New york, hoteller verdt prisen?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Robamu, 16. sept 2015.

  1. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Tja. Sist jeg var i New York bestilte jeg hotell 22.30 på kvelden, og avreise 06.20 dagen etter. Da fikk jeg grisebillig hotell! Men dette var i november, så langt fra noen høysesong.
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, da hadde du is i magen eller ikke noe alternativ antar jeg.. Hva vil grisebillig si og hvilken standard?
     
  3. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde reservert et annet hotell på forhånd, så avbestilte det og booket nytt. Jeg er ikke helt blåst! ;)

    Vi var 4 kamerater og betalte rett over 9500 kroner for fem netter til sammen. Altså 475 kroner pr person pr natt. Det er for meg grisebillig, i alle fall med tanke på rommet vi fikk. Det bestod av to soverom, ett med en gigantisk dobbeltseng og ett med to enkeltsenger, stue, kjøkken og bad. Det var utrolig deilig med litt boltreplass sentralt i New York. Ca 10 minutter å spasere og så var man på Times Square, hvis man ønsket det. Veldig kjekt sted å være på hvis man er en kameratgjeng, eller familie.

    http://book.bestwestern.com/bestwes...ty-House/Hotel-Overview.do?propertyCode=33114
     
  4. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har erfaringer med The Benjamin etter at de pusset opp? Ellers noen som har funnet gode tilbud på Manhattan første del av påsken? Pleier å bo på The Mark (som er et vanvittig fett hotell på Upper East Side), men denne gangen skal jeg reise med en gutt på 16, og vi foretrekker å bo litt mer "sentralt" i Midtown.

    Rocketmiles har forresten en kampanje med 5000 ekstra Avios ut måneden. Verdt å sjekke ut for de som har bonusfeber.
     
    Last edited: 25. jan 2016
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med Secret Escapes? De har jo ofte 40-60% hver uke i NYC?
     
  6. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal booke et hotell 3-8 august, har dere noen gode forslag til hotell nært central park (hvilken som helst retning)? Helst ikke over 2000 per natt :)

    PS: har vurdert hotwire, men er egentlig prisene der særlig mye lavere enn eks. Expedia?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Visstnok er rabattene i USA mye bedre enn i Europa..
    Har kikket på det tidligere og forsøkt å isolere hotellen, synes ikke prisene der jeg klarte det var nevenverdig mye å rope hurra for når det ikke engang var trumf eller hotel rewards å snakke om.. Men det var ikke i USA..
     
  8. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har alltid brukt Hotwire i NY (det vil si 4-5 ganger)...og hver gang spart flere tusenlapper på det. Neste NY-tur som er planlagt sparte vi 4 600 kr. i forhold til hotels.com (2 rom i 3 netter).

    Min erfaring er at det er mer å spare ved å bruke Hotwire i USA (østkysten) enn i Europa.
     
    Jonkebassen and Thomas123 like this.
  9. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,820
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg endte opp med Andaz Wall Street for noen herrens år siden. Fantastisk hotell til en brøkdel av prisen. Betalte 40% av opprinnelig pris. Mitt inntrykk er dog at det har blitt litt mer uttørket og dyrere med hotwire.
     
    1884derby liker dette
  10. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Ja - selv med Hotwire bør en følge med over tid for den bestemte perioden en skal på tur. Mine siste to bestillinger med Hotwire i NY fulgte jeg med i flere måneder før jeg slo til.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Vurderer hotwire selv nå og har funnet en pris som virker bra, men av de fire hotellene som presenteres var det minst et jeg ikke vil bo på..
     
  12. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Av og til går det an å eliminere noen av de 4 som presenteres ved å se på hvor mange tilbakemeldinger de har fått på TripAdvisor. Sjekk så om det samsvarer med hvor mange tilbakemeldinger det ‘hemmelige’ Hotwire-hotellet har.
    Slik har jeg noen ganger klart å snevre de 4 ned til 2
     
    paramberg and Upsaker like this.
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Det var faktisk veldig smart:)
     
    1884derby liker dette
  14. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Kjenner meg igjen, og så er det gjerne et som er for godt til å være sant (eks. Four Seasons e.l.) som jeg ser på som listefyll/lureri...
     
    Last edited: 28. juli 2018
  15. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Oj, her kan man jo enkelt finne eksakt det hotellet det gjelder også - takk for tips :)

    (Foreløpig er prisene jeg finner ikke noe særlig billigere enn expedia etc.)
     
    1884derby liker dette
  16. kimananda

    kimananda Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    I can only agree, go for Airbnb
     

Del denne siden