Ny bil...?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Spurs, 06. febr 2017.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,629
    Likes mottatt:
    6,629
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har prøvd ut iMove og vet om de tar amex eller ikke? Vi har brukt Fleks endel (de tar amex) og har egentlig lyst til å prøve noen av bilene til imove, men vet ikke om jeg har like lyst hvis det ikke teller mot CT...
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,629
    Likes mottatt:
    6,629
    Bonuspoeng:
    183
    Fant ut at det gikk å bruke angrefrist på bestillingen, så jeg bestilte bare en bil og JA de tar Amex :) Hadde nok blitt Fleks isteden hvis ikke ;)
     
  3. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg henter ut ny bil fra Gumpen Auto Porsgrunn til uka og var innom i dag for å betale egenandelen på bilen. Sa jeg ønsket å betale med kort som jeg gjorde sist og det var ikke noe problem. Betalte en 6 sifferet sum med Amex og resten med Saga MC og var aldri noen diskusjon rundt det. Jeg hadde for øvrig ingen dialog med selger rundt hvor mye jeg kunne betale med Amex i forkant, jeg bare dro kortet i terminalen når han kom med den :) Ble ingen kommentar rundt det i ettertid heller :)
     
    ChrisTW, cooolcatz, Lars J and 2 others like this.
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som et sted som kanskje kommer til å få flere kunder herfra.. :cool:
     
    RoadKing, Travellingalf and Wendel like this.
  5. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har brukt iMove i flere måneder og har kun positivt å si. De byttet bil på 2 dager når jeg ikke var fornøyd med den. Når en annen (helt ny kinesisk elbil Zpeng G3) streiket fikk jeg erstattet den veldig raskt. To, tre ganger glemte jeg å betale for parkering og de belastet meg ikke adm. gebyr selv om de kunne.

    Har dessverre ikke like gode erfaringer med Fleks. Du kan ikke bytte bil (bare etter 30 dager og du må si ifra med 14 dagers varsel) så ofte om du skulle bli misfornøyd. Administrasjonen er også svært bak den iMove er.

    PS. Husk at SAS Amex ikke har egenandelsforsikringen for leiebil. Det har for eksempel Bank Norwegian og Remember.
     
    RoadKing and Emma like this.
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,629
    Likes mottatt:
    6,629
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har leiebilforsikring som en del av reiseforsikring. Det er jo usikkert om de vil se på kontrakten som en leiebilkontrakt eller en leasingkontrakt, men jeg kommer vel til å prøve å sende inn krav uansett hvis det skulle skje noe. Og det er jo ikke noe større egenandel enn om jeg skulle eid bil så jeg tenker det ikke er noe stor problemstilling.
     
  7. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan tenkes ;) I så fall så er det bare å si ifra, så kan jeg gi dere nr til min selger der :) Men det kan kanskje være greit å ikke nevne høylytt at man vil betale store beløp med Amex der. Kjedelig hvis de skulle bli veldig obs på det å evt gå vekk i fra muligheten :)
     
  8. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Bør vi lage en liste over bilforhandlere som aksepterer kredittkort?

    Kan i så fall legge til Gromstad Stoa i Arendal, de har Nissan og Skoda.

    Har også fått aksept fra Toyota i samme by for å betale med kredittkort der, men jeg havnet hos førstnevnte.
     
  9. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde blitt veldig glad for en sånn liste! Leter etter ny (brukt-)bil om dagen, og hadde satt stor pris på tips om hvor man kan betale med Amex :)
     
  10. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har kjennskap til BMW-forhandlere som tar Amex (evt mastercard)? Bor i midt-norge men kjøper absolutt bil i en annen landsdel dersom det trengs.
     

Del denne siden