Hei. Et lite spørsmål her, som kan avgjøre neste Diamant status. Min opptjeningsperiode utgår 30.6.17 & ny periode begynner 1.7.17 Jeg har så en siste langtur med 4 legs & gjennomgående bilett som vil avgjøre om målet nås. Turen vil sannsynligvis påbegynnes 30.6 & ende 1.7 1: Turen påbegynnes 30.6, men den absolutt lengste / viktigste strekningen passerer midnatt før landing, samt at den den siste strekning havner på 1.7. 2: Turen påbegynnes 30.6, langstrekket ankommer kvelden 30.6, men de siste 2 legs, har avgang 1.7 Hvilket år havner egentlig alle poengene på. Er det planlagt avgangstid & landing som teller, eller risikerer man at noen timers forsinkelser vil kunne forskyve poengene til neste periode?
Avgangstidspunktet for hver enkelt flight avgjør opptjening, så de som har avgang dagen etter vil telle mot neste periode
Er det da kanskje det reelle avgangstidpunktet som teller også, og ikke nødvendigvis det opprinnelig planlagte ? ( tilfelle noen timer forsinkelse på en long flight om natten)
Scheduled departure er det som teller. Dersom SK908 per tidtabell skal gå kl 1835 den 30. men blir forsinket til avgang kl 0030 den 1. får du poeng etter scheduled departure.
Jeg hadde ikke vært bekymret. Det er jo akkurat på grunn av dette man har denne grace-perioden. Eneste problemet jeg ser er om flighten blir kansellert og man blir booket om på neste dag. Men selv da tror jeg at man kan kreve å få kreditert etter opprinnelig bestilt billett.
Jeg vil tro at kundeservice kan ordne dette manuelt og utvise smidighet om det bare er snakk om et par timer/en dag.