Norwegian Argentina har fått konsesjon på 153 ruter

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av KristianR, 16. des 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Kult. Ikke allverden muligheter til Sør-Amerika herfra.
    Så får de på plass innenriks kan det bli veldig spennende. :)
     
    Edvard and milehigh like this.
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Darkcho Hva lå Premium på i ca pris da?
     
  3. Bubba

    Bubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Ca NOK 15.600,- på Amadeus t/r i I-klasse.
     
    Misterix liker dette
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    6000 virker alt for høyt for lcc?
     
    braathens safe liker dette
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, 14 timer tur fra Gatwick. Direkte flight. Få konkurrenter. Kan funke fint det.

    De kan garantert gå lavere om de vil, men dette tester vel markedet greit.
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er supert og åpner trolig for at flere fra Skandinavia reiser til Sør-Amerika.

    Nordmenn er glade i Spania og Sør-Amerika er på en måte Sør-Europa for viderekommende. Oversikt over Norwegian sine planer hos Flyprat.

    Norwegian har forresten oppdatert iOS appen i dag, med fin brukervennlighet.
     
    milehigh liker dette
  7. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Er nok bare standard IATA-prising. Tar noen dager fra flightene finnes i systemene til selskapets egen prising er oppdatert.
     
  8. Bubba

    Bubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Norwegian har vel ikke IATA priser da deres billetter ikke kan benyttes hos andre flyselskaper?
     
    Shyneno liker dette
  9. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    De ligger inne standard i de store bookingsystemene. Jeg kan 'se' dette - men de kan kun selges på DY's billettnummer, så det er ikke slik at 'alle' kan selge det hvis man ikke har avtale.
     
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Prisene til Buenos Aires fra Oslo i Economy ligger jevnt over på 8000-12000 NOK retur. Selv Iberia sin LCC, LEVEL som fly BCN-EZE har høyere billettpriser enn det Kjos starter med.

    Tror Norwegian har et greit utgangspunkt, spesielt når de senere kan tilby connection innenlands og til Chile.

    Den ruta det dukker opp bra tilbud på Economy i perioder er Madrid (MAD) – Santiago de Chile (SCL) med Iberia, så vurder det om du skal den veien.

    Tidligere i sommer var det enveispriser AGP-SCL/UIO for under 2800 NOK.
     
    Last edited: 24. juni 2017
  11. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Full liste over godkjente ruter her. Jeg stusser blant annet på at de har søkt godkjenning for COR-ROS (avstand under 370 km). En god del spenstige internasjonale ruter fra Buenos Aires er det også - AEP-SYD er en kul rute (og på sett og vis i konkurranse med NZ), men jeg så vel ikke BUE-PPT komme, må jeg innrømme...
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Imponerende av Norwegian.
     
  13. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Det må jeg si.....
    De satser...de skal de ha men jeg kan ikke for alt i verden forestille meg at de skal fly alle disse rutene. Antar de kanskje søker om konsesjon og får det godkjent for å KUNNE fly de nevnte rutene , men kan ikke levende forestille meg at de kommer til å gjøre det.

    VAMOS Norwegian :D
     
  14. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    De får selvsagt ikke startet opp alt dette med en gang. De har en stri jobb foran seg med tanke på å finne tilstrekkelig antall piloter med argentinsk pass.

    De har forresten også fått godkjent BUE-PER, som ved korteste rute vil gå nesten rett over polpunktet! :D

    Forøvrig er BUE-HNL en annen rute jeg ikke så helt for meg...
     
    Last edited: 29. okt 2017
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    De har vel ikke fått konsesjonen enda, det er anbefalt at de skal få den.
     
  16. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Bra dette. Gjør ingenting med litt konkurranse i Sør-Amerika! :)
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Vil Norwegian bli en attraktiv arbeidsplass i forhold til andre flyselskap i området?
     
  18. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    NIce. Denne listen er ikke verst. Mangler Tyskland på listen. :D
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    Uansett om vi liker fly med rød nese eller ei .....
    En må bli utrolig imponert over ambisjonene og gjennomføringevnene til selskapet...

    De sa de skulle fly "småfly" B737 over Atlanteren mellom USA og Europa ... og de gjør det!
    De sa de skulle bli stor på Gatwick ..... og er det!
    De sa de skulle starte opp operasjoner i Argentina, både innenlands og internasjonalt .. og det ser ut til å materialisere seg!

    De sier de vil fly fra Europa til mange byer i Kina dersom de får lov å fly over Russland ... det kommer de nok til å gjøre.
    De sier de vil fly mellom Tromsø og Tokyo dersom de får fly over Russland ...

    De sier de vil skape Nord-Europas største hub på OSL .... her vil det vel bare være politikere som vil kunne stoppe det, nekte 3. rullebane og nekte at det bygges en Norwegian Internasjonal Terminal ...

    Uansett hvor de ulike datterselskapene er registrert så vi Norwegian være varemerket og morselskapet være Norsk. Norge får en ny æra rundt om i den store vide verden!

    Jeg lar meg i alle fall imponere av Kjos og hans mannskap.
     
    emhb, Pepeu, Henrik and 13 others like this.
  20. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Rett nok, men det er etter dette overveiende sannsynlig, virker det som...:)

    I likhet med @Eddie47 er jeg veldig imponert over både pågangsmot og gjennomføringsevne. Det er forøvrig verdt å merke seg at utviklingen av Argentina-operasjonene foregår så godt som utelukkende i Buenos Aires uten veldig mye støtte fra Norge. De er ikke i gang ennå, men har holdt bra tempo, synes jeg. Argentina er et uformelt land, men med et forferdlig byråkrati å forholde seg til.

    En annen utfordring blir å finne argentinske «halehelter» som ikke er for kontroversielle. Svært mange av heltene fra frigjøringstiden og statsdannelsen har diverse massakrer på samvittigheten og fotball-heltene har jo en klubbtilhørighet som gir mange protester fra tilhengere av de andre lagene. Unntaket for dette er nok Maradona, men han er jo ikke død ennå og følgelig ikke aktuell. Hvor mange fly var det de skulle ha der? Mellom 50 og 80? Lykke til!:eek:
     

Del denne siden