Ny bil...?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Spurs, 06. febr 2017.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,475
    Bonuspoeng:
    113
    Necroer denne litt.

    Noen som har prøvd hos Møller i det siste mtå å betale bil med kredittkort, eller er dette helt stengt for? Min far skal betale ny bil i mai. Er snakk om MC. De har ikke tatt kort der i det hele tatt ifbm betaling av service tidligere, tror jeg.

    Noen som evt har hatt suksess med at Curve godkjennes som debitkort og derfor kan brukes der? (Er snakk om Møller Kokstad i Bergen om noen skulle ha spesifikk erfaring akkurat derfra).
     
  2. hiawatha

    hiawatha Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det var iallfall helt uaktuelt å få betale med KK hos Møller Drotningsvik da jeg kjøpte bil der for nøyaktig 1 år siden. Selgeren sjekket også med hovedkontoret / sentralt hold. Selv om jeg skulle stå for alle gebyrer var det ikke mulig.
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Møller bil Oslo vest tar Amex på service, men vet ikke om det også gjelder bilkjøp. Terminalen støtter hver fall Amex ;) Nå ser jeg du skriver Bergen, men kan jo hende noen andre lurer på dette i Oslo.
     
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan jo hende at noen syns det er bryet verdt å komme til Lilleaker for å få betalt en hel bil med sitt Amex? :p Hvis man har sevice på bilen der, kan man få billetter til toget (for de som trenger det) og kan dermed ta toget inn til byen og gjøre hva men vil, enn å sitte og vente der :cool:
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha! Ja, enig om man faktisk får betalt bilen med Amex, ikke bare service. Men er serviceregningen stor nok, kan det være verdt det uansett :) Har hatt bilen TO ganger på service etter jul, så det ble da litt omsetning på Amex. Men nå har jeg gangavstand da, så kostet meg ikke mer enn et par kalorier ;)
     
  6. DonC3

    DonC3 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Har en kompis som vant 3,8mill i lotto for en uke siden (det er faktisk helt sant). Han gikk og kjøpte seg en ny VW Amarok. Han betalte hele bilen med VISA! Det gjorde så vondt å høre! Han gikk glipp av 150.000 poeng og 2CT.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått godkjent betaling på epost fra selger hos Skoda og VW her i Oslo. Men, som sagt ikke testet det i praksis. Forespurte både Amex og MC, og fikk bekreftet muligheten for å betale 1-2% ekstra på Amex pga gebyrer.
     
  8. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har konkrete erfaringer med aksept for enten MC eller Amex hos Bilia, Bavaria eller Møller i Oslo eller Viken? Tenker da på beløp > 600k
     
  9. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Bilia Drammen tar MC men ikke Amex på verkstedet. Bilkjøp kan ikke betales med kredittkort. Vil tro dette gjelder for alle Bilia-forhandlerne.
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Bilia Økern tar Amex på verkstedet.
    (Og Curve)
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Bilia Follo og Oslo tar ikke kort ved bilkjøp i hvertfall.
     
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Bilia Økern tok Curve med SAS MC som underliggende kort ved delbetaling bilkjøp. (Dog opp til Curve sitt maksbeløp)
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg betalte innskuddet på en bil som skulle leases på Møller Bil Ryen for ganske mange år siden.
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,709
    Bonuspoeng:
    293
    SnapDrive Lagunen Bergen tar Amex
     
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg testa bare med MC eller Amex jeg. Fikk ikke betale noe av bilen hverken hos Bilia BMW Follo eller Bilia Volvo Økern. Nå skal jeg betale ny bil på Bertel O Steen Jessheim på torsdag, så har bedt selgeren undersøke hvor mye av bilen jeg får betale med MC.
     
  16. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Ser av tråden her at det er mange forhandlere som er kjipe når det kommer til betaling med kort, selv om alle jo har muligheten til å ta det. Sist jeg kjøpte bil sa jeg bare "Jeg tar bilen, betaler med kort, og gebyret blir en sak mellom deg og banken". Ikke noe problem i det hele tatt. De fleste bilselgere vil heller ha et salg enn å la det glippe på grunn av noe småpenger på slutten.
     
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Etter litt hard pruting er det ikke alltid de vil ha enda flere tusenlapper i utgift. Jeg handler til over en mill. Men hva er gebyret de betaler til MC nå tro? Kan jo hende et spleiselag er aktuelt.
     
  18. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Møller Vest tar ikke Amex ved bilsalg. Jeg forsøkte å betale innskuddet på ny leasing rett før jul.
     
  19. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    I mitt tilfelle var det snakk om en liten bruktbil til 155k, men jeg ville i utgangspunktet anta at det er enda mindre morsomt å tape et salg på 1m. Uansett, spleiselag burde alltid være verd et forsøk :)
     
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Spørs hvor mye du har pruta på forhånd ;) Men han skulle sjekke mulighetene. Blir fort noen poeng av det :)
     

Del denne siden