Ny AVIS kampanje: 10000 poeng pr. leie

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 02. jan 2018.

  1. jonasbull

    jonasbull Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, det skal gå fint. Jeg spurte om dette da jeg bestilte, og de sa det skulle gå fint så lenge den opprinnelige bestillingen var gjort i kampanjeperioden.
     
    oveovo liker dette
  2. martinsen78

    martinsen78 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde en dårlig opplevelse med denne jeg også. Bestilte leiebil i kampanjeperioden frem til 15 jan 2018 for 3 dagers leie på LHR i april. Tok ut bil kl 1450 en tirsdag og returnerte den kl 1504 på torsdag iflg avtaleskjema.
    Dette endte med skarve 500 poeng og belastning for 3 dagers leie. Har purret AVIS flere ganger men de er hardnakket på at dette er en 2 dagers leie...
    Noen som har noe tips ??
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har akkurat tilsvarende sak gående. Men jeg får ikke svar.
    Det som er utrolig er at jeg har tidligere blitt belastet 3 dagers leie når jeg har kommet 2 timer for tidlig og returnert tilsvarende 2 timer tidligere fordi de da bare har endret i ene enden.

    Uansett, jeg er møkka lei bonuskampanjene til Avis, det er nesten uten unntak noe krøll. Fatter ikke at de holder på med det. Når de ikke har apparat til å håndtere det bør de kutte det ut.

    Er helt fornøyd med Avis ellers. Fine biler, en oppgradering i ny og ne og alltid trivelige folk på utestasjonene jeg leier på.

    Men jeg blir sur når jeg må bruke tid og ressurser på å passe på at jeg får det jeg har blitt lovet.

    Neste gang blir det Hertz, eller kanskje jeg skal debutere med Sixt.
     
  4. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Har stort sett hatt lite problemer med å få poeng fra Avis, men når det først blir problemer tar ting veldig lang tid å få ordnet opp i.

    Sixt testet jeg for første gang i fjor i Florida. Hadde bestilt en "Ford Mustang eller tilsvarende", og ble veldig spent da hun bak skranken sa "I have a treat for you", og ga meg en splitter ny Chevrolet Camaro SS med 10 miles på telleren. 6,2 V8 og 455 hester gjorde virkelig den ferien. Prisen for en ukes leie var latterlige 1500 kroner i februar 2017. Ble ikke så mye Eurobonus da, men det tenkte jeg ærlig talt ikke så mye på.

    Så jeg har kun gode ting å si om Sixt foreløpig.
     
    Swaggertarian and RoadKing like this.
  5. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt samme problemet med EB-kampanje hos Hertz. "Nei denne bookingen eksisterer ikke" og så radio silence til det blir glemt og fristen går ut... Riktignok bare prøvd én gang; har ikke giddet å jage leiebilkampanjer hvis det bare blir ekstraarbeid og null uttelling :p
     
    RoadKing liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    @oveovo , @sutenai . Dere peker på det som da faktisk er et problem for SAS, når de drar med seg partnere som ikke leverer.
    Det setter hele EB satsingen i diskredit hos forbrukere. Vi velger heller på andre kriterier enn ev Eb fangst. Blir det konsekvensen vil også partnere velge bort EB.
    SAS burde stille krav til de som vil tilby EB kampanjer.
     
    DanH and oveovo like this.
  7. kaaai

    kaaai Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde en leie for noen uker siden, og alle 10k poengene kom inn på konto akkurat 10 dager etter levert bil
     
    RoadKing liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Just det, de leverer, og noen ganger leverer de ikke. Og når de IKKE leverer, så er det et helvetes (pardon my French) å få ordnet opp i det.
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Heilt einig @RoadKing ! Dei siste 4 leiene har det gått heilt smooth, og eg håper det fortsett med leiene no i sumar.
    Men eg masa noko så jævlig her for kampanjen på slutten av året i fjor, at dei klarte å betale ut to ganger bonusen, og det synes eg var vel fortjent! Også har eg jo heller ikkje lagt merke til det.
     
    RoadKing liker dette
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk bekreftet at man kan endre booking og fortsatt få 10k selv om endringen finner sted etter kampanjeperioden.:


    Booket opprinnelig bil for 2 uker i Juli når denne kampanjen begynte i Mai, da var prisen 426 EUR, sjekket i slutten av Mai, da var prisen 334 EUR.

    Sjekket igjen for ett par dager siden, og da var prisen 206EUR - altså prisen har halvert seg siden opprinnelig bestilling.


    Endret bestilling og sendte en mail til [email protected] hvor jeg fikk beskjed om at jeg fortsatt lå inne for 10k poeng etter endt leie.
     
    PVflyer and Gullars like this.
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var litt urutinert da kampanjen pågikk og fikk ikke benyttet meg av den i det hele tatt. Er det erfaringsmessig noen faste tidspunkter denne kommer tilbake?

    Har to turer i september - til Salzburg og Piemonte - og kunne gjerne tatt imot litt ekstrapoeng for leiebilene om det dukker opp noe før den tid.
     
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Siste poeng kom inn 6 dager etter siste leie....HAH - måtte bare kampanjen komme tilbake...:)
    Min lokale AVIS-pusher bare registrere bilen inn og ut, slipper dermed hassle med å kjøre og greier. Genialt :D:D:D
     
  13. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp 10.000 poeng inn på konto nøyaktig en uke etter leie. Kampanjen passet perfekt i forbindelse med en tur til Trøndelag.
     
  14. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Booket Avis fra ALC i slutten av juli da det var EB kampanje med 7000 poeng for et par måneder siden. De siste årene har jeg erfart at prisene alltid faller markant når det nærmer seg. Sjekket igjen i dag og da var prisen gått ned med EUR 120 fra min booking, og med over EUR 200 fra hva prisen har ligget på i mange uker.

    Siden det ikke er noen EB kampanje nå så ringte jeg Avis for å sjekke, og agenten klarte fint å oppdatere til den lavere prisen og sa jeg ville få poengene fra opprinnelig booking. Han sjekket også med supervisor, helt perfekt :) Just for the record, jeg har aldri hatt problemer med å få poengene fra Avis. Har til og med fått noen skarve poeng når jeg har booket gjennom AutoEurope.
     
    Gullars and holmen like this.
  15. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk jaggu meg nettopp 7500 poeng inn fra leiebilen i Barcelona forrige helg. Tror til og med jeg har fått for mye? Leide i 3 dager, da skulle det vel være 7000?
     
  16. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    281
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk inn 10.000 nye poeng 11 dager etter en 4-dagers leie i slutten av juni. Det spesielle nå var at jeg pga dårlig værvarsel på Vestlandet ringte Avis og spurte om jeg kunne få utsette leie av bilen i en uke, noe som de aksepterte. Jeg ble veldig fornøyd med været en uke senere, og at Avis lot meg få 10.000 ekstrapoeng til tross for ombookingen:) Det eneste jeg ikke likte så bra var at jeg fikk en Skoda Fabia som gruppe C bil. Forrige leien var Audi A3 etron som også er C, men en bedre bil.
     
    oveovo liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg den glede å kunne fortelle at Avis har ettersendt poengene som jeg skulle ha :).
     
    DanH, Ombo, tmolvik and 2 others like this.
  18. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Audi A3 E-tron er grp K, så da har du fått en oppgradering :)
     
    Gnilre liker dette
  19. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    281
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Ok. Det har du nok rett i. Føltes definitivt ut som en oppgradering med en A3.
     
  20. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan i alle dager gikk du frem for å kontakt med Avis via e-post? De hadde en 10.000 poeng kampanje i april/mai for leier over 3 døgn hvor jeg hadde to separate leier i Australia og NZ, men fikk kun inn 1000 poeng per leie.. Når jeg prøver å etterregistrere savnede poeng på avisworld .com/eurobonus, så får jeg beskjed om å skrive inn "Rental agreement number", men denne har jo selvfølgelig ikke jeg.. Kun bekreftelsesnummer på e-post kan jeg stille opp med.
     

Del denne siden