Norwegian selger plutselig billigere billetter

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av The_Dude, 01. juni 2022.

  1. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    sikkert ikke så mye å gjøre her, men situasjonen er at vi har bestilt billetter for lenge siden. Nå har Norwegian salg med mye billigere billeter på samme flyvningene. Noen muligheter her? Det er selvsagt lowfare.
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Ikke noe du får gjort med det. Så sant du ikke har flex, men antar det ikke er tilfelle siden du spør.

    Kjøper jeg ei olabukse til 1999 i dag og den selges for 1500 om to uker tviler jeg på at de gir meg mellomlegget tilbake;)
     
    The_Dude and Eddie47 like this.
  3. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Har du aktivert EB på DNB-kortet og kjøpt buksen i fysisk butikk hadde du faktisk fått mellomlegget tilbake av DNB gjennom prisforsikringen;)
     
    Gribb and The_Dude like this.
  4. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    https://flysmart24.no/2019/07/07/sokte-pa-flybilletter-da-doblet-prisen-seg-over-natten/

    De kjøpte billetter for 10800 kr


    «Så, neste dag, sjekket de prisene igjen. Da var prisen tilbake på 5 800 kroner. De prøvde først å få pengene de mente de hadde betalt for mye tilbake hos Norwegian. Det gikk ikke.

    Deretter var veien kort til Transportklagenemda med krav om at Norwegian må betale pengene tilbake. Det fikk også et negativt resultat.

    Nemnda begrunner avslaget med at prisene på flybilletter er dynamiske og at det var kundenes eget valg da de kjøpte billettene. De frikjenner Norwegian for ansvar i saken.»
     
    The_Dude, Lars J and Shyneno like this.
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Ja, sorry. Teit sammenligning, men for skylde på at det var for poengets skyld;)
     
  6. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har forent meg med at de ikke er forutsigbare i sin revenue management.
     
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Norwegian forklarer seg ganske bra i artikkelen. Antall billetter man søker etter styrer prisen. Så det kan lønne seg å splitte opp bestillingen i 2. Det KAN jo også være at Norwegian bruker en slu teknikk om at de øker prisen når man har søkt på samme stekning tidligere, fordi man antar at man er veldig ivrige på å reise den dagen.. men det vites ikke.
     
    Spielhaug liker dette
  8. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Stort sett gjør jeg sluttbestillinger i incognito-modus, ofte også fra en annen IP (fastnett og mobilett). Tror problemet i mitt tilfelle rett og slett er at det er salg.

    Enig i at man kan prøve å stykke opp, men ulempen er jo at man f.eks splitter familien over flere PNR. I dette tilfelle kunne vi gjort det, siden det (selvsagt med Norwegian) er direkte. På den andre siden, basert på tidligere erfaring, vill de ikke hatt noe problem med å splitte en barnefamilie i en denied boarding-situasjon.
     
  9. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden