En fyr jeg kjenner glemte passet og lommeboka på flyet til Kina. Det ble ett helvete for den fyren der, da flyet hadde reist videre da han oppdaget det. Etter 4 dager på ris og vann, så fikk konslulatet sendt han hjem.
Lagt igjen masse dessverre. Pass og papirbilletter i CPH på vei hjem fra PEK, Iphone og Ipad fra diverse ruter i Europa, samme med taxfree pose 2-3 ganger. Har fått tilbake alt med ankomst OSL neste dag, pass og billetter fra CPH tok neste 2 uker før jeg fikk det tilsendt på jobben..
Bare av nysgjerrighet, hva koster det roughly å få hentet ut noe? Hadde egentlig trodd at det var en kost Avinor tok selv.
Har glemt mine Bose QC i etui to ganger i forbindelse med jobbreise. Ene gangen glemt på flyplassen, andre gangen i setelommen foran. Begge gangene har det dukket opp på hittegods på Gardermoen - så tommel opp fra meg. Hva er dette folk snakker om kostnader? Betalte ingenting for å hente ut, fikk til og med en kompis av meg til å fly det nordover en gang da jeg allerede hadde reist fra det.
Hvis det er tilfelle, så er det kanskje ikke så rart om ting med lav verdi ikke leveres til hittegods. Synes det var veldig dyrt for hittegods? Koster det andre steder, som Oslo S?
Ca 200 er nevnt lenger ned. Jeg mener å huske at jeg måtte betale enda mer, men det kan være husken min. Uansett var det overraskende dyrt for å hente ut noe. De skal jo drifte dette hittegodskontoret. Kanskje helst med fortjeneste
Kosten for å hente ut beregnes ut fra verdien av det som er glemt, mener det er hhv 60,- og 100,- kroner ca....
Korrekt, hhv 59 kr og ca det dobbelte 118 kr basert på verdi. Jeg fikk ut en bæresele (slitt, gammel og ingen salgsverdi tross nypris på en tusenlapp, bare bruksverdi) for baby og måtte prute ned til laveste sats. Han påstod det da var han som måtte betale det...
Har glemt iPaden ørten ganger og jeg er derfor nærmest på fornavn med Ground services i både Bergen, Trondheim og Stavanger. Har alltid kommet fått den tilbake.
Hvis mobilen blir funnet på flyet blir den levert inn på hittegods på ankomstflyplass. Google nummer dit og sjekk med de.
Oppdatering! Glemte iPaden igjen! Denne gang på vei hjem fra USA. Fant den igjen i København, så nå er den på vei i posten
Har lagt igjen IPad på flyet på OSL og Laptop i sikkerhetskontroll på TRD og fått igjen begge deler. 1 hentet og 1 sendt. Mener å huske at det ikke nytter å sjekke samme dag fordi mye «samleleveres» til hittegods på kvelden
Opplevde for en tid tilbake at min samboer glemte en sekk med div i innenriks tilbake til Oslo, sjekket da med hittegods og ble fortalt at de mottok leveranser fra de som rengjør flyene ca. to ganger om dagen - hvorav den siste var rundt 23 (vi landet rundt kl 21). Ventet til 23, fikk da beskjed om at de nok ikke fikk noe mer den dagen når de ikke hadde mottatt noe da. Leverte inn beskrivelse og ble kontaktet to dager etter på mail om at sekken var innlevert. Det som derimot var mindre gledelig var at et par solbriller var tatt ut av sekken...