Dette skjer jo av og til har jeg lest, og så vidt jeg husker fra forumet her så går det fint å reise så lenge billett er utstedt? Er det noen som har erfaringer? Kan reisen bli kansellert ved check-in eller andre fryktelige scenarioer? Skjedde meg i dag da jeg skulle splitte en booking med 3 personer til 2+1 med det til hensikt at 2 stk skulle få oppgradere fra Plus til Biz (setene ble frigitt over natta). SK flight. Dette er en enveis reise til USA bestilt med FP4, så altså 30k poeng per reisende uansett klasse. Jeg ble først refundert 90K, før agenten trakk 60K. Står igjen med billett til alle 3 reisende…for 60k poeng….og 30k flere poeng på konto enn før
Selv har jeg reist på en billett der det ikke ble trukket poeng i forbindelse med en justering ( men refundert). Har mistet en reise til Covid uten poengtrekk. Og skal reise en tur til våren der en SAS billett ble kansellert, pga Covid og jeg ble flyttet over til en LOT flight der poeng ikke ble trukket igjen etter refusjon av SAS billetten. Også har jeg vel betalt litt mye på en reise, som jeg aldri fikk tilbake. Om det kan gå til helvete? Vet ikke. Selv har jeg nok poeng hvis krisen kommer. Så da sier jeg pent. Trekk poengene dere har glemt å trekke. Det går fint.
Har ikke hatt problemer med å reise på billetter som det ikke er trukket poeng for. Reiste senest i august til HND med ANA F, retur med SAS biz. Der glemte agenten å trekke poeng på nytt etter at det ble gjort endringer. Billettene ble utstedt, og i teorien kunne jeg jo ha ikke lagt merke til at det ikke ble trukket poeng. Og som @ccurrahee sier, hvis de skulle legge merke til det, så er det egentlig bare å si at det la jeg ikke merke til, men dere kan trekke poengene nå. Og smile pent.
Ingen fare, bare å reise som normalt. Men om du skulle ønske å gjøre endringer frem mot avreise så må du være forberedt på at dette blir oppdaget og blir trukket ytterlige 30k poeng.
Har også opplevd at jeg blir trukket for mye poeng. Det var først samboeren som er talldysletiker som fant ut at jeg hadde betalt 165 000 for mye engang. var en reise der jeg skulle endre antall reisende, ny klasse, ny billettsone og legge til CT nr 2. er jo ikke rart at det gikk ball for agenten . eller så har jeg en kollega som snart setter seg på F mot Japan, der poengene aldri ble trukket. Det er bonus på bonus!
Takk for at dere deler erfaringer rundt dette! Føler meg trygg på at dette da går helt greit. Det hører med til fortellingen at konsulenten også glemte å belaste meg for 2 x 750 kr i endringsgebyr, så dette var en god dag. Agenten erkjente dog at hun var litt trøtt underveis i samtalen samtalen fant sted akkurat da de åpna i dag. Kanskje det er er godt triks?! …å ringe inn mens agentene er morgengroggy
Kan slå begge veier. En sløv agent (eller backoffice) klarte å slette et segment som ikke skulle røres ifm en endring..
Har ikkje hatt nokon problem med det, har kun ein erfaring med det. Men billettene var fullt brukbare
hos meg og! Og den dukket selvsagt ikke opp igjen! Jeg måtte sende et prosesskriv til SAS der jeg varslet søksmål for å få dekket det økonomiske tapet ved å kjøpe billetter med cash - da løste det seg gitt
Reagerte først med glede, så litt bekymring da dette skjedde meg. Både poeng og CT ligger igjen på konto, men billetter virker å være helt ok. Men hvordan er det om et leg blir kansellert, eller flyttet på så man blir nødt å gjøre endringer? Om det da skulle skje i mars f.eks. har jo CT'en forsvunnet og valget står mellom dobbelt så dyr tur, eller å ha endt opp med å måtte bruke en ny CT på den, dersom det er endringer som medfører nytt trekk.