Jeg skal til Chicago i mai, en helgetur torsdag-mandag med kun håndbagasje. Jeg har gjort slikt før, og har da bare brukt Momondo, denne turen koster for eksempel kr4221 i økonomi med United (OSL-BRU-ORD og samme vei tilbake; ikke det absolutt billigste fordi jeg starter returen etter kl12 på søndag). Jeg er nybegynner, så jeg begynner med de enkle spørsmålene: Hvordan maksimere antall EuroBonus-poeng på en slik tur? Jeg har EBS i dag. Hvis man skal bestille noe slikt med flere segmenter (for eksempel innom CPH på veien), hvordan gjør man det? Jeg har kommet så langt at jeg har fått meg brukerprofil hos BergHansen og har sett litt på Matrix Airfare Search, uten å bli så mye klokere av det.