Ny kampanje i dag ja! Etter at forrige kampanje sluttet i går. Den startet forøvrig 17. mai etter kampanjen der gikk ut 16 mai. Den ene kampanjen følger den andre. Prisene ser like ut som den forrige. Selger dette selskapet sine billetter kun som kampanjepriser???
Hvorfor ikke, de klarer vel brukbar bunn-linje allikevel. Billettene er dog veldig dyre fra US, jeg har forsøkt å booke QR til US via DOH for det første er det ikke gjennomgående priser, og DOH-US er grise-dyrt. At det kom AUS/Østen priser nå, var vel nesten gitt ettersom SQ kom med kampanje. Savner dog noen virkelig gode CX kampanjer dette året (i fjor OSL-DOH-HKG-KUL-BKI-HKG-DOH-OSL) for TNOK 10 pr snute.
https://viatrumf.no/cashback/qatar-airways-notrumf?merchantDisplayName=Qatar Airways Trumfbonus i tillegg!
En forskjell på denne og forrige 2 for 1 kampanje som nå ble avsluttet er tidsrommet man kan bestille billetter. Nå kan man bestille fra dags dato og fremover. Så muligheten for en fin-fin pris på sommerferie billetten er innafor
I ren abstinens etter hjemkomsten fra Adelaide i forrige uke bestilte jeg fire billetter til Bali på 2 for 1 tilbudet 18. mai. I dag koster de samme billettene 11.300,- mindre. Jeg ringte kundeservice og fikk beskjed om at de første billettene ikke var mulige å avbestille uten å tape hele beløpet, mens nettsiden til QR bare krever latterlige 8.180,- i avbestillingsgebyr. Damen på kundeservice sa at det riktignok var en feil, så hvis jeg benyttet den muligheten (som altså ikke skulle være en mulighet), vil jeg likevel tape hele beløpet. Forvirret? Jeg også. Er det noen muligheter her? Hva ville dere gjort? Beholdt de opprinnelige billettene og si høyt til deg selv tre ganger daglig "gjort er gjort, og spist er spist" (for økonomene der ute betyr dette at betalingen er å betrakte som sunk cost)? Eller ville dere tatt sjansen på å avbestille og bestille på nytt for å spare ca. 3000? (De nye billettene har faktisk litt bedre tidspunkter.)
He, he... egentlig øver jeg meg på ikke å optimalisere alt og ingenting - så dette er egentlig helt greit. Og .. hoi - oppdaget nettopp at de nye prisene, som også ville medført litt andre avganger for etappen Doha-Denpasar t/r, samtidig ville vært med A330-300 istedet for Dreamliner. Og seteoppsettet på A330-300 er 2-2-2 og 165 graders vinkel på setet - og da er det helt innafor å beholde Dreamliner-billettene. Rasjonalisere, dividere, subtrahere, makramere... etc. som Gorgon Vaktmester så presist og vakkert formulerte det.
Vær litt forsiktig med avbestilling hos QR. Sist gang endte jeg opp med en voucher på 4000kr fremfor standard refusjon.
Oj - høres ikke bra ut. Og kundeservice er dessverre bob-bob, jeg får alltid følelsen av at vedkommende i den andre enden blar opp i en manual og leser opp en standardtekst uansett hva jeg har på hjertet. Litt det samme inntrykket som man fikk når man i riktig gamle dager, på 70-tallet, kunne ringe frøken Ur for å få vite hva klokken var.
Vær litt forsiktig med avbestilling hos QR? Du får vel nøyaktig det du har krav på iht. Fare Rules på billetten din.
Tenkte på at i caset til Robert H det var en tvetydig beskjed fra nettside/kundebehandler. I mitt tilfelle fikk jeg refusjon i form en personavhengig voucher som måtte brukes innen 9 måneder. Går ut i fra at det var i henhold til vilkår, men likevel... Mange leser kun "refunderes/endres mot X gebyr" uten å lese resten av regla.
Får av en eller annen grunn kampanjer tilsendt på Polsk fra QR. Vanligvis er kampanjene til QR ut fra Warszawa en del dårligere enn fra Oslo men i dag ramla denne inn med tilbud i Y. Warszawa (WAW) Bangkok (BKK) 1,110 PLN Warszawa (WAW) Bali (DPS) 1,080 PLN Warszawa (WAW) Ras Al Khaimah (RKT) 1,035 PLN Warszawa (WAW) Doha (DOH) 975 PLN Warszawa (WAW) Hanoi (HAN) 1,130 PLN Warszawa (WAW) Kuala Lumpur (KUL) 1,090 PLN Warszawa (WAW) Malediwy (MLE) 1,080 PLN Warszawa (WAW) Ho Chi Minh (SGN) 1,110 PLN Warszawa (WAW) Singapur (SIN) 1,120 PLN 1120 PLN er i skrivende stund ca. 2400 NOK. Ganske OK priser dersom man har anledning til å reise ut fra WAW. Bestilles: 1-5. juni Reiseperiode: 27. juni - 4. september http://www.qatarairways.com/pl/pl/offers/children-promotion.page?CID=EMPL161040
Det er tilbud på barnebilletter. Betaler kun skatter og avgifter for barn som flyr sammen med voksne. Dessverre ikke noen sinnsyke billigbilletter...
Burde kanskje tatt hintet med bildet på kampanjen. Sår vel ingen tvil om mine språkferdigheter i polsk..