Ny SAS Business Class i Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henrik Olsen, 15. april 2025.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ingen servering å snakke om mellom hovedstedene i skandinavia, så de kan bare legge til ekstra rader i biz uten at det koster dem mer enn de ledige midtsetene.

tobeornot999 liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt, og det innebærer at det blir nok atskillig flere enn de 6 radene det var snakk om til biz.

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Så har plutselig Bonus Plus billetten som var blitt Business Bonus blitt Premium Bonus. Sitter fortsatt på rad 2 og har anledning til å velge rad 1-7 (altså mer enn 6 som vi tidligere har diskutert). Hva dette innebærer er ikke godt å si.
    Returen 2 uker senere står fortsatt som Plus Pro (betalt m cash).

4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,012
    Bonuspoeng:
    183
    Da slapp endelig SAS business bonusbilletter i Europa. Fikk alert i dag tidlig og rakk å bestille to til LPA i november. Mulig de har sluppet andre steder før uten at jeg har fått det med meg.

Trent600, EndreD, Emma and 1 other person like this.
  5. arust

arust Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Ser også ut til at det er sluppet med gammel Plus poengpris? Ser eks OSL-LHR i Business i november til 25 000 poeng, OSL-CPH til 15 000 poeng.

Emma and eventyrer like this.
  6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,012
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg betalte 30000 for to pax med FP4 til LPA

arust liker dette
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,295
    Bonuspoeng:
    293
    Booket en tur til MIA neste år, og OSL-ARN og CPH-OSL har 9 rader med biz hver vei.

RoadKing liker dette
  8. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde å booke om feeders på bonusreise, agentene finner ingenting. Ser ut som de problemene fortsatt ligger der...

9. saetershagen

saetershagen Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Rakk å få en AGP - OSL akkurat nå. Har fulgt med hver morgen (men selvfølgelig ikke i dag). Godt varsel var på fra Awardfares. Ser ikke ut til at det er lagt ut veldig mye, men kanskje de kjører litt puljevis. Har i alle tre leg med business i oktober. Satser på at det blir verdt å fly SAS i Europa igjen.

Sa noe positivt om Norwegian i en tidligere post, men ikke akkurat veldig fornøyd med en SC som førte til at resien ble lenger og priority boarding falt ut på to av tre leg. Mye styr for å fikset det hos kundeservice da de ikke har tilgang til fordelsprogrammet. Ventet i et par timer på chat før de gride å løse det - frem og tilbake o_O tilbake til bolaget!

Last edited: 13. mai 2025
  10. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Tror feilmeldingen er i forbindelse med sending av bagasje også tror agenten i andre ende av dette ikke går, og at systemet viser gjennomgående billett, men null bagasje på grunn av det. Opplevde det da jeg fløy hjem, men etter en samtale med dem i sjekk inn, så fikk de ordnet det slik at bagasjen ble med Saudi Arabian airlines fra DEL via JED til CDG, også tok jeg bagasjen av på båndet der, og sjekket den inn på nytt videre fra CDG - CPH - KRS. Så på en måte så oppstår det absurde situasjonen av det er to billetter på en billett med samme booking'nr, og så sitter agentet der "???? :confused:o_O", og da setter noen agenter seg på bakbeina dessverre :oops:

Bare tenk praktisk at det er rom nok i trabsit på CDG, AMS eller hvor enn denne feilen skjer, at du kan ta ut bagasjen, gå inn og sjekke det inn på de neste leggene på flyvingen. Så hvis du spør agenten om det er problemet med å konde igjennom bagasjen, så er det jo det. For ellers, hvis du kun reiser med håndbagasje, så kan du gå fra papir på de første to leggene, også sjekke inn med appen når du lander på de to andre leggene og gå reii inn to loungen også, men kun da, ellers må du ei strafferunde en ekstra sikkerhetskontroll.

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk akkurat en mail om at det er 25% på bonusbilletter til alle destinasjoner fram til 18. Mai. Men det blir jo ikke nøyaktig 25 000/15 000 poeng, så er vel ikke det som er grunnen.

12. CLT

CLT Nytt Medlem

Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    33
    Det er 25% poengrabatt med bestilling senest 18. mai og reiseperiode 13. mai - 30. september. Altså før SAS starter med Eurobiz 1. oktober.
    https://www.sas.no/special-offers/poengrabatt/

Men på samme side lenger ned står det:

BESTILL OG UTFORSK DEN NYE SAS EUROPEAN CLASS TIL DAGENS PLUS-PRISER

Gjelder for bestillinger gjort innen 31. august 2025. Fra september vil de nye poengprisene for European Business Class gjelde for alle nye Plus- og Business-billetter, inkludert ombookinger. Bestill din neste reise med poeng nå.

Last edited: 13. mai 2025
    Jorge and arust like this.
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er sannsynligheten for at det fra 01.09 blir nye regler for SAS Mastercard Fly Premium? :D

NoLimit liker dette
  14. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Høy vil jeg anta. Har heldigvis FP4 og benyttet meg av det. Begynner å helle til at FP4 er mer verdt enn CT (som jeg satte stor pris på før) etter allianse-skiftet og bonus-tilgjengelighet der. Mulig Amex Elite ryker snart nå.

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Liten. Det er jo allerede kommunisert at inntil videre er alt som før. Skulle de endret 1.10 hadde de nok gjort det nå, tenker jeg. Men at det på et tidspunkt kommer noe, det tror jeg. Men hele opplegget kan jo bli en vits dersom de struper tilgangen - hittil er det ytterst få seter som er sluppet (noen i dag til noen destinasjoner)...

16. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Da var det åpnet for business til ALC også f o m i går, det lønte seg for meg å ha litt is i magen og vente noen dager. Fikk booket 15-22 nov på biz og flypremium, 30 000 poeng tur-retur. God tilgang på biz på andre datoer også, men dette er jo litt lavsesong midt mellom høstferien og juleferien.

Her var det er 6 rader nedover og 7 rader oppover.
    Så det med 6 rader er nok ikke konsekvent: seter.JPG

Fly med oss liker dette
  17. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    626
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

Fikk booket OSL-GVA i Mars neste år i business med Flypremium.

Jeg fikk booket sete gratis, men kompisen min som også er EBG fikk opp at han måtte betale for seter. Er dette en IT feil? Bør ikke sete.res i business uansett være gratis?

18. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,718
    Bonuspoeng:
    183
    Han må sjekke at EBnr er lagt inn på hver flygning i app. Om det var en felles booking skulle du for øvrig kunne valgt seter gratis for dere begge ved booking uavhengig av hans status. Statusløse har måtte betalt for alle seter siden 18.10.23.

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,295
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har de siste par dagene fått opp at jeg skal betale for seter ved bestilling. Jeg er EBD.
    Gjennomførte bestillingen uten å velge seter. Så kunne jeg velge seter gratis i appen/på nettsiden i etterkant. Kanskje det samme har skjedd hos kompisen din?

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Booket i går business Fly Premium OSL - LPA for to i desember, jeg EBD og hun EBS. Fikk velge sete fritt, null kostnad for begge to.

Nordlands liker dette

Del denne siden