Snart… Det gikk tre år: De ansatte på SAS innenriksloungen på OSL sa akkurat at treningsrommet kommer til å bli lagt ned i løpet av november 2021 (nøyaktig dato ikke kjent) og arealet ombygd til sitteplasser. Angivelig for å kunne øke kapasiteten i loungen.
Hadde nok gitt mer mening om OSL var en internasjonal hub med en del passasjerer som måtte vente lenge.. Synd at det ble slik, men ønsker flere sitteplasser velkommen.
Ønsker de å øke kapasiteten så bør de begynne med å vurder plass vs pax på sofa-lounge delen. Her er det masse m2/pax å optimalisere.
Fantastisk. Håper Frösunda ( eller var det Frölunda) sparker de som hadde ideen uten videre. Men mest sannsynlig var det vel innleide konsulenter som fløy et par ganger i året som fikk innarbeidet ideen.
Vi skal ut og fly på torsdag med avgang 20.00. Regner med å være på plass i loungen litt før sju. Rekker vi en wiener før det eller har de sluttet serveringen da? Kommer kanskje an på hvor storspiste folk er den dagen
Tror nok du er seint ute for wiener da. Den serveres vel bare på ettermiddagen om jeg ikke husker feil.
Før covid var det som regel slutt engang mellom 18 og 19. Hva som gjelder nå vet jeg ikke, men har ikke sett noe slikt på lenge, men jeg er som regel ikke det før ca kl 19 uansett..
Så en ulest post i "nye sas innenrikslounge" og tenkte "Det kan jo ikke være riktig? For Amex og SAS TAR BARE BORT kjekke ting". Ah, gammel tråd oppdaget jeg så. Bummer. Så forventet ingen ny lounge, men måtte sjekke hva som var galt. Tenk om det for eks kom en god nyhet om NYE kjekke ting i Norge..
Helt sant. De begynner like rundt lunch tid. Og pøser oppi verdens billigste wienere, som antagelig består av 60% fett og resten MUK. Ved 16-17 tiden er det ikke mer igjen enn lukten av gammel barnebursdag. Ikke noe å jobbe hardt for å få med seg.
Jeg har egentlig likt innenriksloungen godt, men har begynt å bli mer og mer lunken. Når jeg reiser alene er den ok, selv om det er masse mas å rote rundt i alle kriker og kroker for å se hvor det er ledige plasser. Var innom med familien på søndag, og selv om den ikke var veldig full så var det vanskelig å finne plass for de som ville sitte komfortabelt og spise. Men det er vel en tanke bak alt, SAS er vel redd man forsyner seg for grådig av potetsalat og utvannet suppe om man blir sittende for lenge....
Wienerpølser skal inneholde maksimum 18% fett og resten skal være svinekjøtt, krydder og andre tilsetningsstoffer for å binde pølsen sammen, dersom de har varebetegnelsen wienerpølser! Dersom de har andre sammensetninger skal de hete noe annet enn wienerpølser, f.eks sommerwiener, festwiener el. MUK, maskinutbenet kjøtt, er også kjøtt, men det kommer ikke fra rene stykningsdeler slik slakterne brukte i wienerpølsene før i tiden. MUK er, hvis det kommer fra ferskt avkapp og ferske ben, egentlig en svært god måte å utnytte alt kjøttet i et slakt.. Dette var enklere å håndheve tidligere da kjøttforskriftene definerte de ulike pølsetypene med hensyn på kjøttinnhold og fettmengde. Fett i kjøttvarer er særdeles bra fordi fett er sammen med salt en smaksfremmer.
Tror SAS alt har fulgt ønsket ditt. Unntatt pølsene (og her er det fortsatt tvil på innholdet) finnes det ikke mat der. Bare det mat spiser.
Bare dersom pølsa kokes i vievann og serveres med kosher brød Da har vi vel helgardert med noen av de større religioner. Den som har funnet på at grillpølser skal kokes har misforstått noe, ordet "grill" kan gi et hint.
Ikke undervurder folks manglende evne til å tilberede mat skikkelig (om man først vil ta steget og kalle denne typen pølser for mat, men det er jo en helt annen sak igjen). Uansett så heter det grillpølse, ikke trekkpølse eller kokpølse For å prøve å være litt mer ontopic; er det kun torsdag som har fast innslag av en rett, eller har vi også "blomkålsuppe onsdag" og "tomatsuppe fredag" for eksempel?