Ny AVIS kampanje: 10000 poeng pr. leie

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 02. jan 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg henvendte meg først til Avis generelle kunderservice på mail med dokumentasjon på leien og forklaring.
    Fikk ikke noe svar annet enn den automatiske med referanse nummer.
    Tok så kontakt med Avis på facebook, da fikk jeg beskjed om å sende til denne eposten: [email protected]
    De sa det var helt greit å skrive på norsk.
    Etter et par dager kom det til svar at jeg hadde 2 dagers leie og avtalen innebar 3 eller mer.
    Jeg presiserte at jeg hadde leid for 3 dager og at jeg av personlige årsaker hadde måtte returnere bilen litt for tidlig, men at jeg selvsagt ville ha den opprinnelige avtalen, og at det tidligere har vært praksis at jeg har måtte betale opprinnelig leieavtale selv om jeg har returnert tidligere.
    Denne fikk jeg ikke noe svar på, men da dukket altså poengene opp :).
     
    Gullars and McBuljo like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Gjelder disse kampanjene i Pacific da?
     
  3. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket ved bestillingstidspunkt, da var det "hele verden". Håper Pacific går inn under det :D
     
    Last edited: 12. juli 2018
    Upsaker liker dette
  4. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg mangler Eurobonuspoeng fra min booking på Seychellene i mai, hvor bør jeg henvende meg for å få disse poengene raskest mulig? Ser flere epostadresser er oppgitt i denne tråden.

    Bookingen ble gjort på https://www.avisworld.com/eurobonus i kampanjeperiode som skulle gi meg 7000 poeng for biltype C eller høyere i 3 dager eller mer (leide biltype E)
    Har Eurobonus Silver og Avis Preferred medlemskap, begge disse ble oppgitt både ved bestilling og ved uttak av leiebil på Seychellene.

    NB! Har prøvd "Claim Your Missing Miles/Points" skjemaet der men får beskjed om feil "rental agreement number", har både brukt dokumentnummeret (CR*******) på fakturaen som AVIS kontoret på Seychellene mener er det samme som "rental agreement number", samt reservasjonsnummer ****-****-NO-*. Begge nummer er prøvd både med og uten bokstaver/bindestrek.
    Har vært i epostkontakt med AVIS-kontoret på Seychellene i ettertid, men de henviser meg til AVIS-hjemmesider vedrørende Eurobonus.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Denne funka iallefall for meg: [email protected]
     
    AV83 liker dette
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Bil levert forrige Onsdag. 10k poeng på konto i dag. Bra levert Avis!
     
    RoadKing liker dette
  7. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63

    Jeg hadde bil på Seychellene i fjor gjennom en lignende AVIS kampanje som skulle gi 7000 EB poeng. Jeg følte at dama bak AVIS skranken på Mahe flyplassen gjorde alt manuelt og gadd ikke registrere leien i Avis sitt internasjonale register. Dette fordi hele prosessen er tidskrevende og du har sikkert opplevd selv at de er bare opptatt at du drar kortet i terminalen. Jeg brukte hele 11 måneder på å få disse poengene fra SAS og American Express som den gangen var ansvarlig for kampanjen. Vidar Berg, sjef for Amex i Norge ble koblet til da Amex kontoret i UK var svært trege med å registrere poeng for mine samtlige 6 leier (6 * 7000). Det ordnet seg til slutt, men poengene kom i juni, 11 måneder etter at alle leiene var gjennomført. Epost kjeden mellom meg, Berg og Amex sitt kontor i UK er på intet midnre enn 10 sider hehe. Det morsomme er at Amex midt i oppi dette sendte meg en excel fil med statistikker over samtlige Amex og Eurobonus leier og hvor mye de tjente på dette, målt mot hvor mye de måtte betale til SAS for poengene. Tror vedkommende fikk mye kjeft i etterkant for å ha sendt dette til meg. Jeg har ikke gjort noe med filen lenger da dette ikke er min business, men jeg måtte vente altså neste 1 år. Fikk 5000 poeng ekstra som "plaster på såret".
     
    Kalsnes, AV83, joskje and 3 others like this.
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    :eek::eek::eek::eek:

    Snakk om bommert..

    Så har de tapt penger på deg? :)
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då tikka det inn 20 000 poeng til meg og 10 000 til kona ei veke etter påbegynte leiger. Me delte opp ein 12 dagers i tre separate leiger(ja eg veit eg kunne delt den i 4, men det gjekk ikkje opp uten einvegsleige) uten at det kosta meir enn 200 kr ekstra, og fekk prøvd litt ulike biler.
    Einaste kjipe var at eg skrapa opp eine felgen som kosta meg €260. Nokon som veit kvar dette er dekka? Har forsikring via NAF, Gjensidige Reise pluss og Amex
     
  10. zairup

    zairup Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3

    Hei,

    Ikke skyt meg hvis jeg tar feil men jeg mener å ha lest her på forumet at Amex dekker dette uten egenandel så langt det er betalt Amex noe som er tilfellet her ser det ut til :)
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde AMEXen, men blei litt kasteball hit og dit og no tok eg det på gjensidige forsikringa som var nokre få klikk
    Edit: og Gjensidige betalte ut kr 10000 uten noko dokumentasjonskrav, men når kravet var på 3300kr så må eg returnere attende noko.
     
    Last edited: 25. juli 2018
    jgroneng liker dette
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet hvor raske Avis bruker å være med å betale ut EB-poeng? Avslutter en 10-dagers leie i Malaga på fredag og booket under kampanjen som skal gi 10.000 EB-poeng.
     
  13. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått begge mine to nå i sommer henholdsvis 6 og 7 dager etter endt leie :)
     
    Last edited: 25. juli 2018
    indahla liker dette
  14. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    ...jeg fikk poeng 3 dager etter avsluttet leie nå i Juli (Norge). Det er det raskeste jeg har fått poengene av de 4 leiene jeg har hatt så langt iår, hvor disse har ligget på 7-10 dager etter avsluttet leie.
    Brillefin kampanje dette må jeg si
     
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Vil man få 2 x 10 000 poeng og unngå sammenhengende leie så lenge ny bil hentes ut på dato etter innlevering ( f eks leverer inn 6. aug kl 18, henter ut 7. aug kl 09, eller må man ha 24t mellom, eller må jeg ha en hel dag, f eks inn 6. fri 7. og ut 8. aug?
     
  16. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg mener å huske at det stod «en dag» mellom i reglene, men har hatt en situasjon der jeg avsluttet en leie og hentet ny på samme tid (og beholdt samme bilen), som ga 2 x 10000 poeng uten problem.

    Så tror det skal gå bra med tidene du skisserer.
     
    Last edited: 26. juli 2018
    Neonex liker dette
  17. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Avsluttet leie i USA 23. juni, sendt purremail til mail adresse jeg fant her på forumet og ennå ingen utbetaling..
     
  18. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

    Jeg bestilte i april en bil for sommeren i Spania, 20 dager. Det var kampanje og man får 7000 eurobonuspoeng eller noe slik. Beløpet ble 945,23 EUR for en bil i gruppe C.

    For moro skyld sjekket jeg på nytt prisen for samme periode via avis/eurobonus, og da kom plutselig prisen til 676,92 EUR.

    Hvorfor er det så stor forskjell? Jeg trodde at prisen skulle vær billigst jo tidligere man bestiller? Noen som har opplevd lignende?
     
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183

    Det er nevnt flere ganger tidligere i tråden. Booket selv bil i april for sommeren til 400 EUR, ett par dager før leien skulle starte kostet bilen 200EUR.

    Jeg endret da bookingen hos avisworld.com og fikk bekreftet at jeg fortsatt fikk poengene.

    Og poengene kom som lovet etter endt leie

    Så, man kan fint endre booking etter kampanjeperiode er utløpt og fortsatt få poengene
     
    DanH liker dette
  20. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hvem bekreftet at du fikk fortsatt poengene?

    Tror jeg beholder bestillingen som det er... bestillinger ble gjort via viatrumf, og jeg tjener i tillegg til de 7000 eurobonus poeng ca. 8400 eurobonus dvs: 15400 poeng.. fornøyd :D
    Redd at hvis jeg endrer på bestillingen at det vil ødelegge for ekstra opptjeningen
     
    Last edited: 28. juli 2018

Del denne siden