpakka, på en hektisk hverdag.

    Kursen var satt mot Haneda flyplass der en 747 ventet på oss.

    Vi tittet på skjermene og fant skranken for TG F.

    Webp.net-resizeimage.jpg
    Innsjekking fullført, ingen andre enn oss i køen, ble takket bukket, velkommen alt i et og det minst 3 ganger, vi ble fult av en ny ansatt til fasttracken. Webp.net-resizeimage (6).jpg

    Hun bukket, neiet og takket, vipps var en forbi en effektiv sikkerhets sjekk og til passkontroll, etter et stempel, ja da hadde vi forlat Japan.

    På vei mot loungen på west wingen, der ventet ANA loungen. I forbi farten et siste minne fra Japan:
    Webp.net-resizeimage (1).jpg

    Webp.net-resizeimage (3).jpg
    Stod en ny person som henviste til loungene, opp trappene:
    Webp.net-resizeimage (4).jpg
    Webp.net-resizeimage (5).jpg
    Dette var visstnok en oppnåelse, rart ikke EuroBonus har tilsvarende:D

    Webp.net-resizeimage (2).jpg Litt utsikt.

    Webp.net-resizeimage (7).jpg Noodle stasjon.
    Webp.net-resizeimage (8).jpg Webp.net-resizeimage (9).jpg Webp.net-resizeimage (10).jpg Webp.net-resizeimage (11).jpg Webp.net-resizeimage (12).jpg Da var det dags for bobler, dagens andre frokost(boble fri på hotellet)

    Webp.net-resizeimage (13).jpg
    Da hadde vi hentet oss, litt fingermat, omelett, sushi, crab pate, laks, grønn te og bobler. Dette var ikke verst, og en tommel opp for denne loungen. Hit kunne jeg absolutt komme tilbake til!

    En kunne ikke spise seg for mett til frokost, da nr 3 ventet på dronningen 747`n
    Webp.net-resizeimage (14).jpg
    Litt premium is sier en aldri nei takk til med bobler runde 2. Ventet noe bedre på flyet.

    Fant senere ut vi kunne svippet innom ANA Suite, men doktoren hadde gjort dårlig hjemmelekse. Vi hadde et morgen fly og fant ut at det ikke ble servert biff til frokost...Vel vel til neste gang, en lærer så lenge en lever, alltid kveldsfly hvis avgangen finnes. :rolleyes:
     
    Last edited: 18. aug 2019
    Avixlo, Lnbre, NorFlight and 18 others like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vi forlot Loungen fornøyde, men med fremdeles plass til frokost nr 3.

    Ingen som fulgte oss eller noen Royal Slik i Japan nei.

    IMG_6233.jpg
    OI oi oi...Jeg stoppet opp, tok meg et pr min. til å beundre fuglen, for et fantastisk stykke ingeniør kunstverk, herder og ære til de matematiske geniene som har sittet utallige timer, feilet, korrigert, testet og oppgradert. Og fortsatt i luften.

    IMG_6234.jpg IMG_6235.jpg Vi hadde hver vår 1-2-1, 2 er sete. Oi dette var mindre enn A380....hmmm bite liten nedtur, men herregud er jo en 747 og vi sitter i nesen.

    IMG_6236.jpg IMG_6238.jpg Skal ikke være pirkete, men litt eldre årgang på fuglen.
    IMG_6239.jpg Ahhhhhhh Dompa, nydelig...………...

    IMG_6240.jpg IMG_6241.jpg IMG_6242.jpg IMG_6243.jpg IMG_6244.jpg IMG_6245.jpg IMG_6246.jpg IMG_6247.jpg IMG_6248.jpg IMG_6249.jpg IMG_6250.jpg IMG_6251.jpg IMG_6252.jpg IMG_6253.jpg

    Da var det tid for frokost nr 3.

    Alt dette etter å ha blitt personlig hilst velkommen med navn, og vist setene. Bukket neiet og gjestfrihet ifra en annen planet, tok de også bagasjen for oss.

    Dompa trenges ingen beskrivelse, etter servering, fikk vi menyene, og vi satt kurs mot BKK.

    Målte reisefeber`n, tempen, den var stabil på 35,8 grader celsius. Om det var å sitte i nesen på 747 i TG F eller Dompa, som var årsaken vites ikke, antar en god blandet av både og, har en kurerende effekt, spørsmålet er bare hvor lenge den varer...
     
    Avixlo, Lnbre, NorFlight and 19 others like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da ble det servert Grilled Prawn, aldeles nydelig.
    Det var plass til mye mer.

    IMG_6254.jpg

    Da kom biff`n ikke Kobe aktig, men en helt innefor og velsmakende biff. IMG_6255.jpg IMG_6257.jpg
    Ost og frukt fat, vel kan dere tenke der at en var passe mett til da?
    IMG_6258.jpg
    Toalettet var ikke mye å skryte av, hygienisk korrekt, dog ikke A380 nei.
    IMG_6259.jpg
    Lysene ble dimmet, og de fleste andre la seg til å ta en lur, ca. 6 timer til BKK.
    IMG_6260.jpg

    Vi sov igjennom turen og før vi ante noe, var vi framme på BKK. Kan ikke si noe mer om turen, enn at regional trip, vare ikke helt det samme som International trips.
    747`n viøy, var noe av eldre sort, og var en del mer flystøy, ristet mer ved turbulens, toalettet var ikke like stas eller sitte plassene. Likevel å få 747 i nesen er noe for seg selv og er likevel meget fornøyd og koste meg virkelig
     

    Attached Files:

    Last edited: 18. aug 2019
    Avixlo, Lnbre, NorFlight and 17 others like this.
  12. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Wow :) Fløy 747 fra Henada for 14dager siden. Vi hadde en annen 747 maskin!
    Så litt diggere ut den der
     
    ArthurDent liker dette
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    kom dere inn i first(suites) loungen med tg f eller ble dere sendt i den til venstre?
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ved ankomst på BKK ventet en ungkar med et skilt med vårt navn, her hadde vi 8 timer transitt, gjett om dette ble moro.

    Jeg tok farvel med 747`n...
    IMG_6261.jpg
    Inn i racebilen, med glane kø hele turen, ja da vi har "kjendiser" så lenge det varte.
    IMG_6262.jpg

    Endelig framme. TG F lounge, et kjent syn for så mange, undrees hvor mange IF`ere har vært her før? IMG_6264.jpg Bagasjen ble tatt hånd om av ungkaren til skranken, igjen, takke, bukke, neie x antall ganger,

    IMG_6265.jpg
    Da ble en fulgt til en åpen og privat sitte plass. IMG_6266.jpg IMG_6267.jpg Da var det tid for litt snacks, mens madammen tok massasje
    IMG_6268.jpg
    Vår ruller, biff, og kald grønn te. oiii krydder, det var lenge siden hadde smakt. Dette var godt.
    IMG_6269.jpg Jo da boble ankom litt senere.

    IMG_6270.jpg
    Da var det min tur for massasje, ble fulgt av en som hentet meg ifra mitt "rom" over gangen til motsattside, in SPA avdelingen, ble vist til rommet, etter valgt full kropps thai massasje, ble med om å skifte klær. Vipps så av en klar.
    IMG_6271.jpg
    Det var bra med krefter i den thai dama. Her fikk en virkelig kjent på ømme muskler og verkende knuter. Thai massasje er nok godt for kropp og sjel. Lurer på om ha noen oppfølgnings timer i Norge...1 time gikk fort, dessverre, skulle gjerne hatt en til.

    Da fikk en sitte å nyte litt søtsaker og kopp te i relax rommet vedsiden av SPA rommene. Ruslet bort til F-Lounge på egenhånd, kikket litt rundt, mye fascinerende å hvile øyene på.
    IMG_6272.jpg
    Første rommet for større grupper. Var komfortable stoler.

    IMG_6273.jpg
    Da var det dags for litt mat. Dining Area:
    IMG_6274.jpg Spurte vår "private vert" som stod nesten på kommando ved veggen til rommet vårt at vi var sultne. Ble geleidet bort til spise rommet.

    IMG_6275.jpg

    Ingen andre enn Doktor`n og bedre halvdel. IMG_6276.jpg Hun gikk for en biff, cocktail og mente dette var godt, tok en bit og det stemte rimelig bra.

    IMG_6277.jpg
    Jeg gikk for thai marinert biff, min var bedre, hehehe, ble litt rødvin til maten.

    Dette var stas. Virkelig stas.. Royal Silk på sitt beste, eller at doktor`n aldri har opplevd makan før:rolleyes:
     
    Avixlo, Lnbre, NorFlight and 19 others like this.
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nei kom ikke inn der, ble verken vist eller informert om ANA Suite. Jeg er rimelig sikker på at med en F-billett har vi tilgang?
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Utvalget av snacks var ikke verst:
    IMG_6278.jpg IMG_6279.jpg IMG_6280.jpg IMG_6281.jpg IMG_6282.jpg IMG_6283.jpg

    Dette var godt, desserten ble sjokoladekule, ostekake, grønn te, rødvin og reke snacks...

    Tiden gikk fort, kom i snakke med flere andre, var transitt videre, turister, via CDG; noen til Paris, andre videre, ingen til Norge. De var overhyggelige og smilte, nikket, bukket og neiet i et sett, ansatte hadde det som arbeids kode eller var det kulturen dems?

    Vi fikk alt vi ba om og vel så det, avgangen nærmet seg og nesten litt lei oss for å forlate denne suverent beste Loungen på turen, selv om CDG sin International F Lounge var en bra 2`er, ANA blir nr. 3 i denne sammenheng.

    Vi ble hentet av en ny ansatt, takket, bukket, neiet i rekke og rad, og vi nærmet spurtet mot A380`n, var vel 10min gange? Jeg og madammen ble hengende på slep, vedkommende snudde seg et par ganger og reduserte hastigheten noe, til at vi innhentet han, så var det bånn gass igjen?

    Omsider kom vi fram. Køen var delt i de respektive klassene.
     
    Avixlo, NorFlight, Flymunda and 17 others like this.
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    jeg er ikke helt sikker...
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vi ble møtt med samme respekt, tiltalt med navn, tatt hånd om bagasjen og fulgt til våre plasser:
    IMG_6284.jpg
    Dompa ble servert.
    IMG_6285.jpg Fant fra Rimowa`n og var fornøyd.

    IMG_6286.jpg
    I det vi kom opp i luften var serveringen i gang.
    IMG_6288.jpg Kaviar, bobler, og vi tok fornøyelsen(nå som vi var erfarne F-reisende) å skiftet til pysjen rimelig kjapt. Pysjen var behagelig, A380 er behagelig, reisen er utrolig behagelig.

    IMG_6289.jpg IMG_6290.jpg
    Krabe/reke kake. Den var god på sin måte, ble spist opp.
    IMG_6291.jpg
    Da dette var et natt fly, ble serveringen komprimert til å få alt på engang:
    Kylling retter, sterkt krydret kjøtt deg, reke suppe, brød til.
    IMG_6292.jpg
    Hmmm finner ikke bilde av turens siste bobler...
    Måltidet var mektig og godt, vi hoppet over frokost, da var stappmette etter en meget god natt, fikk vel sove 6-7 timer, og våknet opplagt. Fram til en innså:

    Å ja Paris... og SAS...
     
    Avixlo, Lnbre, NorFlight and 19 others like this.
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Etter utallige bukke, neie, takke og farvel for å fly med Thai Airways og velkommen tilbake satt vi foten på CGD. Nå følte jeg meg litt varm...

    Begynte å svette, ble klam på rygg og nakke. Hva skjedde?

    Målte tempen umiddelbart, nei å nei, reisefebern var tilbake....39,9 grader. Må være CDG sin skyld.

    Køen til passkontrollet var et mareritt, 35 min stod å vente kø, en som jobbet. Ja fasttrack ja...

    IMG_6293.jpg
    Vi slapp inn, puhu, tok sin tid.

    IMG_6294.jpg De endeløse gangene ventet, vi tok turen til SAS loungen...

    IMG_6295.jpg Oiiiiiiiiiiiii, den var jo stengt!!!!! Vi var for tidlig ute...JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    IMG_6296.jpg Var ikke bare vi som ventet på at denne loungen åpent.


    Omsider kom vi inn. HVA F(&#=% var dette?????

    Fikk ta i ost og en rundstykke, eple juice tror jeg. (Skulle ha spist frokost på flyet, er det mulig...…………)
    IMG_6297.jpg

    Dette var back to Realty så det holder, en har tatt lærdom ifra denne reisen.

    IMG_6299.jpg

    CDG med tilgang til *A non Schengen gjør denne flyplassen i sitt kaos om til et sted med ro og fred...(noe ut. ikke var klar over ved ankomst, men lærte senere i sin fartstid som EBG)

    Dette var virkelig degradering fra F ned til bakke nivå, kanskje like greit å bli jekket ned igjen, etter å ha svevd i skyene de siste dagene, med oppvarting til et nivå aldri sett maken til. Med gjestfrihet, service, mat, drikke og opplevelse så det holder. F er F, intet mindre eller mer.
     
    Last edited: 10. sept 2019
    Avixlo, NorFlight, Flymunda and 17 others like this.
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da vil en si tusen takk til alle de som har fulgt med på turen, og beklager for nybegynner feil på dette reisebrevet, en har lært underveis å optimaliser bilde størrelser og innleggene med tekst.

    Det skal sies at det ikke er bare å skrive og trykke svar, må velge bilder, redigeres og revideres før publisering. Teksten må passe bildene:)Noen ganger sier bildene mer enn 1000ord.

    Japan er et fantastisk land, med stor matkultur, verdens beste tunfisk og Kobe biff, tradisjon/ kultur, som sjarmerer en og fortryller en til å legge igjen en del av sjelen sin der borte, for å komme tilbake for å innhente det savnede og gjenglemte, Japan er unikt og det skal oppleves igjen. Do we love Japan? Yes we do.

    Denne turen var den først F turen i livet, dette var en suveren opplevelse, en er nå avhengig av. F produktet er noe for seg selv. Den atmosfæren det skapes via deres soft/hard produkt, ground staff, lounge, og ikke minst i luften, er bare helt fantastisk. (skal sies en ikke har annet sammenlignings grunnlag, og derfor er dette det beste en har opplevd) Pysh x4, Aminety kit x8, 4 legs iF3xA380 og 1x747, gir en litt perspektiv til hva en skal forvente ved neste tur og planlegging. LH F, ANA F en vakker vakker dag...God tid til flere utflukter.

    Dette har vært en utrolig reise, der jeg og madammen mimrer om det, den dag i dag. Fra bestilling hos Tallin, til F lounge på CDG, første møte med TG F A380, første fly tur i A380, oppvarting til himmelen, TG F lounge, Dompa, Japan, Kobe, Tunfisk, og reisen hjem.

    Takk igjen til Viatrumf, Saga, SAS MC; Payr, Trumf og ikke minst hele IF for tips og råd;)
     
    Avixlo, Keikrem, NorFlight and 22 others like this.
  21. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Strålende doktor! Den herlige entusiasmen skinner gjennom teksten.
     
    ArthurDent and drsyk like this.

Del denne siden