Kanskje greit å vite at man kan se langt etter fordelene som fast-track og andre goder Norwegian markedsfører via Norwegian Rewards etter et visst antall flygninger når man er pålagt å booke via reisebyrå eller egen reise-app som ikke benytter Norwegian sin egen portal for billett booking i jobbsammenheng, dette fant jeg ut ETTER at jeg hadde spart opp nok flygninger til å kvalifisere for fast-track... Grunnen er at man må velg fast-track allerede ved booking for å få dette som en del av fordelen etter opptjening i Norwegian Rewards, man kan altså ikke legge til dette senere når man har importert billetten inn i Norwegian Appen slik som er mulig på SAS. Så helt meningsløst å fly med Norwegian hvis man ønsker fordeler som fast-track, sete reservasjon og lignende når man må booke billetter utenom Norwegian portalen.
Egentlig et fjollete dårlig system, var det så at noen fra SAS IT hadde begynt hos Norwegian? Alle denne typen fordeler burde blitt automatisk tilknyttet bookingen når man sjekker inn. Men det hadde kanskje vært for enkelt i en bransje der man overgår hverandre i kampen om den mest kompliserte løsningen.
Såvidt jeg har skjønt, og slik det fungerer hos oss, så inkluderer alle billetter som er bestilt av bedrifter fast track og 2 stk bagasje. Det er mulig det må foreligge en firmaavtale i bunn, men denne kan alle få. Vi bestiller i Concur.
Det var slik på vår tidligere firmaavtale med Norwegian, men dette har de tatt ut av avtalen, så det tror jeg er noe man må betale mye ekstra for å få nå.
Vi har også fasttrack, bagasje og setereservasjon i avtalen. Det eneste jeg må passe på er å reservere sete under bestillingsprosessen, når bookingen er gjort så får jeg ikke endret.
Man må bare legge inn reisereferansen sin i norwegianappen eller på hjemmesiden deres etter bestilling så får man de rewards man skal ha.
Som nevnt i en Norwegian tråden så fungerer ikke dette for meg når det gjelder setereservasjon i alle fall.
Vi bruker concur, som igjen er linket mot Amadeus og Skyscanner(eller noe?). Når jeg bruker prisene fra Amadeus kan jeg velge sete når jeg bestiller, i concur. Etter å ha vært inne i appen blir også setevalget bekreftet. Smidig er det ikke, men verdt bryet for å unngå midtsetet