Ny SAS Business Class i Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henrik Olsen, 15. april 2025.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,295
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er et godt poeng.

2. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Dette ser dessverre ut til å stemme, jeg søkte på noen random destinasjons nå (ALC, CDG, CPH, LHR) og det dukker opp bare 6 rader på alle.
    bløffnizz.JPG

3. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,557
    Bonuspoeng:
    93
    Info på SAS EB MC sin nettside;

"Fra 6. mai 2025 innføres en endring ved bestilling av Fly Premium for reiser med avreise fra og med 1. oktober 2025. Inntil videre vil du fortsatt reise med Premium Economy på innenriksflyvninger, og i Business Class på skandinaviske og europeiske ruter. På langdistansefly vil du fortsatt reise i Premium Economy eller Business Class, slik som i dag. Langdistanseforbindelsene forblir dermed uendret."

4. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,557
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, hvis de ikke åpner opp Business seter i kombinasjon med langturer. LH gjør jo det. Går an å håpe at SAS tenker det samme.

magnusant and Lars J like this.
  5. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som har sett en eneste billett i business bonus til land som Spania? Finner ikke en eneste en til AGP med hverken betasiden eller awardfares.. Forøvrig er jeg personlig skeptisk til cashprisene også, kjenner svært få som gidder å betale 8-10k ekstra per pers for blokkert midtsete og ekte bestikk i 4 timer. Jeg og familien kjøpte f eks innimellom Plus (i cash) på denne ruten da forskjellene var mindre (typ tusenlapp ekstra), men om dette holder blir nok siste tur foran gardinen til sør-europa i sommer:(

Last edited: 06. mai 2025
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke sett en eneste business bonus til noe sted så langt.

Det blir også litt spennende å se hva minsteprisene for oppgradering ender på, både i penger og poeng. I motsetning til før (hvis man er gull) gir jo oppgradering faktiske fordeler nå.

7. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,269
    Bonuspoeng:
    163
    Min Plus pro billett til MUC står nå med bestillingsklasse B og tur til LHR står med bestillingsklasse S som selvsagt er de som gir lavest inntjening i business

RoadKing liker dette
  8. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Rimelig dårlig formulert den teksten her, men tolker det som at de ikke endrer på nivåene. Ergo kan man få Europa-biz til 15k poeng én vei, eller 30k poeng T/R. Kan øke verdien og sjansen for at jeg bruker poengene mine på noe sånt dersom maten og servicen faktisk er god, og champagnen flyter fritt. Gjenstår å se noe tilgjengelighet da..

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Ser sånn ut ja, men jeg legger merke til at det står "Inntil videre" så det blir vel endringer etterhvert. Forhåpentlig blir endringen bare at det kreves mer opptjening for å nå det nivået som gir business for prisen av økonomi.

The_Dude, EndreD and Fersk1 like this.
  10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,012
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke bare Spania. Det finnes stort sett ikke et eneste sete i business bonus til noe land i verden så langt kalenderen rekker. Utenom USA naturligvis, men det er jo totalt uinteressant. Får håpe de bare ser an etterspørselen for cash før de legger ut bonusseter. Dette kan i hvert fall ikke fortsette. Det gir jo også mening at de andre selskapene i ST ikke tildeler SAS spesielt mange bonusseter når de er så gniene selv.

RescueMe liker dette
  11. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    Ligger fortsatt ute for Mars 2026 både her og der.
    24 til 25 mars 2026 her.
    Tror dette er feil men løp og kjøp.
    ber1.jpg ber7.jpg

paron, Rscott, The_Dude and 2 others like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Skal man dømme av dette kommer det til å bli vanskelig å skaffe billetter til fler enn to i business.

13. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    93
    Enveis-billetter har blitt veldig mye dyrere etter omleggingen...

14. Fersk1

Fersk1 Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Dette ville jeg tenkt var den mest hensiktsmessige løsningen, med tanke på at tilgangen i business nødvendigvis vil være lavere enn pluss.

Å finne ledig tur/retur i business på et tidspunkt som passer tror jeg blir vanskelig dersom alle som kvalifiserer for plus for go i Europa i dag får muligheten for business for go. Det holder å ha 50 000 i poengopptjening i året for å kvalifisere for dette i dag.

15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,012
    Bonuspoeng:
    183
    Se der du. Jeg har bare brukt awardsøket fra den nye nettsiden. Der vises ingenting i business. Men jeg ser nå at det fortsatt finnes Plus etter 1. oktober, så da er det nye søket bare ikke oppdatert med nye klasser.

upload_2025-5-6_11-6-17.png

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en Bonus Plus (I) billett til LPA som har blitt Business Bonus. Den andre som er kjøpt Plus Pro (S) står fortsatt som Plus Pro. De er i respektive november og desember.
    Kanskje de holder på å oppdatere, og tar en måned i slengen.

Ololsen liker dette
  17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg pratet med diamantsuppoten nå i forbindelse med å få lagt til en feederflight på en langdistansebooking i neste måned. Hun sa at i løpet av de neste dagene kom SAS til å legge ut litt mer bonusbilletter i forbindelse med overgangen til business. Får håpe det stemmer, for det er tynt akkurat nå.

Emma, Rscott, holmen and 6 others like this.
  18. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Testet hvordan det ser ut å booke Premium Bonus OSL-CPH-ORD og fant ut:

1. Premium på long haul lar deg velge sete i Business short-haul? Er dette meningen?

2. Dette betyr isåfall at de har åpnet opp plasser på short-haul biz bonus (OSL-CPH er ikke ledig alene) for å ordne connection, slik nevnt over.
    Screenshot 2025-05-07 at 09.57.45.png

EndreD and Lars J like this.
  19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Fra FAQ på Salesinfo:
    upload_2025-5-7_10-30-1.png

RoadKing, themichael, Earl and 4 others like this.
  20. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,733
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er meget konkurransedyktig sammenlignet med alle andre europeiske selskap. Det er veldig positivt for passasjerene, men jeg forstår ikke helt hvorfor SAS setter noen i biz på short-haul nå man fly premium på long-haul. Får man da den artige situasjonen at man har lounge på ARN i dette tilfellet, men ikke på CPH?
    Denne løsningen må da fylle ganske mange av biz-setene fra Skandinavia til CPH.

MarkSS and themichael like this.

Del denne siden