Send epost til den danske diamantmailen. De har ofte en langt mer menneskelig tilnærming til det meste og utøver faktisk kundeservice. Fikk tips om det her inne.
Hadde en lignende opplevelse. Revenuebilletter fra TRF-CPH-EWR for hele familien. SK endret avgangstid på TRF-CPH, slik at connection ikke var mulig. Først hadde de ingen opsjoner for oss og ville kansellere hele flighten, men dette var i en skoleferie billetter bestilt 10 måneder før så var ikke grisekeen på det da nye billetter var dyre. Det var masse ledig OSL-CPH, men de "kunne" ikke endre avreiseflyplass. Det klarte imidlertid neste agent, som rutet oss OSL-KRS-CPH-EWR. Med 9 timer fra avreise OSL til avgang CPH var jeg heller ikke veldig lysten på den, men satt igjen med følelsen av det står på vilje og ikke mulighet. Vi endte med bestille bonusbilletter istedenfor, som fortsatt var ledig...
Njææ, det skulle jeg likt å lest litt om. Tror ikke man kommer så langt så lenge SAS varsler deg mer enn 14 dager før. Og da snakker jeg pr lov ikke at goodwill gis etter masse trusler om VG, Aftenposten, Ammenytt osv... Du aksepterer SAS sine t/c når du booker en billett
Jeg hadde nettopp en utrolig dårlig opplevelse med en konsulent på SAS kundeservice. Han var gjennom hele samtalen utrolig uhøflig, fra samtalens begynnelse. Det endte med at jeg ikke bestilte billettene, pga. telefongebyr. Derfor jeg har et spørsmål. Jeg har forstått det slik at nå man ringer inn for å bestille en reise som ikke kan bestilles på nett feks. pga. lang mellomlanding over natten, så slipper man telefongebyret? Jeg gjorde dette senest i forrige uke, da jeg bestilte tur til EWR, fra en by i Norge via OSL, og vi reiser til Oslo kvelden før. Reisen kunne ikke bestilles på nett, og ble bestilt over telefon. Jeg slapp å betale telefongebyr, men det var også en reise som ble betalt med penger. Den reisen jeg skulle bestille idag var med poeng, og da jeg spurte om jeg måtte betale telefongebyr sa vedkommede at det måtte jeg. Jeg sa at reisen ikke er mulig å bestille på nett. Da sa han at: jo, det kan du, men da måtte du ha bestilt den i to ulike bookinger. Jeg har stort sett opplevd god kundeservice fra SAS, men av og til lurer jeg på om noen av de ansatte misliker folk som bruker bonuspoeng. Det er mulig det er innført et gebyr som jeg ikke har fått med meg her, og at jeg har feil i denne saken. Men snakk om dårlig kundeservice fra SAS har jeg aldri vært med på.
Oppdatering: Ringte SAS igjen, for å bestille samme billetter på nytt. Snakket med en hyggelig svenske og spurte nå først om gebyret, og fikk til svar at det slapp jeg å betale siden bestillingen ikke var mulig å gjennomføre på nett! God service gjennom hele samtalen. Det er jo utrolig at det skal være sånn. At den ene konsulenten ville kreve 375,- per billett, mens den andre sier at jeg slipper dette gebyret. Her er det jammen meg en fordel å ha litt kunnskap før man ringer inn selv altså. Første konsulent mente altså at jeg skulle ha flyreisen til OSL på en egen booking, separat fra flyreisene videre ut i verden. Da hadde det vært kjipt om flyet til OSL ble kansellert... Som sagt så har jeg stort sett kun møtt på hyggelig medarbeidere på SAS kundeservice. Men denne opplevelsen tok kaka, både ifht. uvitenhet og uhøflighet! Godt å få ut litt frustrasjon her inne
Det er dessverre ikke uten grunn at ordet " Telefon lotto" brukes i sammenheng med SAS.. Har opplevd det samme, etter et par ganger lærte jeg fort å bare legge på får å se ringe opp igjen med engang. .
Jeg skrev: Att.: Vibeke EBD013xxxxxx Hun var på med en gang da da jeg skrev at på grunn av Corona så ville jeg ikke mellomlande i TPE ... Prøvde selvfølgelig å få gå av EVA Air på mellomlanding i BKK, men det gikk ikke så hun var fort fremme med rerouting via FRA til BKK og da fikk vi i tillegg et døgn ekstra i Bangkok før vi tok igjen opprinnelig reise til Bali. Bare lykke, ....Vibeke er heltinnen.
Er Vibeke kun for EBD medlemmer, eller svarer hun på EBG forespørsler også? Tenkte greit å vite i tilfelle jeg skulle trenger noe hjelp i fremtiden på en CT tur
Etter å ha skrytt av SAS Kundeservice her om dagen (https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-474#post-387381) må jeg gi de litt ris idag. For altfor lenge siden booket jeg OSL-VIE-TPE-HKG-NRT/HND-MUC-CPH-OSL der siste to legg er med SAS. På bookingtidspunkt var det kun ledig i X. Skal fly i september. Søkte på SAS.no i går ettermiddag (MUC-CPH-OSL) og fant ledig i Plus på begge flighter. Ringte så inn og spurte om det var mulig å endre klasse på mine to flighter. "Nei, finner ingenting" var svaret fra svensken. Jeg ble litt satt ut og sa jeg hadde funnet ledige billetter på SAS.no og kunne ikke forstå hvorfor han ikke fant de hos seg. Men det gjorde han ikke. Jeg spurte så om han søkte på rett dato og da ble han frekk og begynte å snakke ord for ord på hva han søkte på. Slikt tenner meg og jeg spurte derfor hvorfor han ble frekk. Da sa han bare "Hejdå" med en barnslig stemme og la på. F***! Noen timer senere, like før kl. 19, ringte jeg igjen og traff en annen svenske. Han fant ledig plass på første flight MUC-CPH men ikke på CPH-OSL. Jeg sa OK til å endre kun den første men spurte så hvordan dette var mulig når jeg fant ledige plasser på SAS.no. Han svarte da at det var ulik tilgjengelighet på rene "Short-haul" flighter og "Long-haul" flighter. Så fordi jeg kom inn til MUC med Long-haul var det en annen tilgjengelighet enn ren "Short-haul" ... Jeg har hørt mye rart og opplever jo ofte at LH ikke gir oss C hvis vi ikke flyr med LH/LX ut/inn av Tyskland, men at SAS ikke kan gi meg Plus på en CPH-OSL flight når det er masse ledig forstår jeg ingenting av ... Dagens rant!
Problemet er jo at det er elendig kundeservice at man må ringe gjentatte ganger for å få ordnet helt basic ting, og at hva man kan og ikke kan få bestilt/endret er så ekstremt inkonsekvent.
Jepp, og hvis man må stykke opp bestillingene sine på denne måten støtt og stadig koster det jo 150,- i endringsgebyr hver gang (til vanlig) en urutinert agent ikke finner alle tilgjengelige legs og man booker uferdige routinger for å ta det igjen i neste agentrullett..
Ja, men jeg synes også jeg ser mange positive tilbakemeldinger på ulike steder så jeg tror det er håp.... Kan jo håpe at det er oppstartsproblemer med en tjeneste de ikke har hatt før...