Mye teknologiselskaper i Seattle. Kjenner til flere som har hatt månedlige turer dit ifm. jobb.. noen har til og med kråke på kortet allerede.... Den gode nyheten er vel at du uansett ikke får oppdrevet noen bonusbilletter.... Men tenk, den gangen jeg var i SEA sist kunne jeg ikke fly direkte.. Jeg måtte fly CPH(SQ F)-SIN(SQ C)-PEK(CA F)-SEA... Fikk heldigvis søkt leg for leg, ellers hadde vi vel måttet være hjemme........
Absolutt.. overhode ikke snikskryt... Og for å gjøre det enda verre så måtte jeg fly Y på betalt billett til LAX for å hoppe på NH F til TYO, for å oppdage at de kun serverer Wago på HND..... Heldigvis klarte jeg meg mentalt igjennom denne voldsomme nedturen takket være at jeg fikk 1 time massasje mellom TYO-BKK (TG F) og BKK-CDG (TG F) og helt energiløs uten biff og kun foret med champagne måtte jeg få hjelp til å komme meg rundt på BKK ved hjelp av golfbiler..... Det er hardt å være bonusnisse altså....
Ser ett par ruter som SAS kan legge Airbus A320-XLR på så er det CPH - KTM og CPH - CMB, for det er ingen skyteam selskaper som sater på disse to rutene. I lys av dette kan SAS velge ett narrow body fly som fint kan fly disse distansene fra CPH, så vil det gi muligheter for Codeschare med andre selskaper + charter kvote på CPH - CMB ruten som gir en garanti for 40% metning av kabinen. Det vil også åpne for at partnere kan kjøpe seter igjennom sine award program, slik at en ikke trenger ett ekstremt salg for å gjøre den ruten gunstig. KTM er også innenfor rekkevidde med en vanlig A320-Neo. Dette kan bli en fin vinterute for alle dem som ønsker en ferie i fjellet på høst, vinter og vår
SAS har ikke A321XLR, de har A321LR. Det er endel forskjell i rekkvidde på disse. A321LR kan fly 4000 nm hvis selskapene har valgt å utstyre den med alle tre ekstra drivstofftanker. Vet ikke om SAS har valgt to eller tre tanker. A321XLR kan fly 4700 nm med en ekstratank.
Ser ut som CPH-PVG er fjernet i perioden April-August. Har kanskje ikke nok A350 til å betjene den EDIT: tilbake igjen nå
Noen som har noen formening om når SAS pleier å slippe award på nye ruter som dette? Per nå er det nada nix i noen klasser på noen datoer, så vil jo tro det ikke er sluppet enda.
Det tok vel mer enn ett år før det kom bonusseter på BKK ruten, de må nok bygge opp litt statistikk før de slipper bonusseter på nye ruter.
Jeg tror det er forskjellig fra rute til rute. ATL kom rask og jeg husker at det var veldig god tilgjengelighet. Det også er allerede bonusseter på de nye Europa rutene som ble lansert i september. Jeg husker at det ble sluppet enkelte seter til BKK også i fjor juni og så enkelte, seter utover høsten. Men ingenting som virkelig var brukbar for å bygge en tur/retur reise.