Jeg har ingenting positivt å si om den nye nettsiden til sas. Det er en rekke tekniske feil. Døde linker: 1. Når man klikker på bestill bonustur som man finner link til helt nederst, kommer man til statsiden. Ingen innlogging på eurobonus konto som skulle ført meg til bestillingen. 2. Groveste feil som jeg har funnet Når jeg klikker på optjen poeng i kategorien eurobonus helt nederst, kommer jeg til nettside med feilmelding (404). Denne linken skulle ført meg til side med oversikt over partnere. Slik jeg kunne se tabeller med opptjening. En løsning kunne hvert å sende meg til gammel side med opptjeningstabell men det gjør de ikke. Når jeg går inn på classic.sas.no for å se på opptjeningstabell der (gammel side), kommer jeg til samme feilmelding side som fra sas.no. Altså de river ned det gammle før de setter opp noe nytt som virker. Feilmeldinger kommer gjevnt over, selv om jeg ikke har noen flere konkrete eksempler akuratt i dette øyeblikket. Layout: En generelt rotete side. Vanskelig å finne frem til viktig informasjon og den er generelt treg. Navgiering: Vanskelig å finne frem til informasjon som man ofte trenger. Layouten gjør det ikke enklere med navigering. SAS burde aldri introduserter dette her, før alt virket. Har lyst å skrive en klage til gullmailen og ringe til dem. Dette er helt håpløst.
Tiden for SAS var overmoden for å introdusere nye sider, for første gang har de et utgangspunkt om er brukbart på mobiltelefoner. Jeg skal være enig at det er en del mangler og lite gjennomtenkte løsninger, så jeg håper at SAS kan tenke litt mer smidig utvikling slik at funksjonalitet utvikles løpende og alt forbedres med tiden.
Ifølge den nye siden til SAS opptjener man heller ikke poeng på flights som er operert av Cityjet. Dette stemmer vel ikke?
Kalkulatoransvarlig ser ut til å ha gjort en glipp under utviklingen av de nye sidene. Det ligger i alle fall en prisbug inne i systemet. Ved et søk på en reise med utreise en tirsdag får jeg opp en pris på kr 13 733. Endrer så utreisedag til mandag og velger den nye, og lavere, prisen som kommer opp på hjemreisen. Når man så klikker seg tilbake til tirsdag som utreisedag henger ikke priskalkulatoren helt med og gir en lavere totalpris en man først fikk opp, nå kr 12 401. Dette til tross for at det vises samme pris på enkeltreisene. Den reduserte prisen blir med videre når man trykker på fortsett-knappen, men jeg har ikke forsøkt om rabatten blir med gjennom hele bestillingsprosessen.
Jeg fikk i alle fall 250 poeng når jeg fløy med Cityjet forrige onsdag. Mener også at det sto at jeg skulle få poeng da jeg bestilte også.
Prøver å nå gjennom på chat. Legger inn EB-nummer og venter. Blir nummer 1 i køen og så hopper det opp til 12-3 og 18. Prøver på nytt 1 time senere, samme prosedyre. I tillegg prøvde jeg å finne opptjeningstabellen, men der er alle nedtrekksfanene døde. Gratulerer til SAS... Kom gjennom på telefon på under 60 sekunder
Annet spørsmål: Finnes det ingen mulighet lengre å endre bestillinger man har gjort på hjemmesiden? Må man ringe til hotlinen? Lenken på classic.sas.no fører til en 404 og på den nye siden kan jeg bare bestille ekstra bagasje eller velge sete...
Jeg skulle endre seter på en bestilling der SAS så elskverdig har byttet fly, uten å seate oss 4 i familien sammen. Dvs to av oss hadde seter, men på den ene flighten var det meg og en av gutta. På den neste kun meg og kona,men vi var flyttet fra 6+7 B til 24 E+F. Begge gutta hadde ikke seter lenger..... Jeg gir opp.... Fikk etter mye manøvrering kommet meg inn på en classic-side og endret setene, men fyttegrisen for et makkverk av noen sider. Endte vel på 8-9 treff på en 404-side... DJIIZES sier jeg bare *tommelskikkeligned*
Opplevde nettopp det samme. Setevalg var bare en inaktiv grå knapp, men fant etterhvert en løsning via classic hvor jeg via "mine bestillinger" manuelt tastet PNR og etternavn for å få endret sete. Unødvendig tungvint.
På min bestilling til HKG fikk jeg knappen for "bestill mat", klikker på denn og få setevalg og ekstra bagasje... ikke sett matbestillingsknappen siden...
Den mest akutte feilen SAS bør rette opp er formatet som vi får printet ut billettene på. Før var de perfekt tilpasset ett A4 ark, mens nå blir det bare rot i forhold til dette. Dermed blir jeg tvunget av Revisor å booke med Norwegian i stedet for med SAS, siden Revisoren ikke går god for SAS formatet i bilagene jeg legger til han på jobben. Han er litt pirkete på detaljer. Dermed mister SAS 42 pendlende ansatte som flyr ca 100 flyginger hver i snitt i året. Så i stedet for å få dem som diamant kunder, så blir disse gullkunder i stedet for siden de mister ca 30 flyginger med SAS frem til Sommerferien. Disse flygingene blir gjort med Norwegian, så da mistet de 1260 segmenter som ellers ville bli flydd ned SAS, noe som tilsvarer 5 fulle innenriksfly, bare på min bedrift. Håper at SAS får kontroll på dette innen 1 Juni, ellers kommer vi til å booke med Norwegian videre ut over høsten, og da blir fordelene med å fly Norwegian så store at vi heller flyr med dem fremfor SAS da de ansatte vil miste lounge på Gardermoen. Lounge har vært trumfkortet til SAS over Norwegian, så begynner Norwegian å tilby dette til dem som flyr mer enn 40 flyginger med dem, så er det over og ut med vårt kundeforhold til SAS. De lever på nåde inntil planleggingsmøtene i Juni, har de ikke fått fikset problemet innen da, så går våres bedrift formelt sett over til Norwegian, så dette formatet må de fikse, ellers har jeg ikke noe valg, da blir jeg tvangskiftet til Norwegian dessverre, og de er ikke Star Alliance
Med mindre du tuller snabelfaen så må dette være noe av det merkeligste jeg har hørt. Mulig jeg er dum, men formatet på papirbilletten er jo helt uinteressant for en revisor. Ellers er den nye nettsiden OK ved første øyekast, men Gud bedre så uferdig når man begynner å surfe rundt
Vet aldri hva folk henger seg opp i. Har opplevd flere anledninger (forskjellige steder) hvor kvitteringer fra Expedia ikke er tilstrekkelig for refusjon, så jeg booker aldri via Expedia (igjen) om jeg forventer å få noe refundert..
Uansett, hvis utskriften er marginalt over A4, kan problemet fikses med å velge minimumsmarg på utskriften.