Når tror dere vi er tilbake igjen til det normale igjen?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jtmath, 18. mars 2020.

?

Når er vi tilbake igjen for fult

  1. Før 1 Mai

    5 vote(s)
    1.3%
  2. Før 17 mai

    13 vote(s)
    3.5%
  3. 1 Juni

    20 vote(s)
    5.4%
  4. 1 Juli

    28 vote(s)
    7.5%
  5. 1 August

    57 vote(s)
    15.4%
  6. Eller neste år.

    165 vote(s)
    44.5%
  7. 1 November

    33 vote(s)
    8.9%
  8. 1 Februar -21

    2 vote(s)
    0.5%
  9. 1Mai-21

    8 vote(s)
    2.2%
  10. 1 August-21

    40 vote(s)
    10.8%
Multiple votes are allowed.
  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver her og lage en litt morsom poll så vi kan gjette på om når vi er tilbake igjen normalt ang fly trafikk og As Norge. Hva tror dere og hva er deres tanker om dette?
     
    flying_all, Torris and drsyk like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,819
    Likes mottatt:
    21,374
    Bonuspoeng:
    293
    Husk min stem teller med 10 ganger`n ;)
     
    flying_all and OttoL like this.
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,354
    Likes mottatt:
    4,150
    Bonuspoeng:
    113
    Optimismen i meg sier at ting blir løsnet lenge før sommeren, men pessimisten sier at vi skriver 2021 før ting er under kontroll.

    Tør ikke å booke flyreiser nå som ikke er refunderbare. Biz-tilbud til australia frister veldig.
     
    jtmath and drsyk like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,762
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er realist (eller pessimist, som mange kaller det).
    Jeg tror ikke at ting er "tilbake til normalt" før om lenge.
    Det kan hende at mye er tilbake i løpet av året. Men ikke alt.
     
    Liza, Torris, jtmath and 1 other person like this.
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    5,271
    Bonuspoeng:
    183
    Vi kommer vel aldri tilbake, men vi klarer vel å lage en ny normal:)

    K
     
    flying_all and indahla like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,762
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan vi jo si at vi er i normal nå da? ;)
     
    democomputer liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Hva som er normalt er til enhver tid definert av flertallet. Var det flest flygærninger i Norge ville vi vært definert som normale :)
     
    Adrian E, Eddie47, Are and 6 others like this.
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hva stemte doktorn? Blir vi sittende i karantene frem til jul?
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Reiselysten min er nærmest radert bort over natten. Gått over til kolonial fordi jeg ikke orker å gå i butikken, og fordi meny med to anledninger ikke har klart å levere det jeg har bestilt og virker heller ikke som de har kontroll på varelageret sitt.

    Mens samfunnet såvidt kommer til å stables på beina etterhvert, frykter jeg at det vi liker best blir endret for alltid. Og det ikke til det bedre.

    Dog håper jeg at jeg tar feil.
     
  10. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    253
    Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er egentlig spørsmålet her?
    Når flytrafikken er tilbake i normal drift?

    Eller når vi kommer til å fly som normalt igjen??? For meg tror jeg det vil være to forskjellige tidspunkter, jeg kjenner på at jeg pr nå ikke orker tanken på reise langt fra ungene på lang, lang tid fremover. Jeg er IKKE noen slik hønemor som duller og diller rundt dem, de er til vanlig mye hos besteforeldrene, naboer eller venner mens vi farter rundt og gjør andre ting. Men jeg klare ikke å se for meg at vi kommer til å fortsette planlegging av turer langt avgårde på lang tid selv om ting går tilbake til normalen.
     
  11. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Her var det mye pessimister! :)

    Jeg klikket på "før 17 mai" fordi jeg regner med at det forsvinner gradvis jo varmere det blir i været. Vi vet ikke så alt for mye om Covid-19 enda, men vi vet at andre luftveisvirus smitter mest i vinterhalvåret. Spredningen av dette viruset i tyder også på at områder med kjølige temperaturer er hardest rammet.
     
    animals liker dette
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,788
    Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    113
    Tar lang tid før det er tilbake for fullt - høsten kanskje? Men jeg tror (håper?) at flytrafikken begynner å ta seg noe opp i løpet av mai, men at opptrappingen kommer til å gå veldig sakte ift. hvor fort alt har blitt stengt ned. Først normalisering innenriks, og så land for land....
     
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,306
    Likes mottatt:
    35,173
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt svar vart 2021, men kanskje burde det ha vore alternativ tilgjengeleg for diverse haustmånader, òg? Ideelt sett ville eg kanskje ha svart oktober/november.

    Svargrunnlag: Det vil truleg ta tid før vi kan reise til heile verda med fly utan å risikere å bli koronafast. No har eg ingen medisinskfagleg bakgrunn, så i beste fall har eg synsa på vaklande grunnlag, men eg trur at det vil ta litt tid før alle verdsdelar og verdshjørner er 'koronafrie'. Det vil vel òg ta tid før A/S Noreg er tilbake til slik situasjonen var pandemien nådde oss. Igjen, synsing og ikkje noko meir. Eg håpar jo at eg er altfor pessimistisk :)
     
    Rscott liker dette
  14. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,871
    Likes mottatt:
    12,553
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har ingen kvikk fix. Innenlands tror jeg vi har noenlunde ro og orden i august, internasjonalt tror jeg vi kan holde igjen til 2021.

    Kanskje vi får lov å ha sommerferie på hytten, men ikke noen påsketur. Større arrangementer/festivaler blir neppe tillatt denne sommeren. Hvorfor? Vel, når styresmaktene går ut så hardt som nå kan man ikke skru av for raskt, og kanskje tape det man har oppnådd. Samtidig kan man ikke kjøre stramme tøyler for lenge hvis utviklingen ser bra ut, da blir det nok flere som gjør "hytteopprør" eller lignende

    Internasjonalt? Tja, best å sitte stille i båten (eller flyet) til ting ser trygt ut, dvs kun svært få nye smittede. Siden Korona nå er et kjent fenomen vil man neppe få forsikringsdekning for avbestilling. Dog tilbys det allerede bestillingsmuligheter med gratis endring en gang. Den nye prisen vil gjelde, men man slipper avgift. Mitt valg er vent og se.

    For clarity: Dette er et høyst subjektivt og ufaglært innlegg, og uten ansvar uansett konsekvenser som måtte følge. :)
     
    Last edited: 18. mars 2020
    flying_all and Grooo like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,762
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel ikke før neste år?
     
  16. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,871
    Likes mottatt:
    12,553
    Bonuspoeng:
    183
    Oi! Ikke let, det er fjernet. Bra jeg tok mine forbehold!
    Uansett, partipolitikken vil nok dukke opp igjen selv om det nå er en rørende og nødvendig tverrpolitisk enighet.
     
    holmen liker dette
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Omlag 500 døde siste døgn bare i Italia. Jeg vil si at her var det mange optimister.
     
    drsyk liker dette
  18. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har absolutt ingen grunnlag for å mene så mye, men er selv av den oppfatning at man kan tro flere steder enn i kirken. :)

    Jeg tror ikke ungene kommer på skolen igjen dette semesteret, og isåfall tror jeg det vil være et slags begrenset tilbud med få elever samlet kortere tidsperioder eller noe i den duren.

    Vi har bestilt ferie til nord-italia i sluttan av juni og den tror jeg med riiiiiimelig stor sikkerhet utgår. :p Hvorvidt det blir mulighet for norgesferie (alle transportmetoder) er jeg usikker på, men ser for meg hytteforbudet blir lempet litt på, og at det kan være en mulighet.

    Videre ser jeg for meg skoler og slikt begynner som normalt i august, og arrangementer og fritidsaktiviteter også starter opp litt gradvis fra august-september.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,233
    Bonuspoeng:
    293
    Denne tråden blir vel mer spådom og gjetting en noe annet.

    Jeg har en ferie i Juli til USA som jeg regner med utgår. Selv om ting har roet seg i Norge, kan vi ikke reise til USA enda, fordi det fremdeles er smitte der.

    Neste reise for meg er i Oktober. Da tror jeg mere på at endel fly har begynt å gå igjen. Men jeg kan fremdeles på problemer med reiseforbud pga jobb.

    Så nærmer vi oss Januar 2021 og da tror jeg det kan være mulig at jeg er i Australia.

    så blir spørsmålet hva TS mener med " alt som normalt"

    På økonomisiden ser vi dønninger og konkurser og økt arbeidsledighet i lang tid. Det medfører mindre forbruk noe som vil føre til ganske heftige nedgangstider i mange land. Norge, pga alle oljepengene våre lider mindre en neste alle andre land.

    Kronekursen forblir lav i lang tid fremover. På grunn av oljen.

    Når Russland og Saudi skal slutte å ødelegge den amerikanske oljeproduksjonen, vel det er det vel bare de som vet. Men før de harmonerer produksjon med behov så har mange tapt mye.

    Skole og utdanning. Tipper et blir mange hjemmeeksamener denne våren. Kanskje kan endel elever ha noe undervisning på skole før sommeren. Det fine er at vi er i Mars. Utdanningsinstitusjonene har noe tid til å lage eksamensløsninger som gjør at de aller fleste får studieprogresjon som normalt. Verst blir det for dem som må gjennomføre praksis perioder.

    Jeg tipper mat og forbruksforsyninger vil fungere. Men at vi vil merke at noen varer forsvinner fordi de produseres i land som er hardt rammet.

    Jobbmessig, vil folk gravis gå tilbake når toppen av smitteutbruddet går over. Når det blir? jeg tør ikke gjette. Det kan være i Mai eller til høsten.
     
  20. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Med Normalen så mente jeg at vi er tilbake der vi var før Korona startet..
    Og jeg håper at selv det meste er på plass til slutten Juni for da skal jeg ha med min lille famillie på 10 pax til Thailand og Malaysia :)
     
    Maggie liker dette

Del denne siden