Har klart å sjekke inn begge veier samme dag før, men sist måtte jeg kansellere innsjekk og prøve på nytt før jeg fikk det til.
Opplevde det samme som OP her, fikk ikke sjekket inn hele veien til USA, men gikk fint å sjekke inn første legget til Køben 36 timer før og all info var lagt inn i god tid. Når jeg kom på nye Flesland så prøvde vi automatene og ble bedt om å gå til skrankene for hjelp og levere bagasje. Der ble vi møtt av et arrogant troll som ga meg en overhaling fordi jeg da måtte skjønne at passet ikke var skannet. Skikkelig ufordragelig, det skal mye til for at jeg blir irritert, men her brukte jeg litt utestemme og hun jenket seg kraftig når hun så at jeg var diamant og beklaget seg, var visst litt oppstartsproblemer her... normalt ville jeg skannet passet i kiosken, men det var ikke mulig, heia SAS IT.
Tidligere kunne man sjekke inn for begge veier om man reiste kun med håndbagasje. Mistenker at innsjekk må gjøres når det er under 23 timer til returen.
Det ser ut til at det er det som er tingen. Avlyste innsjekk og sjekket inn på nytt (i app), da fungerte det å sjekke inn begge veier. Men nå er det innenfor 23 timer før, så det er nok årsaken. Fikk melding i app om at jeg bare kunne sjekke inn for returen dersom jeg ikke sjekket inn bagasje.
Empiri viser nå: Det går an å sjekke inn 36(?) timer før på nett. Det går ikke an å sjekke inn på returen på nett. Kanskje fordi det er retur samme dag?? Burde ikke ha noe å si. Dersom man har sjekket inn på utreisen 36 timer før, men ikke fått sjekket inn på returen, får man ikke mulighet til å gjøre dette uten å kansellere innsjekk og gjøre det hele på nytt. Det går ikke an å sjekke inn på returen dersom man har innsjekket bagasje (sto det i appen da jeg sjekket inn). På nettsiden står det at jeg ikke kan få mobilt boardingkort, men jeg har boardingkort i appen.. (Gjenstår å se om det faktisk fungerer..) Da gjenstår det bare å se hvordan det går på OSL. Og på BGO. (Der er det i alle fall Café Lounge!) Heia SAS IT!
Det fungerte sånn halvveis. Det pep og lyste rødt ved boarding begge veier. På OSL sto jeg litt i kø for å prate med gate-personalet, det tok alt for lang tid, så jeg prøvde å boarde på nytt. Da gikk det.. På BGO fant hun meg ikke i systemet, før jeg plutselig dukket opp, og jeg ble tildelt setet jeg hadde valgt selv ved bestilling.