Er det noen som har et godt tips til en seriøs nettside, hvor man kan registrere de landene man har besøkt? Jeg brukte tidligere den innebygde Facebook-applikasjonen for å holde oversikt, men den har de fjernet nå. Jeg ser også det finnes et par telefon-applikasjoner, men jeg er skeptisk til kvaliteten på disse. Disse 16-åringene som sitter på soverommet hos mamma og pappa og programmerer app'er har ikke koll på hva som er anerkjent som egne land eller ikke. Tips mottas!
Eg nyttar TripAdvisor sin facebook-app: Cities I've Visited. Her registrerar dei byar du har besøkt og du får opp diverse statistikk med kor mange land du har besøkt osv. Her kan du også sjå kven av venene dine som har besøkt dei forskjellege byane.
Jeg bruker Flightdiary flittig. Er vel ikke helt det du er på utkikk etter, men viser i alle fall landene du har flydd til og fra.
Bruker Tripadvisor for byer, Been for kart (her er det mange som ikke er egne land) og et word-dokument for alle land. I word-dokumentet ligger de 193 FN-landene + 2 FN-observatører + 3 andre land (Vest-Sahara, Taiwan og Kosovo), totalt 198 land. Tenkte jeg skulle legge det ut her, men tror ikke det er mulig å legge ut word-filer.
Fikk lastet den opp hvis noen er interesserte. Ligger her (Trykk "Download this file" og skriv kode): http://www.filedropper.com/land_1 Jeg bruker bare "strikethrough" for de landene jeg har vært og teller opp.
Jeg bruker Been-appen. Fungerer strålende. De landene du har besøkt blir markert i en annen farge. Du får også opp prosentvis hvor mye av verden du har besøkt.
Bruker også been-appen og er strålende fornøyd. Man kan til og med skille det ut slik at man ser hvilke land i hvilke verdensdeler man har vært i. Også får man prosentvis på både verden og i de forskjellige verdensdelene. Det eneste jeg savner er en funksjon hvor man kan zoome inn og hvor små land vises litt bedre.
Har et stort kart der jeg kan skrape ut det nye landet jeg har vært i. Bruker også Been-appen som teknologisk løsning
Jeg bruker også appen been. Men det jeg nok setter mest pris på er det store verdenskartet som henger i lesestua og der land jeg har besøkt blir markert med små norske flagg.
Har akkurat kommet over http://thebesttravelled.com, det ser ut til at de har orden på sysakene. Du får oversikt helt ned på region-nivå (det er 1281 ulike regioner i følge dem), og også oversikt over land etter FN, FN+, TCC (the Travelers’ Century Club) sine lister. Så da har du full oversikt!