Nye regler for Award booking med CT??

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhermano, 30. mars 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Vil det gå greit å booke til dømes SQ til SIN og SQ videre til Tokyo no, eller må ein velge direkte EU-Tokyo slik de opplever dei nye reglene?
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket OSL-CPH-SIN-NRT på torsdag. To siste med SQ.
     
    Krjemb, NoLimit and ValdresBjarne like this.
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Da får vi vel svar på om noen i dag får booket XXX-OSL-ASIA-XXX(Endelig destinasjon ASIA)


    EDIT: Christina i Tallinn sier det selvfølgelig er OK med 2 stopp i Europa på vei ut slik det alltid har vært, og 1 stopp i transitt sone. Om det er noen nye soner vet jeg ikke.
     
    Last edited: 03. april 2018
  4. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg booket i går min CT tur og disse "nye" reglene var absolutt ikke noen showstopper for han jeg bestilte hos (64816099), det virket nesten ikke som han hadde hørt om dem.

    Planen min var hele tiden en open jaw til Bali og hjem fra Singapore (feriedestinasjonen er Øst-Timor), med de nye reglene hadde jeg slått fra meg reise via Seoul eller liknende populære destinasjoner.

    Jeg hadde funnet Thai MUC-BKK på nedreisen og BKK-CDG på hjemreisen problemet var bare at reise videre fra BKK til DPS ville medføre en 27 timer stopover for å få business til DPS noe som jo ikke var helt i henhold men jeg håpet at de kunne se litt gjennom fingrene med den.

    Når jeg så snakket med han så mente han at MUC-BKK ikke var noen god opplevelse når jeg først skulle fly Firstclass siden det var et gammelt fly. Så han anbefalte meg heller å fly eks. via ICN som mange andre gjorde for så å fly til BKK eller SIN og videre til DPS. Han satt da i 15-20 min å prøvde å finne et godt alternativ for oss på det (vi er 2), han fant flere alternativ fra Europa til ICN, men fant bare økonomibilletter fra ICN til SIN/BKK så vi endte opp med MUC-BKK.

    Når det gjaldt billett videre fra BKK til DPS så var 27 timer i BKK tydeligvis et no-go. Så da booket han meg heller BKK-SIN og SIN-DPS i SQ business og det var ikke noe problem. Så at det nå er 3 soner og maks en connection eller long haul tviler jeg på?

    Det han slet mest med var å få oss fra OSL til MUC, endte opp med å måtte fly via AMS.

    Reisen ble til slutt:
    OSL-AMS SK X
    AMS-MUC LH X
    MUC-BKK TG O
    BKK-SIN SQ I
    SIN-DPS SQ I
    -------------------
    SIN-BKK SQ I
    BKK-CDG TG O
    CDG-OSL SK I

    Målet er å prøve å bytte reisen fra Europa til BKK/SIN med LH eller SQ first class når det nærmer seg.

    SQ first fra/til europa var veldig vanskelig å finne med 2 ledige. Han fant en ledig mulighet på reisen CPH-SIN men det var 7 dager etter vi egentlig hadde tenkt til å reise så da ble det TG for nå.
     
    furlong, Chrisbgg, Lnbre and 9 others like this.
  5. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sliter med å forstå hva de nye reglene har å si for endringer på CT-reiser som ble booket for lenge siden? Vi har denne om noen uker:

    ARN-ZRH LX Business
    ZRH-FRA LX Business
    FRA-ICN OZ First
    ICN-NRT OZ Business
    HND-ICN OZ Business
    ICN-FRA OZ First
    FRA-ARN SK Plus

    Som mange andre ønsker vi å endre til LH First dersom muligheten åpner seg. Betyr det at utreisen via ZRH ikke lenger er gyldig?
     
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Kan nok hende at de ikke godtar å utstede billetten på nytt med så "mange" mellomlandinger. Kan nok være greit å følge med på direkte fra ARN til FRA og ikke minst direkte FRA-HND - men det regner jeg med du allerede har tenkt på! :)
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Lurer også veldig på dette...

    Har selv osl - fra - bkk - sin - cgk
     
  8. EJN

    EJN Medlem

    Innlegg:
    110
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig jeg er naiv, men er det ikke bare å ringe Tallinn og spørre?
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt klart en god mulighet.
    Bekymringen er at det er nye regler som gjelder fra dag til dag virker det som, og enda verre er det at du må stå 1 time i kø for å få et svar som ikke er relevant 2 timer senere....
     
  10. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om det er lov å bytte flyplass i Tokyo i transfer? Har ruten FRA-HND-SIN-AKL og open jaw med retur fra SYD på veien hjem.

    Er det da innafor å fly videre fra NRT, så lenge reglene om 24 timer osv ikke overstiges? Har øko mellom HND-SIN og vil gjerne maksimere mulighetene for å slippe dette dersom det er mulig..
     
  11. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Det bør gå fint.
     
    artanis liker dette
  12. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skulle denne uken endre dato på reisen min, og fikk da en drage fra Tallin på telefonen. Hun opplyste meg med en gang om at den billetten jeg hadde var ulovelig så selvom jeg bare ville endre dato så var ikke dette mulig da jeg bare fikk ha en stopover i Europa og en i Asia sluttsone (OSL-AMS-MUC-BKK-SIN-DPS). Den nye billetten jeg ville ha var noen dager senere og med bare en stopp i Europa men 2 i Asia.

    Rulletten gav meg en hyggeligere og mer diplomatisk dame, men hun lot meg fortsatt ikke endre til en løsning med 2 stopp i Asia.
     
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, nye regler. Kun lov med 1 stopp i Asia inkludert transittsone.
     
  14. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Beklager å bumpe denne eldgamle tråden, men finner ikke svaret en annen plass.
    Uansett: Gjelder denne kun 1 stopp-regelen award-bookinger som ikke er med CT og?
     
  15. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Nei det ser ut til å kun gjelde CT, og kun CT bestilt via Tallin.

    Jeg og flere andre har enkelt fått flere enn 1 stopp med å bestille via 05400, også da å bruke CT på disse bestillingene.
     
    knutfin liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja den gjelder også vanlige reiser.
    Den håndheves dog mer hos Tallinn.
     
    knutfin liker dette

Del denne siden