Kult. Ikke allverden muligheter til Sør-Amerika herfra. Så får de på plass innenriks kan det bli veldig spennende.
Tja, 14 timer tur fra Gatwick. Direkte flight. Få konkurrenter. Kan funke fint det. De kan garantert gå lavere om de vil, men dette tester vel markedet greit.
Dette er supert og åpner trolig for at flere fra Skandinavia reiser til Sør-Amerika. Nordmenn er glade i Spania og Sør-Amerika er på en måte Sør-Europa for viderekommende. Oversikt over Norwegian sine planer hos Flyprat. Norwegian har forresten oppdatert iOS appen i dag, med fin brukervennlighet.
Er nok bare standard IATA-prising. Tar noen dager fra flightene finnes i systemene til selskapets egen prising er oppdatert.
De ligger inne standard i de store bookingsystemene. Jeg kan 'se' dette - men de kan kun selges på DY's billettnummer, så det er ikke slik at 'alle' kan selge det hvis man ikke har avtale.
Prisene til Buenos Aires fra Oslo i Economy ligger jevnt over på 8000-12000 NOK retur. Selv Iberia sin LCC, LEVEL som fly BCN-EZE har høyere billettpriser enn det Kjos starter med. Tror Norwegian har et greit utgangspunkt, spesielt når de senere kan tilby connection innenlands og til Chile. Den ruta det dukker opp bra tilbud på Economy i perioder er Madrid (MAD) – Santiago de Chile (SCL) med Iberia, så vurder det om du skal den veien. Tidligere i sommer var det enveispriser AGP-SCL/UIO for under 2800 NOK.
Full liste over godkjente ruter her. Jeg stusser blant annet på at de har søkt godkjenning for COR-ROS (avstand under 370 km). En god del spenstige internasjonale ruter fra Buenos Aires er det også - AEP-SYD er en kul rute (og på sett og vis i konkurranse med NZ), men jeg så vel ikke BUE-PPT komme, må jeg innrømme...
Det må jeg si..... De satser...de skal de ha men jeg kan ikke for alt i verden forestille meg at de skal fly alle disse rutene. Antar de kanskje søker om konsesjon og får det godkjent for å KUNNE fly de nevnte rutene , men kan ikke levende forestille meg at de kommer til å gjøre det. VAMOS Norwegian
De får selvsagt ikke startet opp alt dette med en gang. De har en stri jobb foran seg med tanke på å finne tilstrekkelig antall piloter med argentinsk pass. De har forresten også fått godkjent BUE-PER, som ved korteste rute vil gå nesten rett over polpunktet! Forøvrig er BUE-HNL en annen rute jeg ikke så helt for meg...
Uansett om vi liker fly med rød nese eller ei ..... En må bli utrolig imponert over ambisjonene og gjennomføringevnene til selskapet... De sa de skulle fly "småfly" B737 over Atlanteren mellom USA og Europa ... og de gjør det! De sa de skulle bli stor på Gatwick ..... og er det! De sa de skulle starte opp operasjoner i Argentina, både innenlands og internasjonalt .. og det ser ut til å materialisere seg! De sier de vil fly fra Europa til mange byer i Kina dersom de får lov å fly over Russland ... det kommer de nok til å gjøre. De sier de vil fly mellom Tromsø og Tokyo dersom de får fly over Russland ... De sier de vil skape Nord-Europas største hub på OSL .... her vil det vel bare være politikere som vil kunne stoppe det, nekte 3. rullebane og nekte at det bygges en Norwegian Internasjonal Terminal ... Uansett hvor de ulike datterselskapene er registrert så vi Norwegian være varemerket og morselskapet være Norsk. Norge får en ny æra rundt om i den store vide verden! Jeg lar meg i alle fall imponere av Kjos og hans mannskap.
Rett nok, men det er etter dette overveiende sannsynlig, virker det som... I likhet med @Eddie47 er jeg veldig imponert over både pågangsmot og gjennomføringsevne. Det er forøvrig verdt å merke seg at utviklingen av Argentina-operasjonene foregår så godt som utelukkende i Buenos Aires uten veldig mye støtte fra Norge. De er ikke i gang ennå, men har holdt bra tempo, synes jeg. Argentina er et uformelt land, men med et forferdlig byråkrati å forholde seg til. En annen utfordring blir å finne argentinske «halehelter» som ikke er for kontroversielle. Svært mange av heltene fra frigjøringstiden og statsdannelsen har diverse massakrer på samvittigheten og fotball-heltene har jo en klubbtilhørighet som gir mange protester fra tilhengere av de andre lagene. Unntaket for dette er nok Maradona, men han er jo ikke død ennå og følgelig ikke aktuell. Hvor mange fly var det de skulle ha der? Mellom 50 og 80? Lykke til!