Interessant, jeg har nylig nerda ekstremt mye hva gjelder ruter til/fra LPA pga min framtidige tur dit. Og da har jeg flere alternativer direkte med SAS både fra OSL, ARN og CPH alle ukedager. Dette er endog i Januar, kanskje du snakker om en annen periode av året?
Forøvrig er det generelt grei++ fyllingsgrad (sjekk bare expertflyer) - noe som skaper en del problematikk for meg når jeg skal hjem fra granka. Sitte klappsete i 7 timer gidder jeg ikke, så det vurderes å fly med Luxair 737-700 hjemover. Deler kontor med en fra luxembourg, og han er jo trivelig. Jeg har spist mye på upper crust, og selv om det er dårlig med mat hos SAS
intra norden - så hadde jeg tatt et utvidet salat-måltid fra SAS any day of the week i stedet for en overprisa ekstremt hard og tørr baguette hos upper crust. Jeg kan til og med få de baguettene rabattert, hjelper de ikke noe særlig
Ad det du sier om pensjonister, så er jo det og noe interessant å sammenlikne med mine erfaringer fra Hellas. Har reist en del til Hellas nå, endog bare med Novair, SAS og Aeagan-charter. Aegean var verst av disse tre, da det var mye barnefamilier. Novair har vært mest chill, ofte med rødvins-beroede pensjonister som stort sett ikke gjør noe av seg. Iallefall ikke noe bøy og tøy. Er det en Norwegian-pensjonist-spesial kanskje? På SAS' flygninger har jeg ikke merka noe spesielt, en god blanding eldre, yngre, barnefamilier og "normale" folk som har generelt grei oppførsel. Ikke noe som utmerker seg noen veger, kanskje det er mer erfarne reisende? Eller er folk gjevnt over mer classy om de reiser til Hellas? Er det trash-de-la-trash som reiser til Granka? Har aldri opplevd promp, med unntak av en franskmann i dress som sendte av en svovel-bombe bak meg i Lufthansa BIZ fra SFO til MUC. Traumatiserende. Kjenner jeg er veldig spent på min tur til LPA!
Vis alt...