Nye SAS innenrikslounge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 11. mai 2017.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Nyskjerrighet kanskje? Eller veldig glad i kaffi? Viss man ikke har vært der før så er den jo verdt besøket, men viss man likevel skal til utland så vil i alle fall jeg fremdeles foretrekke gull-loungen.

    Og nei, der finnes ikke en egen gull-avdeling i den nye innenlandsloungen.
     
    sirwinston liker dette
  2. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar. Så det er to lounger på utenriks?
     
    Travellingalf liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, en for Plus/Business og en for Star Gold. Du kommer til sistnevnte ved å gå gjennom den førstnevnte.
     
    sirwinston liker dette
  4. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    *Kjepphest* Teen er flere hakk bedre. Men siden Cafe Lounge i BGO nå sist jeg var der hadde fått samme type te som innenlandsloungen, så sitter jeg med forhåoninger om at forbedringer snart kryper over til utenlandsloungen også...

    Forøvrig er det noen sofaer og stoler i innenlands som er litt bedre enn de man finner i utenlands (etter min mening), men det er ofte opptatt der...
     
  5. ashlum

    ashlum Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Er det kun suppe som serveres som ordentlig mat i loungen? Vurderer å droppe middagen, også dra rett på denne nye loungen i ettermiddag, men det er kanskje en dårlig idé?
     
  6. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en dårlig idet! Det serveres som regel to supper. I tillegg kan du lage din egen salat, og her kan man også velge potetsalat eller noe qinoa-greier!
     
    ashlum liker dette
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,200
    Bonuspoeng:
    293
    Av varmmat er det vel berre suppe som serverast. Kvaliteten på denne skal eg ikkje uttale meg om, men det kan sikkert andre.

    Det er i tillegg eit par kaldrettar, den eine er vel gjerne potetbasert (og så kan du fresa på med diverse tilbehør),den andre er vel gjerne risbasert (tilbehørkøyret gjeld òg her).

    For min nokså lite kresne gane, vil eg påstå at desse kalde alternativa er gode og det er fullt mogleg å ete seg mett. Andre kan ha sitje med avvikande inntrykk.

    Kva er feil med middag heime først og så ein middag nummer to i loungen med noko godt i glaset attåt? :)

    Edit: Ser at @NilsernNilsen har gitt eit litt meir presist svar på kva dei kaldrettane er for noko over her.
     
    SAJblue, Stuttfeiten and ashlum like this.
  8. ashlum

    ashlum Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for to veldig gode svar! Skal nemlig rett fra jobb og til Gardermoen med tung koffert, så knotete å få seg ordentlig mat i forkant. Alternativet er å ta turen innom Østbanehallen eller noe. Tror kanskje jeg går for det, også får jeg ta en god middag nr 2 i lungen.
     
    Stuttfeiten and NilsernNilsen like this.
  9. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Maten på innenlandsloungen er fin den, men jeg ville ikke droppet middag om du spiser litt over snittet når det gjelder mengder. Du skal forsyne deg ganske mange ganger om du vil bli mett på kaldmaten + suppe i loungen. Gikk matlei før jeg ble mett sist og da blir det fort kaker/kjeks/øl som fyller resten av magesekken (ikke at det er negativt :D)
     
    Stuttfeiten and ashlum like this.
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det mykje visdom og gode beslutningar samla på få spaltemeter. :)
     
    lMartin, Kristian, thool and 4 others like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    De har også ofte en pastasak som er bra. Dog har de i senere tid blandet inn skinke istedenfor kylling så da er jo hele retten ødelagt..
    De har ikke hatt den som de har i DK med tomat og mozzarella dessverre..
    Og tirsdager er det pølser om man liker slikt. Ca 15-1830.
     
  12. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    503
    Likes mottatt:
    4,632
    Bonuspoeng:
    93
    Var innom innenlandsloungen i ettermiddag. Da var det så smekkfullt at jeg snudde og gikk derfra. Har aldri sett så mye folk i noen lounge noe sted i verden slik den på OSL tidvis er.
     
  13. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Var innom på fredag ettermiddag, før at det var lov for sølvkortholdere å bruke loungen, og det var allerede stappfullt da. Er veldig glad at jeg slipper å reise denne uken...
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Var lite folk rundt kl 20..
     
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,200
    Bonuspoeng:
    293
    Som trønder er eg ikkje blant dei kjappaste her på berget, men 'Rydd sjølv, mora di jobbar ikkje her'-skilta er vel nye av året -- eller kva?

    20180101_154153.jpg
     
  16. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    De kom vel i nov-des. De ansatte hadde ikke helt trua på at det ville funke. Det som er trist er at interiørarkikten ikke tok høyde for at dette kunne bli en god ide. Hadde det blitt gjort kunne jo stativene/trallene sklidd litt bedre inn i omgivelsene.
     
    Kristian liker dette
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke sett disse.. og har hatt noen runder innom loungen, også i desember... hmm..
     
  18. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Tralleaktivitet og skilt er observert 29.

    Jeg satte pent fra meg porselenet, akkurat som hjemme.
    Tenker det er helt greit i et høykostland?
     
    Origo liker dette
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Var ganske mye folk den 22.des, som vel regnes som en av de mest travle dagene. Litt av utfordringen er at staff ikke kommer frem mange plasser med trallen, og da må bære manuelt, som tar lengre tid. Og bak kaffebaren er det ganske trangt å gå.

    Men jeg må si at som innenrikslounge er jeg imponert over hva SAS har fått til :)
     
    Durek liker dette
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Etterlengta oppgradering på nye SAS innenriks lounge. (Endelig deksel rundt konteksten)

    Hilser fra toalettet :cool:
     

    Attached Files:

    holmen and Earl like this.

Del denne siden