Noen betraktninger fra en snartur til Brussel med lokalt flyselskap

Tråd i 'Reisebrev' startet av democomputer, 13. juni 2019.

  1. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Frekventerer Brussel i jobben og prøver å variere litt på hvordan jeg kommer meg dit. Nok engang sitter jeg stuck i en lounge og har ikke bedre tidsfordriv enn å skrive et lite reisebrev. Mens jeg ser på sjakk. Heia Magnus!

    Forrige gang ble det LH via FRA og tre timer forsinkelse pga regnvær, men hyggelig med litt Senator-Lounge. Gangen før var det SK via CPH for litt ekstra poeng, mens denne gangen ble det direkte (!) med SN først og fremst for å rekke SK til MOL på vei hjem.

    SN er jo kjent for å være gnitne på poengene og tilby flere valg ved booking der ikke nødvendigvis pris eller plassering i flyet mapper til poeng på en intuitiv måte. Denne gangen booket jeg før møtet var bankers og gikk for refunderbare Flex&Fast, mens både Check&Go, Light&Relax og Bizz&Class var uaktuelt denne gangen. M på boardingkortet skal gi 600 poeng, så får vi se hva vi ender med.

    Jeg kunne ikke velge sete ved bestilling uten betaling, men 24 timer før endte jeg med 3C. Ombord ser jeg at alle i Flex&Bizz&Fast&Class har ledig midtsete.

    I Brussel kan jeg melde om at Le Plaza har helt greie betingelser på +Vip Expedia. Oppgradert rom, gratis vann, velkomstdrink (ikke sprit), og 20% på mat og drikke. Varierer sterkt på hotell her, så hvis noen har en favoritt å dele så rop ut.

    Ellers var Beer Planet høydepunktet denne gangen. Kofferten ble litt tung på vei hjem, men, belgisk øl!

    På hjemvei var det også ledig midtsete på andre rad! Mat og drikke er inkludert (også sprit!) så det ble øl på vei ned og GT og kaffe m/avec på hjemvei. Det er en del spennende drikkevarer i menyen, men de er tilsynelatende forbeholdt de som betaler. Artig gin og fever tree ble byttet ut med Gordons og Schweppes. Ingen Cognac, men whisky ala Red Label og ikke Glenfiddich som kan kjøpes.

    Vel fremme på OSL må bagasjen hentes og etterflylles med taxfree før videresending til MOL. Innenriksloungen er stappafull uten pølser. Tilbake på utland er det bedre plass og pølser. Men når jeg skal fylle på øl og pølser er det tomt! Byttet ut med suppe. Jaja, det er mye god mat i godt øl. Synd de ikke har godt øl. Straks klar for nødutgang på SK 4528.

    Fortsatt god torsdag!

    K
    PS: Har vi en Brussel-tråd? Hvis ikke skal jeg lage en.
     
    jgroneng, Bolle, drsyk and 16 others like this.
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    democomputer liker dette
  3. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Var på monkey class selv og fikk totalt uforventet 650 poeng. Var du innom Loungen på flyplassen i Brussel? Takk for turen.
     
    democomputer liker dette
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Jajamen. Det var fullt på loftet, hele høyre flanke var avstengt, de bedrev filming. Så det ble desverre ikke Fever Tree på meg. Men Leffe Bruin smaker godt da.

    K
     
    drsyk liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevde omvendt her: The Suite var stappfull(avreise mot LHR, ca 0900,tiden om ikke husker feil), the Loft(retur mot OSL) var tom(kvelden). Hehehe godt det smakte :)
     
  7. BogZog

    BogZog Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Mellomlander i Brussel med hele stor familien om 14 dager. Jeg og konemor har SAS gullkort og kan følgelig ta med oss 2 til i en eller annen Star Alliance Lounge (noe anbefalinger?). Kan vi kjøpe tilgang til de øvrige (Svigesønn og Svigerdatter med ett barn under 2 år)? Det er Brussel Air som skal fly oss til Oslo. Kan det eventuelt kjøpes tilgang i deres Lounge?
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tror var en PP lounge der på Brussel, like ved the Suite. Diamond lounge:
    https://buymyloungepass.brusselsair...m_campaign=BAC Lounge Pass Awareness campaign
     
  9. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    For Star Alliance Gold er det vel "The Loft" eller "The Suite" i A og B terminalen som er mest fornuftig. De har også en i terminal T, men dit skal du neppe. Alle er Brussel Airlines sine.

    I følge Brussel Airlines kan man kjøpe tilgang om man har flex/Premium economy for €29, det betyr vel kanskje at du ikke får kjøpt tilgang med lavere klasse.

    K
     
    BogZog liker dette
  10. BogZog

    BogZog Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nei PP Lounge, alle må kjøpe tilgang, som @democomputer skriver har du den tilgangen som følger med *A statusen din +1 gjest pr EDG
     
  12. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden