Ny SAS langrute! Seattle fra Mai 2025

Tråd i 'Nyheter' startet av Lars J, 01. sept 2024.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mye teknologiselskaper i Seattle.
    Kjenner til flere som har hatt månedlige turer dit ifm. jobb.. noen har til og med kråke på kortet allerede....

Den gode nyheten er vel at du uansett ikke får oppdrevet noen bonusbilletter....

Men tenk, den gangen jeg var i SEA sist kunne jeg ikke fly direkte.. Jeg måtte fly CPH(SQ F)-SIN(SQ C)-PEK(CA F)-SEA...

Fikk heldigvis søkt leg for leg, ellers hadde vi vel måttet være hjemme........

2. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Og den turen tok du seeelvsagt bare for å komme deg til Seattle ;).
    Min medfølelse! :D

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt.. overhode ikke snikskryt... :cool:

Og for å gjøre det enda verre så måtte jeg fly Y på betalt billett til LAX for å hoppe på NH F til TYO, for å oppdage at de kun serverer Wago på HND.....

Heldigvis klarte jeg meg mentalt igjennom denne voldsomme nedturen takket være at jeg fikk 1 time massasje mellom TYO-BKK (TG F) og BKK-CDG (TG F) og helt energiløs uten biff og kun foret med champagne måtte jeg få hjelp til å komme meg rundt på BKK ved hjelp av golfbiler.....

Det er hardt å være bonusnisse altså....

Last edited: 20. sept 2024
  4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ett par ruter som SAS kan legge Airbus A320-XLR på så er det CPH - KTM og CPH - CMB, for det er ingen skyteam selskaper som sater på disse to rutene. I lys av dette kan SAS velge ett narrow body fly som fint kan fly disse distansene fra CPH, så vil det gi muligheter for Codeschare med andre selskaper + charter kvote på CPH - CMB ruten som gir en garanti for 40% metning av kabinen. Det vil også åpne for at partnere kan kjøpe seter igjennom sine award program, slik at en ikke trenger ett ekstremt salg for å gjøre den ruten gunstig.

KTM er også innenfor rekkevidde med en vanlig A320-Neo. Dette kan bli en fin vinterute for alle dem som ønsker en ferie i fjellet på høst, vinter og vår :)

Last edited: 22. sept 2024
    NoLimit liker dette
  5. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har ikke A321XLR, de har A321LR. Det er endel forskjell i rekkvidde på disse.

A321LR kan fly 4000 nm hvis selskapene har valgt å utstyre den med alle tre ekstra drivstofftanker. Vet ikke om SAS har valgt to eller tre tanker.

A321XLR kan fly 4700 nm med en ekstratank.

NoLimit, afirm, Kristian and 2 others like this.
  6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som CPH-PVG er fjernet i perioden April-August.

Har kanskje ikke nok A350 til å betjene den

EDIT: tilbake igjen nå

Last edited: 25. sept 2024
    NoLimit and Shyneno like this.
  7. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    289
    Bonuspoeng:
    53
    Noen som har noen formening om når SAS pleier å slippe award på nye ruter som dette? Per nå er det nada nix i noen klasser på noen datoer, så vil jo tro det ikke er sluppet enda.

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,532
    Bonuspoeng:
    293
    Det tok vel mer enn ett år før det kom bonusseter på BKK ruten, de må nok bygge opp litt statistikk før de slipper bonusseter på nye ruter.

NoLimit liker dette
  9. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    289
    Bonuspoeng:
    53
    I see, Atlanta kom vel ganske raskt?

Cumulus and Shyneno like this.
  10. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det er forskjellig fra rute til rute. ATL kom rask og jeg husker at det var veldig god tilgjengelighet. Det også er allerede bonusseter på de nye Europa rutene som ble lansert i september.
    Jeg husker at det ble sluppet enkelte seter til BKK også i fjor juni og så enkelte, seter utover høsten. Men ingenting som virkelig var brukbar for å bygge en tur/retur reise.

Del denne siden