Ah søren, tenk at Lufthansa ikke har tenkt på innspillene dine her @RoadKing , de burde jo fase ut 747 med en gang da!
Regner med LH hadde faset ut både 340 og 747-400 hvis de hadde hatt nok nyere widebodies som kunne erstatte dem. Med mindre de klarer å kjøpe tilbake de 6 de har solgt, så skal det godt gjøres å skaffe seg flere a380 på kort sikt. Og med 27 340, 8 747-400 og 19 747-8 i flåten, så er det mange seter som må erstattes dersom de fases ut. Og på lang sikt så skal jo 777-9 erstatte 340, 747 og 380. Men, ja, foretrekker 380 foran 747 anytime. Ble virkelig overrasket over skranglinga, til og med på nye 8i!
Hadde ikke Air China First mellom biz i nesen og eco bak i sine 747? Kanskje så enkelt som at nesa er for smal? Det med vekten var vel et problem for Qatar med Qsuite også? Mener det satte noe begrensning på rekkevidde og frakt for de også?
Setekart for er også tilgjengelig nå... First er enda ikke klart, så de fem maskinene som blir levert nå i sommer må få retrofit senere.
Er dette 350? Eller vil det bli denne layout'n på alle maskiner? Tenker da på at LH ikke har singleseter i biz (på 380 iallefall)
Det er A350-900. Samme produkt kommer også på nye 787-9, men der blir det ikke First. A380 har de ikke fortalt hva får enda, bare at det blir et "nytt sete i Business, men ikke Allegris".
De starter med A350, fortsetter med 787 til høsten og så blir det vel bytte på 747 (bortsett fra andre etasje der det ikke er nok fysisk rom til de nye setene). Usikker på om A380 skal få nye seter, men det er nok uansett en god stund til
Må si jeg syns det er stas at 380 lever videre. Greit, de ser ikke pene ut, men komforten er himmelhøyt over 747 /777.
Det ryktes at A380 biz får Super Diamond seter fra Collins. Ifølge flyertalk ryktemølla. Stock image av det setet:
Et knippe YouTubere + flere fra bransjen fikk være med på inaugural flighten her om dagen. Var vel denne @Wiolenze skulle ha vært med på også? Ser ut til å bli en del forskellige layouts på businesskabinen. Spennende hvordan avkjølingsfunksjonaliteten i sete skal fungere. Er vel en del som har opplevd en litt for varm kabin og problemer med å få til å sove. Sam Chui: Tysk YouTuber:
Ikkje LH, men LX. Dei må legge på over 1tonn vekt bak i flyet på A330 for nye first class gjer flyet for tung i nasen Ganske sprøtt, me skal gjere flyet tyngre enn nødvendig og legg på ei vekt. Kunne heller brukt det gode tonnet på bedre polstra økonomi seter? https://onemileatatime.com/news/swiss-new-first-class-heavy/
Nærmar seg med Allegris og first: https://www.aerotime.aero/articles/...AOy-894ZE53EfzwK6Q_aem_q4225-5FZSn7WdHi8V1rvw