Norwegian til Gran Canaria

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 24. nov 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Heisann

    skal snart med Norwegian til sol og varme. Prøvde å finne en menyoversikt for å sjekke prisene ombord, men det var ikke lett å finne.
    Noen som har en ide om prisnivået ombord? Er det billigere å kjøpe på flyplassen og ta med?
    Drikke jeg tenker på da. Mat kan man kjøpe på Rema før man reiser ut.
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Linken er ikke gyldig.
     
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Mener det er litt billigere enn det du ser her. 20-25 kroner for en brus/flaske vann/kaffe tror jeg.

    Betalte 65 kroner for en vaffel og kaffe meny som besto av varm vaffel med syltetøy og kaffe. Dette var i august
     
    RoadKing liker dette
  7. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Fra min tur Oslo-LPA-Oslo i forrige uke:

    1 øl + 1 gin m/ tonic: €11,5
    1 gin u/tonic: €4,5
    1 rødvin + toast: €10,5

    Ellers er det bare å glede seg, "Granca-flighten" er noe av det verste jeg har sett ;)
     
    RoadKing liker dette
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    På hvilken måte?
    Er veldig uerfaren på charter eller typisk turist-buss-fly, så er genuint interessert i hva man kan forvente. Og det er kanskje litt overvekt av reisebrev type Lufthansa-First-med-gummi-gakk-gakk for tiden :oops:, så litt balanse kan være bra.
    Fortell, fortell...
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det lurer jeg og på :), men jeg lurer kanskje ikke mer etter i morgen :)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng, skal se om jeg kan få skriblet ned noe :)
     
    kiev liker dette
  11. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei alle "Granca-Jomfruer"
    Som 28 år gammel veteran på GC så skal jeg gi dere en liten update på hvordan opplevelsen er.
    Som målestokk har jeg som beste reise: SAS NY BIZ OSL-EWR. Som dårligste AA LAX-Honolulu på midtsete.

    Flighten til GC er lang, i hvertfall til Europatur å være. Men den flys med 737-800 av både SAS, Norwegian og Ryanair. Charterflyene er jo ofte større. Men det betyr bare at du får flymat og et helvetes leven om bord.

    SAS er sjeldent fullt, da det er dyrere og kun flyr Lørdager. Der har jeg uten unntak fått ledig midtsete. Det setter man pris på når dama har med håndveske, 8 ukeblader osv..
    Mattilbudet er dårlig hos SAS, men det vet jo alle. Så spis i Norge og ta med en Upper Crust i sekken.

    Norwegian er jo den nye 37 bussen til GC. Du kan få alt fra barnefamilier til fly fulle av pensjonister. Flyene er moderne og plassen er som regel god nok.
    Får du spansk crew er du ille ute, fordi de liker deg ikke uansett hvor hyggelig du er.
    Maten er ræva på Norwegian også, men det er sånn det er blitt.

    De aller verste passasjerene får du i Mars og Oktober. Dette er når pensjonistene flytter ned/hjem. De kjører tøy&bøy i midtgangen. Dokøen fra foran og bak møter ca på rad 15 og mange tar med matpakke med feks kokt egg m/sild.
    De har heller ikke manerer så de sniker, promper og stirrer som om de aldri har sett folk før.

    Utenom det er GC akkurat som syden, det finnes en eneste SKIKKELIG restaurant på Øya. Denne heter La´ Aquarella (http://www.tripadvisor.com/Restaura...a-Patalavaca_Gran_Canaria_Canary_Islands.html) og leverer skyhøy kvalitet. Det finnes mange bra og dårlige restauranter der, men bruk Tripadvisor og ikke forvent noen kulinariske høydepunkter. Da GC ikke er kjent for noe superkjøkken.

    Jeg drar tilbake til GC hvert år, og har gjort det i 24 år nå.. Så en viss sjarm må det ha!
     
    kiev, RoadKing and Robamu like this.
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har flydd DY til LPA to ganger, og det er riktig at det spanske crewet hater deg uansett hva du gjør. Derimot følte jeg at det var alle samfunnslag som satt på flyet begge gangene. Oppførselen varierer mellom frekkhet, foreldre som forer barna med cola slik at de blir helt i 100 og folk som er på do 1 gang i halvtimen. Bare å dytte i seg så mye fett som mulig før turen og samtidig ha noen vannflasker fra narvesen så går det helt fint. To filmer på ipaden og du er fremme.

    Når det er sagt så tar jeg heller et fly til LPA enn et fly med brønnhorer som mener at du bør vike veien for Teslaen hans fordi du aller nødigst følger fartsgrensen :)
     
    elgaaen liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    :). Jeg har reist mange ganger med SAS sine 737 til GC, så jeg vet hva det å fly i 5+ timer med en 737 som ikke er fra private air innebærer.
    Jeg har opplevd stappa maskin og jeg har opplevd tom maskin. Jeg har reist økonomi (Go var ikke oppfunnet den gangen) og jeg har reist Plus (den gangen var det oppfunnet). Sistnevnte var en fornøyelig tur, fordi det var i Plus sin barndom, da SAS hadde bestemt at du fikk et måltid, og det var det, men du kunne drikke deg ihjel. Der skulle Krf ha vært, heldigvis utenfor deres rekkevidde.

    Men, det er altså første gang jeg kjører Norwegian, høres ut som det kan bli gøy... Jeg stiller med åpent sinn og skal rapportere iherdig om promp og circumstances.

    Forøvrig kan jeg fortelle at når jeg reiser Norwegian selv om jeg har gullkort med SAS, så er det fordi Norwegian var 2000 billigere per pers, og jeg skulle betale for et reisefølge på 6 voksne og 4 barn (2 over og 2 under 2 år). Den matematikken gir seg selv :)
     
    kiev and MadsVaHa like this.
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Oppsummert: Styr unna GC, heller EK til DXB
     
    RoadKing liker dette
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg flyr SAS 2-3 ganger i året til LPA. Alltid i plus, men servicen varierer akkurat like mye som belegget. Noen crew elsker "langruta" og noen hater den. Det gjenspeiler seg mye i servicen, og om man da i tillegg er så heldig å få RRE/F/G, og et survecrew kan man like gjerne ta Ryanair.
    Jeg har kun hatt en negativ opplevelse de to siste årene, så vil ikke akkurat fraråde å reise med SAS;) Noen FÅ pursere gjør det klinkene klart at fremre toalett er for plus, det gjør utrolig mye for komforten. Ellers er 1DEF bra utsatt for promping i køen;)

    Ellers er jeg helt enig med elgaaen, La Aquarela i Patalavaca/ Arguineguin er en vanvittig bra opplevelse. Husk å bestille bord!

    I Puerto Rico senteret er det en Indisk restaurant som heter Happy Valley av alle ting, sjappa ser skikkelig sugglin ut, men beste Indiske jeg har spist før!!

    God tur til Granca!!

    Tore
     
    RoadKing liker dette
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    hahah.. Det er spesielt i Oktober da de gleder seg som mest til å komme "hjem" til 1euro vinen på Carrefour..
    Trodde SAS kun fløy direkte Lørdager, de gjorde i hvertfall det før... Men Desember har kanskje flere avganger også pga jul!
    Du må kjøpe EasyDeal eller Nicedeal eller hva det heter på UC vettu, "BARE" 64 kroner.. Det føles som du raner UC..
     
    RoadKing liker dette
  17. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du rater mat med 60% Kvantitet og 40% kvalitet kan du teste Las Vegas ved siden av Happy Valley. Store porsjoner og hyggelig sydenservice!
    Forøvrig er Black&Hvite pianobaren på hjørnet der det eneste utestedet på Puerto Rico senteret som er seriøst drevet.. Eller Harleys/Riders er også seriøst, det ser bare ikke sånn ut!
     
  18. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350

    B&W og Riders er de to eneste utestedene jeg besøker på øya. Men til gjengjeld ofte;)
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    And btw, er i Las Vegas nå, riktig nok ikke på GC, men alikevel:)
     
    RoadKing liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Er i Arguineguin hvert 3 år, og stikker alltid innom Puerto Rico og Puerto Mogan minst en gang mens jeg er det. Kjører Harley, så jeg er seff innom Harley Riders, selv om ølutvalget et tamt til å være for bikere, så det er nok ikke det :)

    Men... Hva er disse dealene du snakker om?
     

Del denne siden