Nybegynner treng hjelp.

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Mortenb, 21. juni 2019.

  1. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, har nett begynt jakten på eurobonus poeng og har prøvd å lese meg opp. Har bestilt Sas MC premium, sas kort, Trumf kort, Shell MC og satt meg inn viatrumf, dobbel dipping og fast overføring av trumfpoeng. Har per i dag basic status hos SAS med 5 registrerte flygninger og 1400 basic poeng 14500 sas poeng totalt. Har eg forstått det slik at det er kun flygninger som kan øke mitt medlemsnivå opp til silver, Gold osv? Med andre ord eg må bruke ekstra poengene eg får til å bestille flyturer hos SAS for å stige i nivå? Har 3750 poeng som utgår 31 juli og då bør eg bruke dei til å bestille ny tur som gir flere basic poeng?
     
  2. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Kun flyvninger og grunnpoeng (og noen kredittkort) øker nivå.

    Du får ikke poeng på flyvninger betalt med poeng, med mindre du flyr på best tilgjengelighet.

    Anbefaler deg forøvrig å lese litt rundt på forumet her så finner du svar på mye.
     
  3. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Det var et kjent nick, kan det være MortenB fra Donkr?

    Edit: måtte Google det og ser nå at MortenB fra Donkr var svensk. Dog passende bloginnlegg jeg fant - Reisebrev fra Las Vegas del 2
     
    Last edited: 21. juni 2019
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til InsideFlyer! Du tener grunnpoeng (basic points) på alle flygingar med Star Alliance-selskap som er betalt med pengar, samt «beste tilgjengelighet»-billettar med SAS. Dess dyrare billettar (bookingklasse), dess meir poeng tener du.

    Dei 3750 poenga du har kan du nytte til å delbetale ein «beste tilgjengelighet»-billett som gir opptening av grunnpoeng. 3750 poeng rekk dessverre ikkje so langt.
     
    Mortenb liker dette
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan bruke poeng for å oppgradere til Plus eller Business hos SAS. Da får du flere grunnpoeng tilbake..
     
  6. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Nei eg er helt ny i dette gamet
     
  7. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takker for gode tips. Skal uansett reise i t/r BGO-OSL i sommer (weekend) og ønsker å få mest mulig få grunnpoeng + ekstra poeng ut av reisen.
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Er dessverre ikke så mye poeng å hente innenriks :)
     
  9. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Gir det best utdeling å bestille sas billetter via Expedia (Trump bonus) med SAS MC eller direkte på SAS sine sider?
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Du får mer EB med SAS MC ved å bestille direkte på SAS.no.

    Men, jeg ville bestilt på SAS, i tilfelle det skjer noe før eller under reisen. Da er du bedre sikret.
     
    Mortenb liker dette
  11. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei mente du: Du får mer EB med SAS MC (Viatrumf) enn ved å bestille direkte på SAS.no?
     
  12. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, Benytter meg av denne tråden videre i staden for å starte en ny tråd.Har prøvd å søke meg til svar uten hell. Om eg kjøpe t/r biletter med SAS BGO-OSL for heile famillien på 5 stk (3voksne + 2 barn) Vil eg då få det godkjent som 10 flyginger? Vil eg med andre ord få grunnpoeng for alle flygingene? Takker for svar :)
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ved å bestille på SAS.no gir SAS MC mer poeng per krone enn ved annen bruk.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Du får bare poeng for ditt eget sete. Altså antall flyvninger per person.
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Alle vil få grunnpoeng for 2 flyvninger hver. så da er hele familien på vei til sølvstatus. Men med familiepooling har du kontroll på alle poengene som spares opp av hele familien på en sånn reise. ( ikke at det nødvendigvis blir så mange poeng per reise) men noe blir det. Så da er dere i gang med å samle.....
     
  16. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Men kan barn samle grunnpoeng? Er bare to stk i reisefølge som er over 18 år.
     
  17. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, så du få både i pose og sekk da. Både beste poeng uttelling og bedre sikring om noen skulle skje før/under reisen :) Ved å handle på onlineshoppingen til SAS så kan du enkelte butikker få opptil 150 poeng per 100 kr. Regne med at du også får dei 15 bouns poenge ekstra fordi du bruker sas MC premium kortet også då? Dobbel dipp? Takker for svar :)
     
    holmen liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer.
    Et annet tips: Sjekk ViaTrumf om de har samme butik som på onlineshoppen til SAS, da får du enda bedre uttelling. Du får Trumf, som du da kan ha fast overføring på til Eurobonus.
     
  19. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ungene mine på åtte er EBS etter å ha tjent over 20.000 poeng hver siste året, poengene styrer jeg via familiekontoen :D
     
    Mortenb liker dette

Del denne siden