Nødhjelp/Donsajonstråd bagasje

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av BamBamBoogey, 18. mai 2022.

  1. BamBamBoogey

    BamBamBoogey Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg starter denne tråden da jeg ikke kunne finne noe lignende noe sted, selv om jeg har sett antydninger om behovet rundt omkring. (Jeg har et lignende behov som du vil se i innlegget etter dette)

    Tanken er å donere håndbagasjen/innsjekket bagasjeplass til noen som flyr på samme fly som deg, eller et fly som kommer etter, du bestemmer selv hva dere begge har det greit med.

    Det er bare noe som bidrar til fellesskapsånden, men admin kan fjerne tråden hvis det er i strid med IFs regler.
     
  2. BamBamBoogey

    BamBamBoogey Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Vi flyr ned til SVG fra TOS i morgen for bryllup. De rimeligste billettene for oss på det tidspunktet var LowFare.

    Dessverre kan jeg ha på meg dressen og jeansen hele veien og tilbake, men klærne fruen gjerne vil ha på seg under turen passer ikke til håndbagasje, ikke engang hacket med å rulle klærne vil fungere.

    TOS-SVG koster 800 NOK som innsjekket bagasje. Hvis noen flyr ned og ønsker å donere ekstra bagasjeplass enten på grunn av en høyere prisklasse eller belønningsfordeler, setter vi stor pris på det.

    Håper på god respons, og hvis ikke. Håper denne tråden kan hjelpe noen i fremtiden

    Rute: TOS-OSL-SVG
    Avganger: 19. mai
    TOS-OSL: 06:30
    OSL-SVG: 10:40
    Flyselskap: DY / Norwegian
    OK tid: 30 minutter etter flyturen min
    Belønning: ideen er at det skal være gratis hvis du har fordeler/ubrukt bagasjeplass, men vi kan diskutere dette
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg er litt paranoid, men jeg føler ikke meg veldig trygt å sjekke inn andres bagasjer som jeg ikke har pakket selv.
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,426
    Likes mottatt:
    29,342
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med @bombusfervidus , jeg følger retningslinjene fra flyselskapene og ikke minst «Toll-kari» ved kryssing av landegrensene. Bagasje i mitt navn er mitt ansvar, inkludert skade som måtte kunne oppstå på turen
     
    BamBamBoogey and tobeornot999 like this.
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hyggelig tanke, og alltid bra om man kan hjelpe hverandre :)
    Selv har jeg nesten uten unntak 4 x 23kg tilgj hos SAS hvor jeg bruker 0 av dem.

    MEEEEN - å frakte bagasje du ikke pakket selv er nok i strid med flyselskapenes regler, og de spør regelmessig ved innsjekk/bagtag om bagasjen har vært ute av synet, eller om du har pakket den selv. Svarer du ja på første, eller nei på siste spørsmål - stopper prosessen opp - og du må nok regne med flere spørsmål samt manuell behandling.

    Da vil neppe et svar om at "jeg tok den med for en medpassasjer jeg ikke kjenner" være et svar de er særlig tilfreds med i innsjekk.
     
    BamBamBoogey and Jeanette like this.
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Dette bringer friske minner fra «Border Security: Australia» på MAXX fra folk som står og prøver å forklare til tollerne at det egentlig ikke er deres bagasje allikevel mens tollerne pakker ut kilovis med ymse gjenstander som skal deklareres. :D
     
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med hva de andre sier angående regler og ansvar.
    Men, hvorfor bestiller du ikke det du vet du trenger? Ja, det koster litt, men da vet du at ting er OK og innenfor reglene. Eller leie/låne et antrekk på destinasjonen er kanskje en mulighet? Sende som postpakke i forkant… bare å være litt kreativ innenfor regelverket og du kan spare :)
     
    BamBamBoogey liker dette
  8. BamBamBoogey

    BamBamBoogey Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Flotte perspektiver om problemet fra noen fantastiske folk her. I ettertid er det fornuftig at innsjekking av andres bagasje kan gi Border Security vibber. Selv burde jeg ha tenkt på det først Jeg tror jeg har bodd lenge i Norge at jeg antar at alle er gode mennesker med gode intensjoner

    Som @tobeornot999 sa, er det ganske mange tilfeller av å bruke 0 bagasje når du har bagasjefordeler hos Sas/*A. Det er gode intensjoner, men risikabelt når du ikke har pakket bagasje selv.

    Etter refleksjon etter å ha lest disse synspunktene, tror jeg at jeg bare vil godta en forespørsel om bagasjehjelp etter sikkerhetskontroll og ved ombordstigningsporten hvis det er en nødsituasjon.

    Det har vært et hektisk par uker, og vi kunne sende varer på hjemturen i posten som foreslått av @Flyingdutchman. Takk alle sammen. tid til å nyte livet uten paranoide tanker.

    Cc: @October @Wiolenze @bombusfervidus
     

Del denne siden