Norwegian utsetter leveranser av fly

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Upsaker, 06. febr 2019.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,767
    Likes mottatt:
    21,969
    Bonuspoeng:
    293
    I et grep for å endre fokuset fra vekst til lønnsomhet velger Norwegian å utsette leveringen av 16 fly.

    Leveringen av 12 Boeing 737 MAX-fly utsettes fra 2020 til 2023 og 2024. Også leveringen av fire Airbus 321LR-fly utsettes, fra 2019 til 2020, noe som vil redusere årets investeringer.

    Norwegian skriver at meldingen er en forlengelse av informasjonen gitt om emisjonen der selskapet henter 3 milliarder kroner.

    Da skrev selskapet at utsettelse av flyleveringer var et av grepene for å redusere investeringene, i tillegg til flysalg.

    E24 har en lengre sak
     
  2. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,092
    Bonuspoeng:
    93
    Det var også spekulasjoner på E24 i dag rundt det at EasyJet skal hente inn inntil 33mrd i en emisjon. De har ikke oppgitt hva de skal bruke pengene på men en mulighet er oppkjøp av Norwegian.

    I det tilfelle det blir dem så blir interessant om de da beholder merkevaren eller rebrander alt til EasyJet.
     
    Last edited: 07. febr 2019
    Upsaker liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    33 milliarder pund for Norwegian??? :eek:
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,092
    Bonuspoeng:
    93
    RoadKing liker dette
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,167
    Likes mottatt:
    7,939
    Bonuspoeng:
    183
    Da skal Norwegian kjøpe 30 Boeing 737-10 MAX.
    Vesentlig større enn dagens maskiner. Og spørs når de blir levert også, da. Gitt Boeings produksjonsproblemer.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    De får dem vel grisebillig dagens situasjon tatt i betraktning. Så spørs det om det blir bråk nedover linja, det er vel noe etterforskning på gang i WTO med ulovlig statlig subsidiering av Boeing.
     
  7. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,329
    Likes mottatt:
    10,183
    Bonuspoeng:
    183
    737-10 MAX er fremdeles et godt stykke å bli sertifisert, tviler vel sterkt på at det kommer til å skje i 2025.

    Selv United som er en av de største 737 MAX-kundene er skeptisk til MAX 10, og har faktisk konvertert flere ordre til MAX 9 og inngått leasingavtaler for enda flere A321neo.

    https://www.flightglobal.com/fleets...-a321neos-in-pivot-from-max-10/157837.article
     
    jgroneng and holmen like this.

Del denne siden