Nye datoer for lounge og fast track

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 09. des 2016.

1. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg så tilfedigvis i en "takk skal du ha for i år"-mail fra SAS at datoer der sølvmedlemmer har adgang til lounge + Fast Track, er forandret. De nye datoene er 8/7-20/8, samt 17/12-8/1. Litt kjipt, siden jeg har booket en billett 13/1 og gledet meg til litt attåt i loungen. Æsj, dette var ergerlig. De kniper inn både på sommeren og jul/nyttår. Er dette en del av "nye" Eurobonus 3.0? Det begynner bra for oss sølvmedlemmer får'n si:mad: Herved er dere andre EBS'er advart.

NoLimit liker dette
  2. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Totalt uenig. Endelig på tide at de strammet dette inn.
    Bare se på kaoset? Spesielt på innland i perioder når sølv har adgang.

Det har blitt altfor enkelt å bli sølvmedlem. 10 flyvninger nå mot 20-25 flyvninger tidligere. Slik sølvkravene er nå. burde ikke de hadde adgang til lounge eller fast track i det hele tattt.

Lounge og fasttrack bør kun være forbehold gull kunder + og de med dyrest biletter.

kaijoar, Herlov, Beate and 2 others like this.
  3. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Må si meg enig. Holder meg unna SAS og lounger i de periodene. Juli og de 3 første ukene av august holder jeg meg også unna flyplasser. Heldigvis slipper jeg å reise noe sted på den tiden.

4. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får gjøre noe jeg sjeldent gjør, si at det er riktig at SAS reduserer på et privilegium jeg har utnyttet rått.

10 flyvninger er langt unna det jeg vil kalle lojalitet, jeg matchet det lett når jeg en gang ikke gikk inn for å bare fly SAS. Muligheten for ekstra bagasje er en god nok fordel i seg selv.

Det største problemet var at perioden begynte før rushet av forretningsreisende hadde gitt seg, det ble trangt når studentene og konsulentene på siste posisjonering delte bollebua.

Samtidig er privilegiet et sjakktrekk fra SAS, kjenner flere studenter som har sølvkortet og elsker privilegiene. Flere av de skal nå ut i svært gode jobber hvor reising fort er en del av pakken, da er det svært bra for SAS at denne gruppen har riktig flyselskap i hodet når de skal mase litt på sjefen. Det er billig reklame ovenfor potensielle storkunder, så SAS burde fortsette. Det er faktisk sølvkortet som har gitt med dytten for å klatre til gull i løpet av de kommende månedene.

Så nå sparker jeg litt oppover, den 18. er jeg klar for å være effektiv i fast tracken deres og tømme bollebua. Kanskje dere får et halvdårlig reiseskriv om enda et jævla sølvmedlem som smaker på livet.

5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Billettene i disse periodene pleier vel å ligge godt over gjennomsnittet, så får de trofaste styre unna, mens studentene som skal hjem på dyre billetter betalt av foreldrene, tar seg noen glass i loungene. Vet ikke helt hva som er best, det er vel relativt kort vindu og de fleste som reiser mye vil vel tilbringe meste delen av denne tiden sammen med familien og ikke på flyplassen. Kanskje SAS burde få et nivå til. Bronse etter 10 reiser, og sølv etter 20. Sølv med fordelene som i dag og bronse sølv -lounge.

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er i utgangspunktet enig i at perioden med Lounge er for lang. Innenriks er alltid stappfull og blir ikke bedre av at alle EBS kommer inn.
    Dog ser jeg for sas sin del at det er smart å gi folket en smak på det gode liv..

På snakk om nyutdannede og jobb, mine første erfaringer med lounge var via jobb, ble gjestet inn av en kollega på reise. Fort ble det 35 flights og gull, og plutselig 100 og diamant:D

7. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man gjerne vil ha tilgang til lounge koster det ofte ikke mye ekstra for SAS Plus (Saver) om man ikke har status. Gjør det når jeg kan selv om jeg ebg også. På en middels lang europarute drikker jeg lett opp prisdifferansen om bord uansett, spesielt hvis fruen er med ;)

Fredrik81 and RoadKing like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Meg og :)

9. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Støtter de nye datoene fullt ut, selv med EBS status. Hvis jeg vil ha lounge kjøper jeg heller Plus og får det som en bonus, men avhengig av ukedag er loungen proppfull også uten EBS

10. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Innenrikskantina er ikke noe blivende sted om man ikke skal bedøve sansene med sur rødvin. Ofte trangt om plassen, vonde stoler og spinkelt utvalg av mat/drikke. Det med mat/drikke er forsåvidt greit nok, men areal og sittekomfort håper jeg de gjør noe med.

Beate and kaijoar like this.
  11. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    De er i gang med å bygge ny innenriks lounge nå. Den skal bli tre ganger større enn den som er der i dag.

kaijoar and Olelink like this.
  12. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Nettopp. Om ikke altfor lenge er jo plassmangel et ikke-tema. Så hele argumentet med manko på plass er jo i ferd med å bli historie. Så den jeg kjøper ikke.

Enig med deg at rødvinen både er for varm og for sur. Men hat du prøvd hvitvinen? Den har i alle fall kurant serveringstemperatur.

lMartin liker dette
  13. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Synes det er bra at sølv får sine perks, problemet er at kapasiteten til SAS er for dårlig. Fast track er jo ofte en vits om man skal spare tid og innenriksloungen enkelte dager helt full. I blant henter jeg meg en banan og sidavann og setter meg en annen plass.

14. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Er lov å håpe det bli bedre når det blir star gold-track og innenlandskantina bli utvidet på Gardermoen.
    Enig i at sølv skal ha sine perks, dette gjør at folk som ikke reiser så alt for mye velger SAS kontra andre.

15. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Håper de får Gold Track et annet sted enn fast-track ligger i dag.
    Nå synes jeg et er en unødvendig lang omvei..

16. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde vært kjekt om det kom en gull-stue på innenlands også men jeg innser det er for mye å håpe på...

Kristian, Orjan.eldor and Are like this.
  17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig, Spesielt i EBS-tidene..

18. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Eller EBD/EBP stue :D

Orjan.eldor, Are and Jan Fredrik like this.
  19. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jatakk :)

Er vel mer sannsynlig etterhvert som evig-EBG kommer susende..

kaijoar and Anton80 like this.
  20. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Og ville jo vært en måte å få folk til å fly seg opp til diamant, dersom skillet EBG/EBD ble litt større. Blir nok ikke EBD på meg i 2018 ser det ut som.

Orjan.eldor liker dette

Del denne siden