Ny AVIS kampanje: 10000 poeng pr. leie

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 02. jan 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som det blir 10-15 leier på meg fremover, til vår månedlige Sverige tur. 1200+bompenger og bensin blir dyrere enn Bilkollektivet på rundt 950kr ink alt, men vært det for poengene.

    Noen som har tidligere erfaringer med å endre slik bestillinger og hvorvidt man får poeng?
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket pris på 7-seter i Malaga 10 dager i juli. Dobbel pris hos Avis ift. et annet selskap...
     
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bestilt en bil i Malaga nå for Mai neste år, sjekket rundt på ulike steder for priser og prisen jeg fikk på Avisworld var ikke noe høyere enn å bestille direkte på Avis.no/de f. eks. Men kostet meg en del ekstra siden Avis og alle de andre bilutleie firmaene stenger 0000 og åpner først 0700 mens det fortsatt kommer en del fly etter midnatt til Malaga.

    Spørsmålet mitt, er det lov at jeg lager en ny bestilling fra mitt hjemsted til flyplassen i samme perioden som jeg har en leiebil i Malaga? Det står jo at det ikke er lov med flere leier etter hverandre men ingenting om det er lov til å ha 2 leiebiler innenfor samme periode på forskjellige steder?
     
  4. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    "5. Renters can only claim miles for their own rentals, i.e. only one rental at a time."
     
    TravelManBiz liker dette
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    2019.....??.....
    «2. Kun gyldig for reservasjoner som bestilles mellom 2. januar 2018 og 15. januar 2018, og for leier som finner sted før 31. desember 2018.»
     
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, hodet mitt henger fortsatt igjen i 2017:D:) Heldigvis fikk jeg med meg at Avis er stengt slik at jeg må betale ekstra for at de skal holde åpent om natten. Kjipt å sitte på flyplassen om natten og vente på at de åpner:confused::(
     
  7. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    "5. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days".

    Noen som vet hvordan man skal tolke denne? Er det at man må levere bilen på dag x og hente på dag x+1, evt. at det må være et. minimum antall timer mellom drop off og henting?

    Skal leie bil i USA i ca. 2 mnd, og Avis har konkurransedyktige priser på ukesleier, så tenker å rullere leien med henting hver tirsdag og levering påfølgende mandag i 8 uker, slik at det blir ca. 24 timer mellom drop off og ny pick-up. Vil dette oppfylle kriteriene? Er jo en fin bonus å få med seg 80 000 EBP når man uansett trenger bilen. :)
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, slik jeg forstår det vil du oppfylle kriteriene her. Men kanskje noen andre kan bedre?
     
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil tro det er en keitete måte å si at leier på f.eks. 9 dager ikke regnes som 3 leier á 3 dager, så man vil kun få 10.000 EB-poeng og ikke 30.000.
     
    democomputer liker dette
  10. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Ifølge forsidenyheten om denne kampanjen så lønner det seg ikke å være EBD når man bestiller hos Avis.. :eek: Eller er det en trykkleif? :rolleyes:
    avis.PNG
     
    RoadKing liker dette
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Apropos det, hva skjer om man setter et annet statusnivå enn man selv har? Har ikke opplevd at noen har sjekket det manuelt.
     
  12. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Nok et eksempel på at det ikke lønner seg å være diamant hos SAS:cool:;)
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir garantert mitt siste år som EBD :eek:
     
  14. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Skal 2 uker på tur til Gran Canaria i mars. AVIS har en spot på flyplassen, samt en som etter mine beregninger bare er 5 minutt med bil fra der vi skal bo i nærheten av Puerto Rico. Ser ut som det er mulig å hente/levere bil på 2 forskjellige spots. Vil det være "innenfor" å gjøre flere kortere bestillinger for å hente flere EB-poeng, eller vil det bli sett på som "misbruk" på noe vis? Har ikke planer om å kjøre frem og tilbake til AVIS hele ferien, men å f.eks gjort 2 leier og fått 20k poeng hadde jo vært meget nice :)
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal gå helt fint. Mange som har gjort langt "verre" bookinger enn det :)
     
  16. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    281
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Er en booking på denne kampanjen 100 % refunderbar ? Og er det samme regler for avbestilling både i Norge og i utlandet ?
     
  17. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Vet dere om man får 10k poeng hvis jeg booker på Avisworld før den 15 men seinere i Mars ringer Avis og bytter datoen til en annen dato på samme sted? Dvs ikke noen ny bestilling men endring av dato? Disse bestillingene kan vel kanselleres inntil 24t før?
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjetter på at det regnes dato mot dato. Det må da være +1 dag før du får en ny bonus etter innlevering. Dette er jo pga Madeira-leiene for et par år siden..
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket 1x3 dager i jobbsammenheng. Og i min boking står det at det kan kanselleres før 24h om jeg ikke tar feil
     
    Gnilre liker dette
  20. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har bestilt bil på IAD om et par uker på denne kampanjen og i bekreftelsesmailen fra Avis står følgende:

    "CANCELLING YOUR BOOKING
    You may cancel your booking free of charge at any time before the
    reservation date and time shown in your booking. However if you do not
    cancel your booking and fail to collect your vehicle within 24 hours of the
    pick up time, a fee of €40, £40 or 60CHF* will apply. (*depending on the
    country of rental and exclusive of any applicable VAT). Please see the full
    booking terms and conditions at www.avis.co.uk for full details of the
    cancellation policy."

    Slik jeg leser det kan jeg altså avbestille helt opp til 24 timer etter at jeg skulle hentet bilen.
     
    Gnilre and Xflipper like this.

Del denne siden