Så kom SAS med kampanje på poengreise i Europa, noe som er Norwegians reiseområde etter langdistanse ble lagt ned. Tilfeldig? Ser ut som SAS vrir kniven på såret til Norwegian, som ble stukket av Covid-19.
99% sikker på at de er det. Neppe. Hvorfor i alle dager skulle de gi deg rabatt på bonusreiser om de plutselig er de eneste som kan gi bonusreiser? Det gir jo langt mer mening å gjøre det motsatt. Dette handler 100% om å fylle fly og har ingenting med DY å gjøre. Skal ikke se bort fra at det sitter noen sure gamle svensker nå og er misfornøyd med timingen sin
Kanselere bestilling betalt med Cashpoint? Jeg har en LowFare flybillett fra mellom Bergen og Oslo om en uke, betalt med Cashpoint, som jeg ikke får brukt. Nå har det seg slik at det er blitt ruteendring, hvor Norwegian er veldig ivrig etter å få meg til å endre tidspunkt på reisen. De er ikke like ivrige etter kanseleringer, men jeg skal klare å kanselere flybiletten. Så til mitt spørsmål. Hva skjer dersom jeg kanselerer reisen? Vil jeg få tilbake Cashpoint, som kan brukes en gang i fremtiden, eller ender jeg opp med ingenting?
Du vil få igjen Cashpoint, som ikke kan brukes på nåværende tidspunkt, og kanskje aldri. Ville ikke satset på at det er mulig å få dem igjen, se bare på hvor mange milliarder aksjonærene har tapt. Foreslår at du endrer tidspunkt om du har tenkt å reise innenfor 12 mnd samme strekningen.
Takk for tipset. Jeg kommer kun til å ha en tur til Bergen, så jeg har flyttet bestilling med Cashpoint til samme dato som jeg har bestilt billett nr. 2 fra Bergen til Oslo. (Det var billigere å kjøpe ny billett enn å flytte opprinnelig flybillett til ny dato). Dersom det blir ytterligere endringer kommer jeg til å kanselere bestilling betalt med penger, samt at jeg beholder reisen med Cashpoint . Det kan tross salt gå år og dag før jeg mottar Cashpoint fra Norwegian.