Når betales Norwegian fullflex? Ved bestilling eller reise?

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av tobeornot999, 24. aug 2017.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Settingen:
    Jeg har cashpoints (CP) som går ut på dato ved utløpet av 2017.

    Vet ikke helt når jeg skal reise, men kan bestille en t/r fullflex til feks København våren 2018 med CP som ellers ville "gått ut på dato". Jeg ønsker altså å bruke reisen (så refusjon er ikke-tema), men vet ikke helt reisetidspunktet.

    Siden billetten er flex, så kan den jo endres fritt til et andre datoer, men spørsmålet er om billetten betales ved kjøpet (i 2017) eller først når man reiser (i 2018).

    Hvis den belastes ved kjøpet, så vil jo dette være en fin måte å hindre CP i å løpe ut?

    Norwegian sier på nettsidene sine at flex-billetter betales ved bestilling, men jeg har tidligere lest på forum (tror både FP og her) at de betales først når man reiser.
     
  2. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor står det egentlig når cashpoints utløper?
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Henrik and tobeornot999 like this.
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser det med en gang jeg har logget inn på norwegianreward.no, men har ikke sett det vanlige norwegian.no-siden selv etter innlogging der.

    Samme passord/brukernavn begge steder, og om du trykker på "knappen" for CP på norwegianreward så kommer det opp en info-boks over transaksjonene som sier "x antall CP utløper pr 31.12.2017" (hvis du har noen som utløper da)...

    Generell info: CP har holdbarhet ut resten av det året man tjener dem opp + de 2 neste årene.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, det var det jeg trodde også - men det har kanskje vært annerledes tidligere siden det står motsatt (altså belastning først ved avreise) i endel gamle meldinger.

    ...så da håper jeg min quick-fix med å kjøpe fullflex-billett for CP utløp og så endre datoer på reisen senere vil fungere... ;)
     
    Last edited: 24. aug 2017
  6. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, der står det ja. Takk :)
     

Del denne siden