Leser hos final call at wifi forsvinner på plus uten status. Det er jo litt kjedelig, selv om ratene må sies å være rimelige ift andre der ute.
Om man har bestilt en billett før endringen, har man da ikke krav på å få innfridd gratis wifi? Evt. kompensasjon man kan handle dette for.
De har i det minste beholdt gratis wifi for EBG og oppover, og for alle på biz. Skjønner at SAS har vært i særklasse som har hatt dette som tilbud uten å betale for wifi, som tydeligvis alle andre selskaper tar betalt for.
Dette er nok veien det går på de fleste områder fremover. SAS vil ta seg betalt for alt de kan ta seg betalt for, så blir fordelene forbeholdt de med status og de som reiser på de dyreste billettene. Dette åpner jo opp for en økning i inntekter, men dersom jeg betaler for wifi har jeg enda større forventninger til at det funker slik det skal, noe det ofte ikke gjør i dag.
Absolutt, de har vært bedre enn de andre på denne fronten. Men, siden Plus ikke er business, så var det jo også en av de tingene som gjorde det litt mer fristende å reise i ikke-minus klassen. Merkelig av dem å fjerne noe som koster så lite å tilby etter de først har installert utstyret. Mange i Plus gidder å koble til uansett, men det gjorde at man fikk *noe* tilbake for ekstraprisen i tillegg til en pappeske med harde poteter og gørre proteiner.
Det fine er jo at høytbetalende (status koster også på en eller annen måte) kan få bedre kvalitet på tjenesten ettersom den ikke overloades. Så er jo også dette midlertidig - er nok ikke mange år til wifi er så billig og selvsagt at alle får det gratis, men kanskje med speedcap beroende på klasse og status.
Må bare komme med en fun fact, på C til NY i SK bussen, var plutselig trippel sjokisen konfekten blitt til en duplex sjokis løsning. Usikker om det også gjelder pluss, men det spares over hele fjøla... Trist er nå det...
Glem nå ikke at SAS er i en Chapter 11-prosess. Det viktigste for SAS, og oss, er at SAS kommer ut av den og reiser seg som fugl fønix slik at vi om et år eller to kan se en utvikling i motsatt retning (lov å håpe..)
Gjelder pluss i Europa også ja. Ganske synd egentlig, den sjokoladen er noe av det beste med Europa-pluss.
Fugl Fønix med minst 20 mrd i gjeld, samtidig som man fremdeles har en grov overspend jmf månedlige oppdateringer. Tar forbehold her om at jeg ikke er flink nok til å helt forstå kvartalsrapportene - men erfaringsmessig betyr det også at de prøver så godt de kan å dytte saker og ting under teppet.
På en drøy times flight i Plus mellom OSL-CPH-OSL i helgen delte de velvillig ut drikke, men flere rundt meg spurte om musserende vin, en liten matbit og lignende. Musserende sier menyen ganske tydelig at de ikke har intra-skandinavia, så greit nok. Men at det bare er sjokolade eller Gustavssons chips, eller hva de nå heter? Temmelig dårlig, er nå min mening.
Synes også det er rart man ikke tilbyr noe sunnere alternativ enn KUN sukkerbomber ombord. All den tid de skal være så bærekraftige og slikt…