Startet å spare Eurobonus for et års tid siden og det har blitt en god del. Skal til Thailand fra når som helst i januar til senest 16. februar. Ser jo nå at jeg er ute litt for seint og klarer ikke finne noe ledige bonusreiser. (Hvert fall ikke ut i fra mine lete-kunnskaper). Er det noen som har tips, triks eller kan hjelpe meg? Svært ønskelig å kunne benytte meg av bonuspoengene mine kontra å betale cash for billetten! Jeg kjøper gjerne en flaske champagne eller vippser noen kroner om noen kan sjekke litt for meg, da jeg er blank i detta gamet!
Velkommen til galskapen! Til dette føremålet ville eg sett meg ned med www.awardhacks.se/star og søkt i veg. Fyrst på OSL-BKK. Om eg ikkje fann noko der ville eg delt i to, og søkt etter f.eks. OSL-LHR/LHR-BKK, OSL-FRA/FRA-BKK eller OSL-IST/IST-BKK for å finne billettar i det aktuelle tidsrommet. Hugs at du maksimalt kan ha 8 legs på heile turen og ikkje ha lenger lay over på ein stad enn 24 timar. Å reise til Bangkok frå Skandinavia kostar vel 165 000 poeng T/R i business. Når du har funne den reiseruta du ynskjer ringer du til SAS og bestiller. EDIT: Om du reiser åleine ser det ut til at det er råd å komme seg ned via FRA og DEL med Air India (FRA-DEL) og Thai (DEL-BKK) på fleire datoar i januar.
7. Januar: Oslo-LHR SAS C, LHR-Fra LH C, Fra-Mumbai Air India C, Mumbai-Bkk TG C, retur 14/15. februar: Bkk-Kuala Lumpur TG C, Kuala Lumpur-IST TK C, IST-Oslo TK C. Bare til å booke , og alt funnet på SAS Star Alliance siden.
Jeg tar meg bare lov til å låne tråden litt (er også i gang med å planlegge livets først tur med CT neste år): Er det da i praksis lov å ha 24 timer mellom alle legs, eller er det en begrensning i reisetid (altså 3 x opptil 24 timer dersom jeg har fire legs på utreise)?