Ny AVIS kampanje: 10000 poeng pr. leie

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 02. jan 2018.

1. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,495
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg utsatte en helgeleie i en uke pga dårlig værmelding, men brukte samme leiested i Norge. Særdeles vellykket. Været ble perfekt helgen etterpå, leien kostet akkurat like mye og det kom inn 10.000 poeng på Eurobonuskontoen min.

2. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Da ble leiebilen i Miami i høstferien hele 25kr billigere :cool: + 5000 ekstra poeng! Var bestilt på en annen kampanje som "bare" ga 5000...

3. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Ingen som vet? :)

4. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Har bedriftsavtale knyttet til min Avis konto og hver gang jeg har prøvd meg på enten disse kampanjene så ender jeg opp med 500poeng som om det var en ordinær leie. Dette selv om jeg ikke bruker AWD-koden knyttet til bedriftsavtalen.

Skal der være slik?

Når bedriftsavtalen min er så gunstig at den gir gratis one-way og ekstra sjåfør, som regel også til 500-1000kr mindre pluss at jeg er President så gidder jeg jo ikke ta disse tilbudene, men bonusjegeren skriker innvendig over at jeg «går glipp av poeng» :p

5. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Navn på hovedsjåfør og betaler skal stemme overens, men dersom du setter deg selv om som hovedsjåfør og betaler for at familiemedlemmet ditt er ekstrasjåfør så skal det ikke være noe problem. Bare merk at du da er ansvarlig for alle kostnader tilknyttet bilen (som f.eks skader).

6. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Dersom du er Preferred-medlem og AWD-nummeret er linket til kontoen din, så vil dette ved utsjekk overskrive eventuelle endringer du har prøvd å gjøre ved booking. Om bedriftsavtalen din er linket til en AWD (noe de aller fleste er), så vil du ikke få disse fordelene og prisene om du f.eks bestiller uten å bruke profilen. Derfor må du nok sannsynligvis velge mellom det ene eller det andre..

October liker dette
  7. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket kampanjen nå. Over dobbelt så dyrt med leie 4 dager fra ORD på kampanjen sammenlignet med min tidligere eksisterende booking. Så nei takk

8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,764
    Bonuspoeng:
    183
    Trikset er å reservere bil nå i kampanje perioden og "endre" bestillingen når leien nærmer seg.

Reserverte bil til 450€ for 2 uker i mallorca under forrige kampanje.
    1 uke før leien tok til endret jeg reservasjonen via avisworld på samme bil til samme tidspunkt, nå var prisen 250€, og poengene kom etter endt leie.

Sier ikke at dette er tilfelle alltid. Slår det feil er det uansett gratis avbestilling, så lite risiko

DanH liker dette
  9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,764
    Bonuspoeng:
    183
    Tror egentlig det er mulig å gjøre en "dummy" booking nå mens kampanjen varer, selv om man enda ikke har planlagt noen leier i i tidsrommet kampanjen gjelder

Eksempel: booke 4 dager i Oslo i April, og så endre booking til f.eks Gran Canaria 6 dager i Mai hvis det viser seg at man tar seg en tur dit..

Ikke testet dette selv, men tror det vil gå så lenge man endrer eksisterende booking vil booking nr forbli det samme.

Må bare huske avbestille opprinnelig booking dersom man ikke trenger bil allikevel ;)

10. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Ga opp etter å ha ventet 5 minutter på telefonen for kundeservice..

• Kun gyldig for reservasjoner mellom 21. august og 30. august 2018 for utsjekk mellom 24. september 2018 og 5. juni 2019.
    Hvis jeg leser dette riktig så kan jeg bestille en leiebil for 4 dager under oppholdet mitt i USA fra 11.des-15.des for å benytte kampanjen?

Og så kan jeg evt gjøre som han sier over, prøve å endre bookingen noen uker før for å se om jeg får bedre pris!

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har ventet lenge på ny kampanje nå, men ser ikke ut til å treffe helt innertier. Har følgende turer:
    Piemonte i midten av september - utenfor periode
    Salzburg i slutten av september (tors-søn) - bør gå fint!
    Costa Rica i des/jan - tipper det er utenfor geografisk område
    Australia april - utenfor geografisk område
    Boston juli - utenfor periode

Vedrørende Costa Rica tipper jeg det at de er spesifikke på USA/Canada heller enn Nord-Amerika (Europe, The Middle East, Africa, Asia, USA and Canada) gjør at denne er utenfor region.

Når det gjelder Piemonte lurer jeg på om jeg skal prøve å booke i oktober og flytte bookingen frem noen uker for å se om dette kan gi poeng. Men tviler.

12. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    10000 EBP på konto 7 dager etter endt leie på DUB, datert til startdag for leien.
    Bookingen ble endret både på tidspunkt og i lengde, men ikke lokasjon :)

Neonex and Lars J like this.
  13. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Flere en meg som har vanskeligheter med å finne utleiestasjon i Norge med Klasse D (ref vilkår for 10k EB poeng) bil tilgjengelig?

14. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nye regler?
    "Regler og vilkår
    • Kampanjen er kun gyldig for reservasjoner utført ved å klikke seg inn på siden via kommunikasjonen eller gjennom å skrive rett AWD i bookingprosessen.
    • Vennligst besøk avisworld for fullstendige regler og vilkår.
    • SAS ekstra EuroBonus-poeng kampanjer er gyldig for leier i Europa, Midtøsten, Afrika, Asia, Nord-Amerika og Canada.
    • Kun gyldig for reservasjoner mellom 21. august og 30. august 2018 for utsjekk mellom 24. september 2018 og 5. juni 2019."

Treng ein då ikkje bruke den fantastisk elendige www.avisworld.com/EuroBonus?
      Det skal også seiast at eg får opp andre regler når eg er inne på den fantastisk elendige sida, så eg er litt usikker på om kva som gjeld... Tenkte eg ville klare å få viatrumf også...

Står også: OBS. Når du velger tilbudet og klikker deg videre gjennom bookingprosessen, vil kampanjekoden (AWD-nummeret) automatisk bli lagt til bestillingen og poengene blir tildelt så fort billeien er gjennomført. Dersom du bestiller senere eller gjennom en annen Avis side, vennligst oppgi AWD-nummeret: N070001 for å delta i kampanjen og motta poengene.

15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk det samme da jeg så på BGO. De har vel ekskludert det midlertidig i anledning kampanjen. Aldri leid i Norge før, men kan da absolutt ikke tenke meg at de ikke har en Audi A3 (som er klasse D, mener jeg) tilgjengelig i Norges nest største bys flyplassbilutleie...

16. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring ved 3-4 oppgraderinger (pga president class) fra klasse c, er en Audi automat. Det tilsvarer klasse k eller noe. Systemet med bil og bokstav er rett og slett like hinsides som bookingsystemet til leiebilbransjen. Veldig lite strømlinjeformet og forståelig for folk flest.

17. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Vet de hadde med Australia på forrige runde. Litt skuffende siden jeg kunne dratt inn 20k poeng der..Får vel leie "vanlig".. Tror også det var endel billigere..

18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kjapt spørsmål om varighet. Ser reglene sier at bonusen kun gjelder ved leie i fire døgn. Vi ankommer Salzburg 18:00 den 27/9 og dra 18:30 den 30/9. Regnes det som fire dager hvis jeg velger henting 18:00 og levering 18:10?

19. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som prisene nå har stabilisert seg litt. Halvert fra da jeg sjekket for noen dager siden på min aktuelle leie på SFO en helg i desember. Ser dog fortsatt ikke ut til at de har gruppe D-biler på BGO.

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,463
    Bonuspoeng:
    293
    Kona ville også ha poeng, så hun skulle booke bil på tur til KKN.
    Fikk opp pris på over 9000,- for 5 dager for en RAV4.
    Jeg fikk 2000,-
    Jeg får poengene. :cool:

Men de nettsidene er helt elendige.. Og vi mistenker at det var "noe" feil, for ene gangen hun prøvde fikk hun opp prisen i Euro (eller var det pund?) Og da lignet prisen mer på min. Men noe var feil, så hun måtte begynne helt på nytt igjen, og da ble prisen jaggu 9000,-

Del denne siden