Jeg prøver å få aksept til å reise SIA-tur til NZ for å sanke poeng og oppleve SIA business. En av strategiene er "hva kan poengene brukes til". Hvis jeg får tatt SIA-turen vil vi ha rundt 270K+ poeng og 2xCT rundt April neste år. Dvs, vi kan vel bestille business fra hele katalogen til star alliance ettersom jeg forstår. Har noen forslag til fine destinasjoner som kan hjelpe konen til å bli overtalt? Bør være OK for datteren på 5 år også. Må være mulig å bestille med CT i April neste år (eller senere) og reise i Juli. Vi kan vel bruke opp mot 3 uker av Juli til reisen. Forslag?
Mange interessante steder i Caribbean. Costa Rica? Guam? Spørsmålet er vel hva dere vil oppleve. For en 5åring tror jeg både Billund og Kristiansand kan være strøkent, men ikke verd 2XCT
Jeg har ei på 4 år som jeg har drasset rundt på til ulike destinasjon i business. (Hun vet ikke hvordan det ser ut bak i skuta stakkar siden far har hatt mulighet til å svi av poeng og CT på hver familietur) Men mitt tips er å unngå for mange mellomlandinger. Selv anbefaler jeg non-stop Thailand (til BKK med Thai og taxi til Hua Hin eller fly videre til HKT) eller SK direkte til Miami og leiebil opp til Orlando hvor du bl.a. har Sea World, Universal Studios, Disney-parkene med mer. I tillegg har man shopping-muligheter i bøtter og spann "tell a mor". Booker dere inn på Hilton Grand Vacation Tuscany Village i Orlando, så er det en port mellom resorten og ett meget godt Outlet Center. Da kan mor og far bytte på å ta shopping på kveldstid (åpent 7 dager i uka til 23 man-fre og til 21 lør-søn om jeg ikke husker feil) Er også Publix 10 min gangavstand unna. Flotte rom (leilighet) med 1, 2 eller 3 soverom, kjøkken, vaskemaskin med mer. En slik tur kan fint kombineres med et par netter på Cocoa Beach slik at dere får litt strand på turen også. Så mitt tips er få mellomlandinger, helst direkte. Og til Florida eller Thailand kommer du deg lett til ved bruk av bonuspoeng og litt fleksibilitet mtp avreisetidspunkt. Og er turen for å skape goodwill hos mor og barn, så dra til USA. De har vanskelig for å si nei til sol, shopping, prinsesse slott, Elsa, Anna og Gnikke Mus...nei vent, Mikke Mus var det han het. Det går også fly fra MIA til Bahamas, så det kan også prøves eller brukes som lokkemiddel
Jadda, er kjempe flott der og Thaiene er kjempe flinke med barn (virker som de liker småkrypa og ikke bare fordi foreldrene er "rike" turister. Hyatt Regency Hua Hin er flott med god pris, stort basseng, ligger på stranden og har masse leketing for de minste. De siste 4 turene har vi tatt til USA, men neste blir tilbake til Thailand (må bare få unna turen i morgen først...til Florida.. for ungen og mor hadde behov for sommerklær og Tommy Hilfiger Kids og Gap Kids er visst billig...hehe)
Kan man ha retur fra en annen plass i samme sone? F.eks dra til Miami og retur fra Costa Rica? (Tenkte da man kunne bestille billett Miami-Havana-Costa Rica f.eks selv). Virker som det har vært noen endringer ift dette i det siste og open jaw er kanskje tillatt? Uansett; takk for alle tipsene så langt. det blir endel googling i morgen før jeg legger fram forslag
Hua Hin/Cha Am er helt glimrende for småttiser. Kjøreturen på 3 timer fra BKK er eneste ulempe. I Hua Hin er det vel Intercontinental og Hilton som er å anbefale, i Cha Am har jeg bodd på Holiday Inn resort som var bra, men denne er re-branded så vet ikke hvordan det er nå. Tidligere var det ett hotell som het Golden Sands, det var glimrende. Tror det er ett Marriott nå. De hadde montert vannsklie sist jeg gikk forbi, er jo ett pluss for smårollinger.
Hadde vært strålende dette, men tror dessverre ikke det er korrekt. Det er ikke tillatt med norsk CT, med mindre du flyr kun SAS. Eksempelvis OSL-EWR/MIA-OSL vil være en mulighet. Det vil også være markant rimeligere siden barn får 50% på bonusreise med SAS.
3 timer var lenge gitt... Spesielt etter en 10 timer flytur med ditto venting i begge ender og to små som har en biologisk klokke som tilsier at det er natta, selv om det er lyse dagen ute.
jeg har booket kun SAS og flyr som are skriver. BGO-CPH-MIA EWE-CPH-BGO kjøper da bilett fra orlando til new york selv