Thx, visste ikke at dette var en mulighet på CT Ringer eller mailer man SAS? Edit: Hehe, ser jeg spurte om det i forrige post. Ringer man bare kundeservice på vanlig måte?
Noen ganger kommer man til samme sted, for uker siden var jeg ikke så fornøyd med endringene jeg fikk gjennom hos CT, så ringte vanlig SAS booking å fikk samme booking-agent!
"Hei, jeg skulle gjerne endret litt på min neste flytur fra AAA-BBB til CCC-DDD-FFF" "I følge de nye reglene er ikke det lov" "Ok, hade" 2 min senere: "Hei, jeg skulle gjerne endret litt på min neste flytur fra AAA-BBB til CCC-DDD-FFF" "Var det ikke du som nettopp ringte inn? Det er fortsatt ikke lov!" "Hmm... " Dette må jo være ganske flaut?
Håper virkelig de tar seg en bolle å holder seg til de reglene de har kjørt tidligere, med et stop i transit some og maks 8 leg. Hvis ikke så er det nesten komplett umulig å benytte seg av CT. Er det noen som har funnet noe skriftlig på endringene. Fant ikke noe i farten, som tilsier at vilkårene er endret, annet en at jeg ikke fant maks 8 leg kravet.
Dette er vel de reglene som har vært gjeldende hele tiden. Bare det at de SAS ansatte ikke har valgt å benytte seg av disse. Da jeg leste i CT vilkårene i DSG så stod det ikke noe nytt.
Nei, sa kun at det ikke var mulig med to stopp i transit zone, og at det kun var 3 forskjellige soner. Husker ikke hva de forskjellige sonen var, men lurer på om det var Amerika, EMEA, Asia. Hvis det stemmer må jo uttakatabellet også endres...
Forstår at det er for mange kreative routinger for å få flest mulig legs i F, men disse nye reglene kan jo gjøre det jo ekstremt vanskelig å få til en fornuftig F-routing til Asia
Hva er fornuftig. Jeg vil si at om man får 3leg i F og to av disse en ca10 timer så har man en meget god tur. Helst da med forskjellig selskap.
Der som er synd er at det ofte er vanskelig å komme unna kreative ruter for å komme seg dit man vil, når man vil. Det er jo tross allt ikke fritt frem med tilgjengelighet. Ofte er jo folk litt låst til feriedager, arbeid eller andre forpliktelser. At de vil til livs med de mest kreative omveiene, om det finnes en kortere rute i den klassen man betaler for kan jeg forstå..
Har en flight fra osl-fra-icn-bkk-kul og ønsker da å endre til fra-icn fra oz f til lh f. Men med de nye endringene så har de begynt å si nei til det? Ifølge amex så kan de endre med 3 måneders varsel, men har vi fått noe varsel? I tillegg så blir endringene ikke gjeldende for allerede utstedt CT
Backfire til de som klager på manglende fleksibilitet vedrørende maks 8-segment... Ny innstramming vil vel da betinge OSL som avreiseflyplass, eller betalt separat tilreise om en ønsker LH-F/OZ-F/TG-F... (...og begrensede destinasjoner...)
Som jeg og flere andre allerede har kommentert handler ikke dette i hovedsak om segmentene i F, det handler om hvordan man faktisk skal komme seg til FRA, MUC, LHR, etc. For de som bor i nærheten av OSL blir det vanskeligere, for oss andre bonusnisser blir det umulig uten å booke en ekstra bonusreise hvor vi kanskje også må hive på en overnatting på hotell. Skal fikse det også, men det er rimelig provoserende at det kun er de som bor i nærheten av hubene til SAS som skal ha best tilgjengelighet.
Dette er jo ikke bekreftet enda, bare rykter og noen som har fått beskjed av noen agenter(som har gitt feil informasjon både 1 og 2 ganger før)
Min kommentar, og mange i denne tråden, tar utgangspunkt i at dette er tilfelle og med tanke på hva agentene har sagt for eks. om at det nå er færre soner, er bare med å forsterke sannsynligheten for at dette er tilfelle. Når det er sagt så håper jeg selvsagt du har rett