Når skal papirer for Covid-test vises på reise til Canada?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 24. sept 2021.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal fly OSL-ARN-LHR-YUL-YYZ neste helg (overnatting på ARN fredag-lørdag).
    Canada krever PCR-test max 72 timer før avreise. Har fått bekreftet har inne at denne må være max 72 timer før avreise fra LHR.

    Men, må test-papirene være klare når jeg drar fra OSL eller holder det om de er klare før jeg flyr fra ARN? Sverige krever jo ikke test mens England vel gjør det?

    Flyet går fra OSL kl. 19:45 så hvis jeg kan vente med testen på Oslo S til litt nærmere dette enn at jeg må regne inn test-tid + svar før jeg drar til OSL hadde det vært bra. Alternativt må jeg bare dra tidligere hjemmefra for å være sikker på å ta testen og få svar før jeg kommer til OSL.

    Hva tenker folket?
     
  2. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger ikke test ved ankomst England etter 4/10.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    På OSL vil de nok be om dokumentasjon på negativ test for å sjekke deg inn til Canada, men ettersom du har overnatting i Stockholm burde det gå fint å kun sjekke inn på første flight og ordne resten dagen etter.
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Lander der 2/10 så rett før grensen, dessverre ..
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Håpet er vel egentlig å kunne bruke testen fra kommunen (PCR) og slippe å kjøpe test hos Oslohelse eller lignende. Siden jeg flyr fra LHR på lørdag kl. 13:05 har jeg booket test hos kommunen i 16-tiden på onsdag. Den får jeg forhåpentligvis svar på før fredag og innsjekk på OSL-ARN flyet. Får det lagt inn i ArriveCAN også får den «godkjent» sammen med EU-vaksinepasset.
    Eneste er at jeg ikke vet om dokumentene der blir godkjent i appen eller om jeg ikke vet det før innsjekk på OSL/LHR eller ikke før ankomst Canada ..
    Kanskje likegreit på kjøpe testen for å være sikker.

    Noen som har vært i Canada etter 7/9 og brukt kommunal test?
     

Del denne siden