Må unnskylde for treghet i reisebrev, men ingen unnskyldning er bra nok.
Da ruslet vi litt rundt til det ble aften, tok turen tilbake til hotellet, fikk pudret nesen, lagt om antrekket, nydusjet påvei ut igjen, denne gangen var det ingen hemninger på kostnadssiden og det ble en av de mest eksklusive, autentiske Kobe biff restaurantene i Tokyo, nok engang takk til Concierge servicen vår på hotellet.
Vel så finkledde vi var, ble det IKKE metroen, men taxi for engangs skyld.
View attachment 58016
Hadde lest litt på nettet og gjort litt forarbeide. Det var akkurat det Tokyo og biff handler om. For en flott entre. Da spaserte vi ned trappene. Fulle av forventninger til en kulinarisk opplevelse uten sidestykke.
View attachment 58017
Verten tok oss i mot, ba om navnet, ble så ført til bordet, var en elegant stil over lokalet, ikke helt robot aktiv, men systematisk elegant.
View attachment 58018
Vi ble møtt av verten, så den som viste oss bordet, deretter en annen som komme med menyen.
View attachment 58019
Jeg ba om BOBLER! Og denne var en fulltreffer uten like!
View attachment 58020
Vi ble fortalt litt forhistorikk, om biffens opprinnelse, biffens kvaliteter, grad av marmorisering, fett prosenter og smakene, deretter ble vi fortalt om de forskjellige delen av oksen, og hva en skulle forvente. Dette tok ca 10 min. Fascinert som jeg var, mens bobler ble nyttet i den grad det er mulig på 10 min. Tennene begynte å sikler nå...ikke bare etter mer bobler, men litt Kobe mesterverk.
View attachment 58021
Dette var den Set menyen som ble anbefalt for en Uber the topp opplevelse innenfor det arkitekturiske mesterverk av Japansk kunst!
View attachment 58022
Første rett+boble 2. Kobe biff med sesongens fisk, aldeles nydelig, fantastisk presentasjon ifra servitøren, altså 2 som leverte og 1 presenterte. Fisken var lokal delikatesse i rett ifra fiske markedet!
View attachment 58023
Rett 2, samme presentasjon, for en service, øverst til venstre, mini salt, soya aktig smak, øverst til høyre, grønnsak og Kobe, midten omelett, nederst til venstre usikker om var tofu eller omelett igjen, nederst til høyre, kjøtt smakende suppe med 2 grønne bønner, de ulike smakene, rettene utlignet og forsterket herlighetene hverandre, de harmonerte perfekt!
View attachment 58024
Rett 3, Krabbe og reke suppe, nok engang fantastisk presentasjon med bekrivelse, opphav til råvarer og forventet smak. Ja den falt i smak, jeg er ikke en suppe mann!
View attachment 58025
4. Grønnsaks tempura og scampi, med en soya preget saus til, og lite stykke Kobe ved siden av. Her var en nok engang lamslått over at grønnsaker kunne være å godt? Scampien var nydelig, men det jo var bare 1...
View attachment 58026
Kveldens høydepunkt, kunstverket var offisielt avdekket og ut i det fri!, Dette var noe av det meste fantastiske, velsmakende, kjøtt stykke inntatt i hele mitt liv. Hva, hvor og hvordan denne kokken og oksen fra Kobe har sammen skapt, er noe en aldri bør endre på. For hver bit var det, gledes tårer, smaksløkene var i en orgie uten like, og for hver bit som minket ifra tallerken var en sorg, for at det ble mindre og mindre av det gudommelige mesterverket igjen å nyte. Boblene ble glemt, like så med min bedre halvdel...Bare meg og Kobe på første date! Kjærlighet ved første blikk...………..
View attachment 58027
Etter at en fikk nytet, sorget, og bearbeidet Kobe`n fikk vi enda en rett, dette var egentlig totalt unødvendig men litt nudler og mer Kobe kjøtt. Nei dette var en liten nedtur og totalt unødvendig...Men ned gikk det med boblene.
View attachment 58028
Desserten var ingen nedtur, dette var også både elegant, velsmakende og falt rett i smak, Iskrem, karamell gele terninger i en luftig vanilje saus, med pulverisert sjokolade, med sjokolade saus til. The Chief var totalt innenfor med denne, da jeg er en liten sjokoholiker. En perfekt avslutning på en praktfullt og usedvanlig unikt måltid.
View attachment 58029
Sist men ikke minst. Toalettet setter standarden for restauranten. Dette var 5 stjerners. Bare se på antall knapper på neste bilde. En SPA behandling for der solen ikke skinner.
View attachment 58030
View attachment 58031
Prisen, husker jeg dessverre ikke, men det var totalt uvesentlig, dog fortsatt rimeligere enn Maeemo… Vi ble personlig takket av Manager og Chiefen, der jeg lovpriste opplevelsen til å være den beste i livet innenfor den kulinariske verden.
Vi lovet på tro og ære, her kom vi garantert igjen!
Som det savnes...en del av meg er gjenglemt i Japan, ikke Lower back, som noen andre, men en del av sjelen...
De som verdsetter Kobe, ved hva Doktor`n skriver om!
Vis alt...