Restauranten Hank’s Barn er veldig populær. Fredager og lørdager er det som regel stappfullt. Kun åpent fire timer per dag. Torsken er veldig god!
Glemte å skrive noe om hotellet første natten. Jeg skulle opprinnelig hente noen trykksaker ved ORD morgenen etter og hadde derfor booket et hotell like ved. Det ble endringer i planene, og hotellet var ikk-refunderbart dessverre. Valget falt på Sonesta Simply Suites. Et helt greit hotell, stort rom, god temperatur, mørkt, men jeg fikk rom rett ved heisen. Sov 2,5-3 timer. Ikke verdt prisen, men ok priset sammenlignet med andre hoteller i nærheten.
En fotoprosjekt er grunnen til at jeg både har tilbrakt mye tid her i området siste ni årene. Nå er prosjektet avsluttet og det er en fotoutstilling som står på programmet. Siste dag i dag før jeg setter nesen hjemover.
Grrrr….jeg pleier ALLTID å være en av de første som sjekker inn, men denne gang gikk det meg hus forbi, og jeg fikk deg absolutt verste setet i hele Plus-kabinen. Wish me luck! PS! Fortsatt mulighet for oppgradering.
Har i det minste fått et bedre sete nå. Stappfullt i Plus, og fortsatt noe ledig i Business, så krysser fingrene!
Anbefaler å følge med innimellom når det nærmer seg avgang, sist jeg reiste langt i Plus fikk jeg dessverre ikke CU, men de som hadde 20A/B hadde trolig betalt for oppgradering noen timer før avgang og jeg fikk da tatt 20A og fikk ledig nabosete.
Room with a «view» de siste nettene. Langs motorveien. Motell. Heldigvis oppgradert siden sist jeg bodde der (fem år siden). Jeg har vekslet mellom tre hoteller langs stripen her. Det fjerde hotellet har alltid vært for dyrt, mens mitt favoritthotell har blitt for dyrt med tiden. I 2019 sa jeg at jeg aldri skulle bo på Days Inn, Morris, igjen. Men prismessig var det så gunstig at jeg ikke kunne la være. Kan godt bo her igjen, selv om utsikten er så som så.
Ble ikke oppgradert, men fikk heldigvis flyttet til 23A. Var C0 i lang tid, ble C9 for noen dager siden, og etter første oppgraderingsrunde var det C2, men økte til C4. Fikk nei på budet 7t før avgang. Da var det C0 og fullt på setekartet. Ikke mulig å oppgradere ved innsjekk eller gate, men setekartet viste tre ledige seter da boarding startet.
SAS loungen i Chicago er 100 prosent kaos, også i kveld. Jeg fikk heldigvis en sitteplass ganske kjapt da en annen skulle gå. Maten derimot var en opptur. En gryterett, som så halvveis ut, men som smakte ganske ok. Jeg har ikke gått gjennom sikkerhetskontrollen på T5 siden november 2019, har kun brukt T1. Derfor var det et sjokk mtp kø. Og nok en gang har de som organiserer køene null peiling.
Plus er ikke business, men jeg blir positivt overrasket hver gang hvor mye bedre det er enn økonomi, og med tanke på bonusopptjening interkontinentalt er dette god valuta for pengene. Mat på retur er så som så, men kjøttet var helt greit, god service og jeg fikk faktisk sove en del også. Landet et kvarter før rutetid, så i dag krysser jeg fingrene for at bagasjen min kommer hjem samtidig med meg. Fordeler og ulemper med SAS sitt bytte av avgangstid fra ORD. Det positive er at du kommer tidligere hjem og har flere alternativer med fly videre. Negativt med lengre køer på ORD på ettermiddagen, både på veiene og inne på flyplassen.
Trygt hjemme på rutetid litt over klokken 13 i dag. Neste tur blir første uken i november. Da blir det roadtrip tur/retur Iowa, presidentvalg, besøk på bryggeriet «The Pulpit Rock Brewing Company» med mer.
En liten ekstra post her, angående leiebil: For andre gang i mitt liv valgte jeg å betale for full tank med bensin grunnet dårlig tid ved innlevering. Jeg spurte hva prisen var, men fikk bare til svar: Markedspris. Jeg har kjørt mye både i Chicago og områdene rundt og vet utmerket godt at nesten $95 for en tank bensin IKKE er markedspris.