Jeg og kona ønsker å besøke New York rundt nyttår, og vi bor i oslo. Absolutte krav er at vi må lande senest den 28. desember, og dra hjem tidligst 12. januar tilbake. Jeg har SAS MC med høyeste nivå opptjening, og en CT ledig som gir størst fleksibilitet. Jeg ønsker kun å bruke CT hvis det er snakk om et veldig bra first-class produkt, eller i nødstilfelle hvis det ikke lar seg fikse med MC-oppgraderingen ellers. Når jeg sjekker https://travelhacks.azurewebsites.net/ er det ikke mye business ledig, og det er vel ikke mulig å bestille i forskjellige klasser begge veier uten å måtte betale for dyreste klassen. Er dette noe de skulle fikse opp i og som det da kanskje er verdt å vente på? Hvis MC-oppgraderingen faller igjennom, hva er den beste måten å komme seg over dammen med CT? Er det LH via FRA som er veien å gå? I såfall er strategien å booke en tur over i C for så å booke den om rett før til F?
Om flyturen er en viktig del ville jeg heller satset på F til BOS eller DTW så videre connection til NYC. Betydelig større mulighet for 2 seter der.
Takker for bra svar! Jeg lurer på om jeg burde booke flighten foreslått av Wiolenze nå med CT, for så å prøve å få tak i noen F-billetter når det nærmer seg. Hvilken flight burde jeg prøve å komme meg på da med F? Er det noen av de som skiller seg ut som veldig gode?
Kan jo gjøre begge deler, booke flights og så bare avbestille og booke ny om det dukker opp F. Ingen ekstra kostnad, bare at du må ha avgiftene som utlegg i perioden.