Nye fordeler med Hertz Gold Plus Rewards® Five Star®

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Henning, 30. jan 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk følgende på mail i dag:

     
  2. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk denne jeg også (men min var på norsk). De fremstiller det som om alle disse fordelene her er helt nye, men det er vel strengt tatt bare extra driver og det at man nå bare trenger 20 leier for å oppnå Presidents Circle som er nytt. Og for oss som reiser mye i Norge er det også et sørgerlig faktum at ingen norske stasjoner er "participation" innenfor upgrades. Personlig, med FiveStar, scorer ikke særlig bra på upgrades i Norge, og ikke noe bedre enn om du er statusløs hos et annet selskap.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom det er noe trøst, er Presidents Circle like rævva som Five Star.

    Nytt at de har halvert kravet for å være på topp, noe som gjør klubben mye mindre eksklusiv.

    Som PC har du krav på oppgradering minst en klasse, noe som er garantert. Mange stasjoner vet ikke dette og jeg må ofte krangle.

    Venter på den perfekte leiebilstatusen, ser ut til at jeg må fortsette å vente :p
     
  4. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Personlig så kommer jeg nok til å gå tilbake til å prøve meg litt på Sixt. Har brukt dem før med greie erfaringer, og med Platinum status så er det håp. Om Presidents Circle er like tullete som FiveStar, så kommer jeg ikke til å hige etter det - for her på furet værbitt gir det så og si ingen fordeler whatsoever. Oppgradering skjer fullstendig på innfall f.eks., fordi ingen av stasjonene i Norge er "deltakende".
     
  5. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Oppgradert to klasser i dag i Oslo...men om det var på grunn av status eller mangel på mindre biler er jeg ikke sikker på.
     
  6. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei..
    Jeg er Five Star på 2 året og vil påstå at jeg har fått oppgradering ved 15 av 20 leier..
    Spesielt i Bodø og Tromsø er de greie, bestiller som regel C bil og har fått BMW 5serie, Volvo V70, Mercedes C klasse osv.. Får sjeldent C bil selv om dette er bestillt.
    Slipper også mye papirarbeid ved ankomst og får nøkkel utlevert med en gang.
    De to siste leiene mine ved Sola har de levert bilen på VIP plassen utenfor, ikke i 5etg og fått oppgrad begge gangene.
    Så det er ikke håpløst!
     
    tommy777 liker dette
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Fordelen med Hertz er at deres grunnivå, Gold Plus, er veldig bra. Jeg leier mest biler i utlandet, dvs Europa, og min erfaring er at Hertz Gold Plus grunnivå er like bra, om ikke bedre enn Sixt Platinum.

    Men ut fra det jeg leser, er det tydeligvis ingen av leiebilselskapene som er spesielt flinke på perks for folk som leier mye bil? Litt merkelig egentlig.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har egentlig lite erfaring med billeie i Norge, men ser diverse erfaringer her http://forum.bonusfeber.no/threads/ride-report-skriv-om-din-leiebil-her.392/page-9

    Etter 10 år som PC hos Hertz har jeg hatt en del oppgraderinger som det står respekt av, men det som irriterer mest er at jeg må be om det nesten hver gang.
     
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg må aldri spørre, sikkert litt fra sted til sted.. viktig meg hvem som fordeler biler den aktuelle dagen også.
    Har noen erfaring med 5Star eller PC i utlandet? Der det finnes egne lounger og områder for PC feks?
     
    tommy777 liker dette
  10. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Da har du vært heldigere enn meg. Jeg har brukt Hertz stort sett oftest i TRD, BGO og SVG, og det er same story hele veien. Vil si at TRD er den aller verste, da de attpåtil jukser med bilklasser (kaller Skoda Fabia en "Ford Focus eller tilsvarende og Skoda Rapid for en "Audi A3 eller tilsvarende"). Oppgradering kom i beste fall i ca. 30% av tilfellene. Jeg ga opp, og byttet til Sixt. Ingen juks med bilklasser og oppgradering i minst 80% av tilfellene. De er slett ikke feilfrie de heller, men når både bilpark og kundeservice er langt bedre enn Hertz (sistnevnte sin er arrogante og generelt ubrukelige), så er valget enkelt.

    Men greit å vite om at de i Bodø og Tromsø gjør ting riktig - sånn info er nyttig å ha med seg!
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg leier rundt 30 ganger i året hos Hertz, varierer litt, jeg forsøker å huske på å skrive i den andre tråden og som du ser varierer det.

    Fikk en A4 avant nylig da jeg bestilte en C, som var bra, samt siste leien der jeg hadde bestilt en full size fikk jeg en Mercedes GL450, men først etter jeg spurte om de ikke hadd noe bedre enn en Impala.

    Det varierer fra stasjon til stasjon

    Jeg har ikke vært så heldig med Sixt. De er de eneste som har lounger og kun i Tyskland

    Jeg hadde mine verste opplevelser i fjor hos dem og jeg har invitasjon only nivået Diamond som er rimelig verdiløst

    Som andre har sagt, ett skikkelig bra billeie lojalitetsprogram finnes ikke enda, vi får se om det kommer
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Så det dere sier er at det Hertz Gold Plus greiene som følger med AmEx kortet kan jeg bare rulle sammen som en sigar og skvise inn i en mørk sprekk sammen med Avis Preffererrrered?

    Sånn kort oppsummert
     
    Jørgen and Royal like this.
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke min erfaring i alle fall. Senest nå i vinterferien når vi skulle plukke opp en bil hos Hertz på flyplassen i Fort Lauderdale så var mitt simple Gold Plus kort gull (!) verdt. Mens den vanlige køen var så lang og treg at flere forlot den i protest og gikk til andre selskaper, så var det en person foran oss i køen for Gold osv.
    Grunnet dette så var vi faktisk innsjekket på hotellet i Miami før vi ellers hadde kommet frem til skranken hos Hertz. Så bare dette er etter min mening god nok grunn til å la være å skvise det inn en mørk sprekk ;)
     
    Fnate liker dette
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takker. Det var interessant og sparte meg for en del smerte :)
     
    Travellingalf liker dette
  15. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg leide bil hos Hertz i påsken. Har vel det lavste nivået, men er EBG. Nøkklen lå klar på helsfyr, skulle jeg ikke hatt tilleggssjåfør hadde jeg vært i bilen på 1 min. Men siden jeg skulle ha ekstra fører måtte han oppdatere kontrakten. Men grunnet kortet så var det ikke ekstra gebyr for ekstra fører. Sparte litt på 10 dagers leie da.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Spouse (partner/samboer/ektefelle) kan også være ekstra sjåfør uten tillegg i prisen om man har Hertz Gold plus. Og det var ikke akkurat spørsmål om å stille med ekteskapskontrakt eller noe sånt så definisjonen på spouse kan nok være det meste...
     
  17. Hauk0

    Hauk0 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,
    Skal leie bil ved Fiumicino flyplass i sommer. Ser at gullkunder har en egen disk lokalisert i et parkeringshus. Jeg har status som Five Star. Vil det si at jeg hente ut bilen her? Eller må jeg ty til den «vanlige» disken?
     
  18. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er en egen skranke i nevnte parkeringshus der du får utlevert nøklene.
     

Del denne siden