Når SAS kundeservice slår seg vrang og du får ikke hjelp.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Mr.FastTrack, 16. jan 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    haha venta på den der :D

Det er kanskje riktig. Men har også sett unger med ganske brukbar apetitt i loungene, så er ikke gitt at gamlefar skal spise mer eller grise med på toalettet...

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Det som er kjedelig her, er at SAS er så upresis. Slik som dette bør være en kildetekst som så hentes inn i de sammenhenger det benyttes. Ikke fri tekst på hver enkelt side.
    I tillegg til at man gir avvikende informasjon, skaper forventninger som ikke innfris, skaper en konfliktfylt arbeidsplass for ansatte, så er det ikke minst et vedlikeholdsmessig mareritt. IT avdelingen til SAS kan ikke være fornøyd med arbeidet sitt her.

SilverBird, Eddie47 and Stuttfeiten like this.
  3. titocosta

titocosta Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Alt ein skal finne på å diskutere i eit forum. Poenget her er at trådstarter blei dårleg behandla. Send tilbakemelding til kundeservice. Case closed.

Eddie47 liker dette
  4. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje @RoadKing kan nevne to eksempel der SAS IT kan stå rake i ryggen? :p

OT is a rule, not a recommendation!

Scandipendler, anders82 and kiev like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Så god innsikt har jeg ikke @Stuttfeiten :)

Stuttfeiten liker dette
  6. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Kom til gate i dag (tipper Ca 20-25min) før avgang, for å komme med denne (tidligere flighten).
    Hun sa det var tid for boarding, og ikke tid til ombookinger lenger. Heller ikke etterpå. 2 til fikk samme beskjed.
    Dette har jeg aldri opplevd før
    Noen andre som har fått erfare dette?

7. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Tar det for gitt at @Origo reiste på Plus-billett uten innsjekket bagasje?

8. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har jeg kun opplevd utenom skandinavia, altså der gatepersonellet er innleid og mener at de ikke har tilgang til de rette systemene.

9. knuttysnes

knuttysnes Sunnmøring

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Opplever sjelden dårlig service men enkelte merkelige episoder dukker opp, som i dag på HAM ved innsjekk på SAS flyvning til OSL. Jeg og fruen har vært på langweekend i Berlin/Hamburg og stod klare ved skrankene i god tid. Det var litt forsinkelser med åpning av skranke og når Priority/PLUS EBD/G/S skranken åpnet var det ingen kø her og vi gikk bort. Vi reiste i Plus og er Eurobonus Gold begge 2.

Jeg hilser og han spørt om vi reiser sammen noe jeg bekrefter og blir bedt om å vente litt da de ikke er helt klar ennå. Litt rart siden skanken har åpnet og 1. mann i køen allerde er sjekket inn. «Greit nok» tenker jeg og tar ett steg til siden hvorpå nestemann i køen går frem til skranken, viser ett tilsynelatnde ett diamond kort, bagasjen blir innsjekket og boardingkort utlevert.

Hva skjer her ?? tenker jeg...Omgående presenterer jeg gullkortet og spør hvorfor han sjekket inn passasjeren bak meg mens vi står her og venter? Uten å se på oss er det stillhet i 6-7 sekunder før han mumler noe uforståelig på gebrokken engelsk om at han bad oss vente fordi vi sto for nære hverandre eller ett eller annet som ikke gav mening. Han sjekket oss inn da uten videre spørsmål. Men virkelig, for en sur type og det hele var bare helt merkelig. Har aldri opplevd lignende noen plass.

Vi va på ferie og såg kanskje ikke akkurat ut som frequent flyers der vi sto i hettegenser og korte bukser så om det var det som gjorde utslaget vites ikke...

Det må sies at resten av flyturen gikk som en drøm med ett flott personale ombord på CRJ900 maskinen til OSL i ettermiddag.

DanH, OttoL and Shyneno like this.
  10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    SAS-innsjekk på FNC i mars: To innsjekkingsskranker og masse folk - men ingen egen skranke for Plus/EBG/EBD. Måtte til slutt gå frem og spørre om hvorfor det ikke var det, og først da demret det åpenbart for de to nokså uinteresserte agentene at SAS nok hadde gitt føringer for nettopp en egen skranke for nevnte kundesegment. Villrådige diskusjoner mellom de to fulgte, men jeg vet ikke hva utfallet ble, ettersom det ble vår tur i minus-køen (etter godt over en halvtimes venting) før de gjorde noe med det (eller ikke). Det skjer åpenbart mye rart på flyplasser hvor SAS belager seg på handlingagenter utenfor *A.

11. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Har vel egentlig aldri opplevd dårlig service med SAS, men tror enkelte der ikke helt har skjønt at man ikke lenger kan avgjøre tier-level og/eller billettstatus på utseende lenger. Ble en gang bedt om om å vente til de hadde fullført pri-boarding til Svalbard, selv om jeg og hele storfamilien hadde plus billetter. De trodde nok vi presset oss frem med en del barn og ville gå først ombord pga det. Jeg gadd ikke si noe, ventet til de hun vinket frem hadde gått inn og så la jeg bare på min billett og fikk grønt. Hun ble rød i fjeset da.

DanH, Cowarse, Eddie47 and 1 other person like this.
  12. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Klarte å pisse off en eldre, engelsk dresskledd arrogant jævel av en SAS-medarbeider på LHR en gang. Vi ble soleklart og helt utvetydig målt opp og ned når han pekte folk enten til selvinnsjekkautomatene eller betjent skranke. Overså pekinga hans og spurte han hvor betjent skranke lå, hvorpå han svarte
    "you must use the self checkin kiosks" sa han med overbærende, myndig stemme.
    "No, I must not."
    "Yes sir, you must."
    "No, I must not. I am a diamond member and I am also traveling in Plus." Dirtbagen fortrakk ikke en mine og pekte nonchalant i riktig retning.

Tok et halvt steg mot han, så ham rett i øynene og sa "You should ask, not assume" etterfulgt av et lite blunk og et halvvennlig flir. Det så ut som det holdt på å revne helt for ham et par sekunder, før han husket sin kultur og samlet seg fort sammen igjen.

Levde lenge på den for å si det slik.

Last edited: 23. juni 2018
  13. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Her kan du dele dine historier der SAS står på sitt og vil ikke hjelpe deg.

Her er min sak:
    Jeg har en bonusbillett fra Stavanger til Visby i desember og returbilletten ble endret av SAS til dagen etterpå. Altså, retur på en mandag istedenfor søndag som bestillingen originalt var.
    Jeg har snakket med 2 folk på CS og begge nekter å sette meg på retur den 15.des. De sier at det ikke er mer bonusbilletter for den 15, og det kan stemme, men er det virkelig mitt problem?
    Svaret var:
    • kanseller hele turen
    • kanseller returen og betal med cash istedenfor
    • reise tilbake lørdag den 14.des (da er jo hele turen bortkastet)
    • reise tilbake den 16.des slik CS bestemmer og tape arbeidsinntekter og ekstra hotellnatt.
    Er det mulig å slå seg så skikkelig i vrang og jeg må bare godta det de mener eller har de retten på sin side? Det er første gang jeg opplever dette og har aldri hatt det slik med United når jeg er 1K med dem.
    Siste person som jeg snakket med i dag har enda "The Mondays" og bare la på til slutt.
    Jeg tok saken opp med de ansatte i SAS/WGS på Sola og de svarer med at de hørt flere sprøe historier fra denne såkalte kundeservicen. De rister bare på hodet og jeg er helt oppgitt.
    Diamant status? ...pfft. ;)

**pr.4.sept så er alt ordnet opp i nå. Diamantavd. fikset alt** :)

Last edited: 04. sept 2019
    Shyneno, jgroneng and OttoL like this.
  14. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hva var grunnen til endring i utgangspunktet?

15. Aussie74

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk en epost fra SAS om endringen. Ruten som var planlagt fra starten ble visst rett og slettet kansellert.

16. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Litt vanskelig å forstå utgangspunktet, når man ikke ser helheten av en reise. Hvordan var reiseplanen ut? (dato og via hvilke flyplasser), og hva var opprinnelig retur?
    I henhold til reglene så kan jo SAS endre innen rimelighetens tid.. .Men om du finner bedre løsninger på endringer så kan man jo snakke med diamantmailen eller så?

17. Aussie74

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Hei @chrt
    Turen var SVG-ARN-VBY-ARN-OSL-SVG
    Avreise 13.des, retur 15.des....ble da endret til 16.des.
    Jeg sendte epost til diamanten og ble fortalt at jeg måtte ta saken via kundeservice. Det var da jeg møtte den mest arrogante personen på sas.
    Jeg sendte dem en ny epost og ba dem virkelig ordne opp og vipps....i dag fikk jeg gladmelding. Alt ok. Reiser nå tilbake den 15.des som originalt planlagt.
    Må jo bare takke den fantastiske fruen på diamantavdelingen som ordnet opp.

18. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Servicen er ikke ok, det er jeg enig i.
    Men de har faktisk retten på sin side.
    Varsler de deg innen 14 dager før avreise må du faktisk bare akseptere det.
    Men veldig gledelig det ordna seg til slutt, for måten det ble gjort på er ikke ok.
    Opplevde det samme i desember på en flight fra Tokyo. De kansellerte returen og ville booke om til dagen før eller etter. Dette passet overhodet ikke, så jeg endte opp med å kansellere hele reisen. Det var først når jeg ringte for å avbestille jeg traff en agent som var villig til å booke meg om til annet flyselskap opprinnelig dag, men da var allerede hotell kansellert og annen reise booket, så da ble det ingen tur.
    Moralen er da: Selv om SAS har retten på sin side kan de være smidige om du treffer på den rette agenten. Derfor heter det agentroulette ;)

democomputer and Aussie74 like this.
  19. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    selvfølgelig må man ikke akseptere det.. det er kanskje innafor på sas terms, men du har jo masse lover som gir deg rettigheter i norge..

Aussie74 liker dette
  20. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,617
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, rettigheter utover det du har avtalt med flyselskapet?

Jeg har opplevd det samme, bonustur til Spania i høstferien booket et år i forveien. SAS endrer avgangene sine og man sitter med kjipe tider (hjemkomst etter midnatt med unger, avgang 0600) og ingen ledige bonusbilletter.

Agentruletten hjalp meg også.

K

Aussie74 liker dette

Del denne siden