Ny bil...?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Spurs, 06. febr 2017.

  1. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Vi skal kanskje kjøpe ny bil, og da blir det vel transaksjon på 2-300K.

    Burde vi forsøke å få oss ett amex kort til denne transaksjonen?

    Får man kort til det, og hvordan er det med beløpsgrenser?

    Er det greit i forhold til banken og billån?

    Lar bilbutikken oss betale med amex?

    Kan CT brukes på en fornuftig måte til familieferie, eller egner det seg best til voksen helg?
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Dette avhenger nok av forhandler om de lar deg bruke Amex. Det skal nok holde hardt å få hele transaksjonen på kortet, så dette ville jeg ha fått bekreftet av forhandler i forkant. Lexus har (har hatt) en kampanje på 300k EB poeng ved kjøp av bil dersom du vurderer dette bilmerke.

    Møller aksepterer meg bekjent MasterCard, noe jeg selv skal bruke om 2 uker. Med DnB Saga får man her 20 kr per 100,- Ingen CT omsetning altså, men et godt påfyll av poeng
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Gumpen lot meg ta det på MC men ikke amex ;) dette var gumpen Lyngdal og bil til 250.
    Forhandle pris før du sier du må betale med kort ;)
     
    Skarven liker dette
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    En kollega ville ta den nye bilen sin hos Bilia på AMEX. De ville ikke det gitt. Men hvis du får det inn i kontrakten før bestilling så går det jo:)
     
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Søk på flere kort og få flere CTer! Jeg handla for over 200K hos Lefdal for litt over en uke siden, fordelte transaksjonen på 2, slik at både jeg og kona fikk litt over 100K på hvert vårt kort, vi har bare 50K beløpsgrense, så løsningen var å betale inn hele beløpet på forskudd til Amex, så ringte jeg dem for at de skulle autorisere beløpene, blir poeng og CT(er) av sånt. :)
     
    Insomnia4u, Are, geddi and 2 others like this.
  6. bolli

    bolli Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen her, eller som vet om noen som har fått kjøpt bil hos forhandler med amex? i tilfelle hvilke forhandlere er dette? er jo svært gunstig for kjøper mtp CT, om dette er mulig.
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet StyleAuto i Vestby tar amex. Men kan ikke anbefale han egentlig. Når det kommer til oppfølging med tanke på garanti ordet han alltid opp. men ofte stod bilen utenkelig lenge før det ble orden selv om det var små ting som skulle fikses :(
     
    bolli liker dette
  8. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Nice.
     
  9. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Tviler sterkt på du får betalt bil med kredittkort om du skal ha et tradisjonelt billån. I såfall må du nok gå en omvei ved å først registrere bilen på noe andre, så "kjøpe" den tilbake (gratis omregistrering i to måneder) og så bruke billånet her.
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113

    jeg betalte med MC som nevn tidligere. Lånte via banken og skrev mitt personlige konto som der lånet skulle bli utbetalt til :) Kundebehandleren hos Gumpen brydde seg og signerte uten problemer siden jeg hadde betalt med kort allerede. Håpet det var enden på visa :rolleyes: men banken oppdaget det selvfølgelig og ringte. Det endte med at banken utbetalte pengene til forhandleren og jeg fikk pengene av dem :) Ikke optimalt, men fungerte for meg og det er jo avhengig av at man stoler på forhandleren. Hva gjør en ikke for noen poeng :eek: Kundebehandleren var helt imponert over at jeg nesten fikk en tur til NYC i biz for kjøpet av en bil og syns det bare var gøy.
     
    awt liker dette
  11. hakbla

    hakbla EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Volkswagen i Moss godkjenner betaling via Amex - fikk dette bekreftet under forhandling om pris på nye Golf :)
     
    Shyneno liker dette
  12. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Joda; han sa det til meg også vedr en e-golf til 330.000, men jeg fikk det ikke skriftlig.

    /koffert
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Egenkapitalen betales vel kontakt og lånet betales ut til selger.
    Sånn sett må du bare dekke opp disse 100k først og ta resten på lån :)
     
    gert liker dette
  14. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne tråden. Vurderer ny bruktbil til ca 300k. Selv om jeg har beløpsgrense på 100k på Amexen vel jeg kunne lade opp kontoen min med 200k ekstra og få betale alt i en transaksjon? Forutsatt at forhandler tar Amex da...
     
    Braxze liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan i teorien gjøre det, men da blir Amex sure. De vil ikke at man skal være i pluss på kortet sitt. Korrekt fremgangsmåte er å dokumentere likviditeten sin, sende inn denne og få kredittavdelingen til å øke beløpsgrensen for en viss periode.
     
    Skarven liker dette
  16. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for info, da gjør jeg dette :)
     
  17. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Om man er et par kan man vel også makse ut SEB MC + pointearner på Revolut en periode (40k per 4 dager) og så bruke bankoverføring til en hvilken som helst forhandler. Med litt planlegging så går det bra det, i teorien i hvert fall... :)
     
    Skarven liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Etter min erfaring må man ha et betydelig høyere beløp dokumentert enn det man får.
    Jeg spurte om 125k og fikk 100k selv om jeg dokumenterte 250-300k likvide midler ..
    Skal man følge denne logikken må man ha 700k+ I frie midler før man kan få utvidet til 300k...
     
    Skarven liker dette
  19. Kkgtm

    Kkgtm EBG

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Er samtidig ikke noe problem å dele betalinger over flere ganger. Jeg gjorde det selv når jeg betalte for bilen min. Satte det som krav når jeg kjøpte bilen at jeg skulle få betale med kort, uten at jeg så hvilket kort og det var greit for selger. Måtte innom 3 ganger å betale og så var bilen min.. Alt går dersom bare vil det nok som oftest...
     
    Skarven liker dette
  20. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet om Møller Asker og Bærum tar Amex på egenandelen? Skal betale inn litt over 100k.
     

Del denne siden