Prøvde å søke på forumet uten hell men om dette er besvart før så si fra. Jeg er litt forvirret av hvilke endringer som utløser gebyr ved endring av bonus-reiser. Slik jeg leser SAS.no vil alle endringer medføre gebyr, men når jeg endret en reise med SAS Oslo-USA flere ganger nylig var det ingen gebyrer. På returen endret jeg fra Plus til Business, samme fly. På utreisen endret jeg fra rute med mellomlanding til direkte-fly (samme dato, samme start/ende, begge business bonus). Endringene ble gjort separat på forskjellige tidspunkter. Ingen geybyrer. Så hva slags endringer utlyser egentlig gebyr og hva slags ikke?
Det meste gir vel gebyr nå egentlig. men….hvis de var noen små schedule change på bookingen så får du gjort det du vil uten kostnad. …eller noen ganger har du bare flaks . nye billetter utstedt eller bare endret i appen ? Kostnaden kommer eventuel når de utsteder billetten virker det som.
Jeg fikk utstedt nye billetter på endringene, ingen schedule change. Turen er gjennomført. Ingen gebyrer. Så da er vi på flaks?
Mye rart. Avbestilte SFO-CPH-SVG nettopp, biz, ingen gebyr. Men når jeg på samme reise fikk lagt til feeder, ble det «additional tax» på 233nok, men ingen ombookingsgebyr, som jo skulle vært 150? Jaja, flaks på meg også
Jeg fikk lagt til SVG-CPH-CDG som feeder her om dagen. Det kostet 150 kr. Men SVG-CPH forsvant i skyene og setene ble helt borte. Senere har jeg prøvd å komme meg til CDG på et annet vis. Prøvde for eksempel SVG-AMS-CDG og CPH-CDG blir slettet. Det skulle de ha 750 kr for, fordi det var en "ombooking". Skurker.
Det kan være lurt å sende en klage og kreve refusjon. Jeg derimot har endret hjemreisen til en ST-reise i november to ganger, først fra KUL-JED-AMS-OSLO til BKK-CDG-AMS-OSL, deretter BKK-CDG-ARN-OSL på en senere dato. Begge gangene ble jeg krevd 150 kr. Flaks, sier jeg.
Agentene er heller ikke enige med hverandre, jeg fikk beskjed av en at jeg kunne legge på en feeder flight innad i usa, mens nummer to sa det var en endring og dermed 750kr. Nå endret jeg uansett bookingen mer enn det da. Men sistnevnte trakk meg også 90 000 i poeng i stedet for 130 000 så spent på hva som faktisk skjer når back office får sett på det…
Noen som har erfaring med endring av reiseklasse? Altså endre fra øko/plus til biz? Jeg hadde kanskje trodd det ikke utløste fullt 750,- gebyr. Men det var en endring, fikk jeg beskjed om...
Endring er endring. Når de må trykke på EDB maskinen sin for å gjøre noe med billetten er det en endring.