Ny AVIS kampanje: 10000 poeng pr. leie

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 02. jan 2018.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Å jeg vet ikke det... Jeg har noen ganger fått poengene etter et par dager, andre ganger har jeg måttet etterlyse dem. Det virker å være helt vilkårlig.

lundt liker dette
  2. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Det hjalp å klage her. Etter noen timer var poengene på konto :)

3. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Holder det å leie akkurat 3 døgn (72 timer), altså hente på samme tidspunkt som man leverer 3 døgn senere, eller må man ha en leieperioden som er større enn 3 døgn?

Jfr.:

"7,000 Extra points are awarded for rentals 3 days more and car group Medium (C) and above and 3,000 Extra points are awarded for rentals 3 days or more and car group Small (A&B)"

Min tolkning av dette er at det menes 3 dager eller mer, "men ser det står "3 days more" for C+ først og "3 days or more" for A&B. Har en mistanke om at ordet "or" ved en feiltakelse har uteblitt i den første setninga, og om man leser dette helt bokstavelig kan det jo tolkes dit at man må leie mer enn 3 døgn for C+ og 3 døgn eller mer for A&B.

4. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde bil i Tromsø for kort tid siden i 2 døgn og 3 timer. Det ble registrert som 3 døgn og jeg fikk 10.000 poeng inn på kontoen kort tid etter.

5. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt tre bestillinger på El Altet (Alicante) flyplassen hos Avis, (leide "C" bil og bil 1 var i januar). Har fått 20.000 poeng på konto. Bestilte 2 biler samme dag på forskjellig reservasjonsnummer, og hentet ut 10 mars, Har kun fått poeng på den ene bestillingen. Forsto det slik at det var 10.000 poeng hver gang en bestilte leiebil over 3 dager i kampanjeperioden, selv om jeg tok ut to biler samme dag? ( vennepar brukte bil to).

( Fra kundebehandler i Avis)
    *Jeg har fått nå svar på forespørselen.
    Begge leiene er i samme perioden og kan kun få poengene for den ene.10500 points for leien E....... lagt til 25MAR2018.
    Det skal være synlig nå i profilen din.
    Takk og ha en fortsatt fin dag! *
    Dette betyr etter Avis at jeg ikke får de 10.000 poeng som jeg mener jeg skal ha. To forskjellige bestillinger og ref. nummer, men kun poeng på den ene, da leien er i samme periode.

Last edited: 10. april 2018
  6. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Heisann, er det noen som vet om noen gode kampanjer med bonuspoeng for april? Ser at Avis har en men den er for leier fra 1/5 utover.

7. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Ny kampanje såvidt jeg kan se?

Min 3 dager leie i klasse C.
    Begrensning i reservasjonstid: 9.-15. Mai
    Leieperiode: 14. Mai - 30. Mars 2019

Nytt i denne er at man tilsynelatende må legge inn en "promotion code" : ZI10X.
    Jeg kan ikke se helt hvor denne skal legges inn i praksis?
    Mulig det bare er en referanse for å kunne vise til hvilket tilbud det er snakk om?
    Avis 10K.JPG

8. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Eget felt på kampanjekode på Avis.no når du legger inn ønske hente- og leveringssted samt tidspunkt.

9. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Du mener i AWD feltet på Avis.no?

Avis awd.JPG
    Det ser ikke ut til å stemme med formatet. (jeg vet vi ikke er i bestillingsperioden akkurat nå...)
    Det bryter vel også med punkt nr 1. i vilkårene å bestille vie avis.no.

Mulig jeg er litt treig i dag? ;)

Min erfaring er at Avis ikke gir bort EB poengene med mindre at er i henhold, så foreløpig er jeg usikker på hvordan denne bestillingen med promo code skal gjøres.

10. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig jeg forveksla det med rate code på engelsk versjon av Avis, men jeg ser den kun er på 4 tegn.

Det kan tenkes at koden kun skal gjøre det enkelt å finne tilbake til en spesifikk kampanje.

1.PNG

11. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Ja. Der er en mulighet jeg ikke ser på Avis.no, men den bryter vel likefullt med punkt nr 1?

1. Promotion is strictly only valid for reservations created via www.avisworld.com/EuroBonus

Denne bestillingssiden er jo "unik" for Eurobonus på samme måte som Amex har hatt en egen portal for deres tidligere tilbud: avisworld.com/amex/no

12. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Litt små irriterende når man allerede har bestilt leiebil i USA den perioden.. Bestilte da via EB sidene til AVIS for å få 5k poeng. Har de fri avbestilling kanskje, sånn at jeg kan bestille igjen?

13. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Fredrik81 and FFlyer like this.
  14. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Obs obs en sær detalj i T&C:

2. Only valid for reservations taking place between 9th May – 15th May 2018 and rentals taking place between 14th May 2018 – 30th March 2019

Må altså avvente med å gjøre bestillingen til 9. mai, denne var litt ny. Kampanjene pleier jo å være bookbare umiddelbart til vanlig mener jeg.

15. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    93
    Høres jo litt merkelig ut at de legger bookingtiden fra frem en måned eller? Skrivefeil?

16. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror også på skrivefeil, men blir ikke aktuelt å bruke disse i Spania da prisene var skyhøye.

17. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tipper datoen stemmer da det allerede er et poengtilbud som surrer og går frem til 30. April. Hvorfor kjøre to tilbud samtidig med omtrent identiske vilkår?

Jeg tar det som noe positivt. Det gir meg tid til å planlegge :)

18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk 1000 poeng for en uke i spania i påsken. Mente det skulle vært 5000? Hva var vilkårene for den kampanjen?

19. sday

sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ikke fått 5000 poeng for leie i mars, men har fått 1000. Har klaget nå, så får vi se hva det ender med.

20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte inn beskjed om "missing points" via avis/eurobonus-portalen, men der var det jo ingen kommentarfelt. Har jo fått 1000 poeng, så tipper de ikke skjønner greia. Gi gjerne en lyd om hvordan klagingen din går, og hvordan du gikk frem.

Del denne siden